מיקרוסופט נגד גוגל בקרב על אנונימיות ברשת
מיקרוסופט תומכת בעמדת האיחוד האירופי, לפיה המידע שאוספים מנועי חיפוש על גולשים יהפוך לאנונימי בתוך 6 חודשים. גוגל מבקשת לשמור את המידע לזמן ארוך יותר
מיקרוסופט הודיעה אתמול (ב') כי היא משנה את עמדתה בתחום השמירה על אנונימיות הגולשים, וכי היא תקבל עליה את מדיניות האיחוד האירופי בנושא – אם שאר חברות החיפוש יעמדו גם הן בתנאים אלו. ההודעה התקבלה בהפתעה בגוגל.
מגן פרטיות המשתמשים החדש? סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט צילום: אי פי איי
חוקי הפרטיות של האיחוד האירופי אוסרים על שמירת מידע על גולשים מעבר לשישה חודשים, ודורשים כי לאחר תקופת זמן זו יהפכו כל הפרטים לאנונימיים – כלומר, שהחברה שאספה את המידע לא תוכל עוד לזהות את הגולש.
עד כה התנגדו כל חברות החיפוש – שהגדולות שבהן הן גוגל, ובהפרש ניכר אחריה יאהו ומיקרוסופט – לכללים אלו. גוגל טענה כי היא חייבת לשמור את המידע על הגולשים במשך 18 חודשים, אך בספטמבר האחרון קיצצה את משך הזמן שבו היא שומרת על הנתונים לתשעה חודשים.
מיקרוסופט טענה אתמול כי היא מוכנה לקבל עליה את תקנות האיחוד, אך לא תעשה כן לבדה, משום שהדבר יעמיד אותה בעמדה נחותה מול מתחרותיה. מיקרוסופט התעקשה, בין השאר, שהחברות תמחוקנה את כל כתובת האיי.פי. של המשתמש לאחר שישה חודשים, וכן תמחוקנה את כל העוגיות שהותקנו במחשבו, כך שאי אפשר יהיה לקשר בין מונחים שחיפש המשתמש ובינו.
פיטר פליישר, עורך הדין מטעם גוגל בנושאי פרטיות, אמר שחברתו לא קיבלה הודעה מוקדמת על כוונותיה של מיקרוסופט, וכי לדעת גוגל די במחיקת ארבע הספרות האחרונות מכתובת האיי.פי. פליישר אמר עוד, במה שנתפס כדחיית הצעתה של מיקרוסופט, שגוגל "תמשיך לעבוד עם הרשויות באופן מועיל". יצויין שעל פי נתוני קומסקור, החזיקה גוגל באוקטובר ב-62% מהחיפושים המקוונים באירופה, לעומת 1.4% בלבד שהשתמשו בשירותי מיקרוסופט.