60% מהגולשים מוכנים למכור את הפרטיות שלהם
ממחקר שערך מכון יבמ לערך עסקי עולה כי רוב הגולשים יהיו מוכנים למסור מידע אישי תמורת הטבות כגון זמן אוויר חינם או תוכני וידיאו. עוד גילה המחקר: 70% מהגולשים מעדיפים תוכן חינמי על פני תוכן נקי מפרסומות
אחד הנושאים המטרידים והבעייתיים עם התרחבות השימוש באינטרנט הוא אובדן הפרטיות. אולם מתברר שרוב הגולשים יהיו מוכנים למסור מידע אישי - אם ייצא להם מזה משהו. על פי מחקר בינלאומי חדש שפרסם מכון יבמ לערך עסקי, כמעט 60% מהגולשים מוכנים למסור מידע אישי דוגמת גיל, העדפות אישיות, סגנון חיים ועוד, תמורת הטבות כגון זמן אוויר או וידיאו ללא תשלום וכדומה. הנשאלים בארה"ב הם המודעים ביותר לעניין הפרטיות ורק 45% היו מוכנים למסור מידע אישי.
חלקו המקוון של המחקר הקיף 2,800 צרכנים בני 15 ומעלה, מארצות הברית, מבריטניה, מגרמניה, מאוסטרליה, מיפן ומהודו, ובמקביל ערכו חוקרי יבמ ראיונות עם עשרות אנשי מקצוע ומנהלים בתחום באותן ארצות.
מסקנות נוספות שעולות מהמחקר של יבמ קשורות בנכונות לשלם עבור תכנים דיגיטליים. 70% מצופי הסרטים באמצעות המחשב האישי קבעו כי הם מעדיפים מודל הכולל פרסום, במקום שיהיה עליהם לשלם עבור השירות, ורק 30% מוכנים לשלם כדי להימנע מקבלת פרסומות בעת הצפייה. אצל משתמשים באביזרים ניידים כגון טלפונים לצורך צפייה בוידיאו היו המספרים דומים:71% מוכנים מהם לקבל פרסומות ובלבד שלא ישלמו עבור התוכן ו-29% מעדיפים לשלם עבור התוכן כדי להימנע מפרסומות.
עוד עולה מהמחקר כי צרכנים הולכים ומאיצים את קצב האימוץ של שירותי תוכן דיגיטליים דוגמת טוויטר, יוטיוב ופייסבוק. בין השנים 2007 ל- 2008 עלה היקף האימוץ של כלי רשתות חברתיות מ-33% ל-60%, האזנה לשירותי מוזיקה מקוונים והורדת מוזיקה להאזנה במכשירים ניידים הוכפלו ביותר מפי שניים, מ-22% ל-46%, תוכניות שירותי אינטרנט נייד גדלו פי שלושה מ-15% ל-41%, והגישה למוזיקה ולווידיאו במכשירים ניידים הוכפלה פי חמישה – מ-7% ל-35%.
חוקרי יבמ גילו עלייה משמעותית מאוד בצפייה בווידיאו ברשת האינטרנט על חשבון הטלוויזיה. 76% מהמשתמשים באינטרנט מסרו כי צפו לאחרונה בווידיאו ברשת ו-35% מהנשאלים מסרו כי הם עושים כך באופן קבוע. תופעה זו בולטת במיוחד אצל צעירים בני 21-18, אשר מחציתם הצהירו כי הם צופים פחות ופחות בטלוויזיה. עוד מסרו רבים מהנחקרים הצעירים כי הם "שולטים" בתכני הוידיאו שבהם הם צופים ברשת. 30% מדרגים ומבקרים את תוכני הוידיאו שאליהם הם נחשפים ו-25% מורידים מהרשת תוכני וידיאו.
החוקרים קובעים גם כי יותר ויותר מפרסמים מעבירים תקציבים לערוצים ולפורמטים אינטראקטיביים, הניתנים למדידה מדויקת דוגמת האינטרנט והפרסום למשתמשי טלפונים ניידים. הערוצים האלה צפויים להמשיך ולצמוח עד לשיעורים של 20%, גם בעידן הנוכחי של האטה כלכלית. המחקר של יבמ מעלה גם כי 63% ממנהלי השיווק צופים כי יגדילו את ההוצאה לשיווק אינטראקטיבי ומקוון, 65% צופים כי יצמצמו את הפרסום במדיות המסורתיות.