$
בארץ

חברות הסלולר לא יוכלו לחייב לקוחות דור שלישי לרכוש חבילת גלישה

חברות הסלולר מחייבות לקוחות הרוכשים מהן מכשירי דור שלישי, לרכוש גם חבילת גלישה בעלות של 20 שקל לחודש; לאחר שנה וחצי של דיונים, הצליח משרד התקשורת למצוא פתרון משפטי לסוגיה

אמיר טייג 13:5801.07.08

 

לאחר שנה וחצי של התפלפלויות משפטיות, החליט משרד התקשורת לאסור על חברות הסלולר לחייב לקוחות דור שלישי, לרכוש חבילת גלישה בפורטל החברה.

מחיר חבילות אלו עומד על כ-20 שקל בחודש.

 

בניסוח מעט מעורפל, לא התייחס משרד התקשורת ישירות למכירת מכשירים, אלא מסר כי "החליט לאסור על החברות הסלולריות להתנות רכישת שירותי דור שלישי ברכישת שירות גלישה בפורטל תוכן".

 

המשרד התקשה מבחינה משפטית לאסור על החברות לקשור בין מכירת מכשיר דור שלישי לבין חיוב לחבילת גלישה. הסיבה לכך היא רישיונן של חברות הסלולר, האוסר כריכת שירות בשירות, אך לא אוסר כריכת מכירת מוצר כמו טלפון סלולרי, בשירות.

 

במשרד מצאו פתרון משפטי לעניין, וטענו כי החברות כורכות בין שירותי גלישה לאתר שלהן לשירותי דור שלישי אחרים שאינם דורשים גישה לאתר, כמו שירותי שיחות וידאו וגלישה ברשת האינטרנט הציבורית. לטענת משפטני המשרד, מדובר בכריכת שירות בשירות, ולכן הדבר אסור.

 

מהמשרד נמסר כי התקנה נכנסה אתמול לתוקף, לאחר שנחתמה על ידי מנכ"ל המשרד מרדכי מרדכי. לפיכך כבר היום לא ניתן לחייב לקוחות ברכישת חבילת גלישה.

 

חברות הסלולר מחייבות זה שלוש שנים לפחות לקוחות הרוכשים מכשירי דור שלישי מהן, לרכוש חבילת גלישה חודשית בעלות של 20 שקל. כך הן מצליחות להעלות את ההכנסה הממוצעת החודשית שלהן (ARPU), אפילו אם הלקוח אינו גולש באמצעות מכשיר הסלולר שלו. כמו כן נהגו החברות לחייב לקוחות שרכשו את מכשיר דור שלישי מספק חיצוני, לרכוש חבילת גלישה.

 

למרות המחאות הצרכניות הרבות נגד נוהג זה, משרד המשפטים לא הצליח למנוע זאת משפטית. לאחרונה החלו כמה מהחברות לשנות את מדיניותן, ולאפשר במקרים מסוימים רכישת מכשירי דור שלישי ללא התחייבות לחבילת גלישה.

 

שר התקשורת אריאל אטיאס אמר, כי "ההחלטה תפסיק את העוול הנגרם לציבור, אשר נכפה עליו לשלם עבור שירות אותו לא צרך. אני משוכנע שמהיום, גם הלקוחות הפחות מבוססים ירשו לעצמם לרכוש מכשירים מתקדמים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x