סגור
CORPORATE.890/100

אלפנט ומור-מגנה משיקות 'דסק' ייעודי להנגשת השקעות סקנדרי

קבוצת אלפנט סקנדרי מרקט וחברת מור מגנה מקבוצת מור בית השקעות משיקות פעילות משותפת ומקימות 'דסק' ייעודי להנגשת השקעות סקנדרי בחברות הייטק פרטיות למשקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים בישראל. את 'דסק הסקנדרי מרקט אלפנט - מור מגנה' תנהל מאי גולן

קבוצת הסקנדרי מרקט אלפנט (The Elephant) וחברת מור מגנה, המתמחה במסחר בניירות ערך זרים, הכריזו היום על הקמתו של דסק ייעודי בישראל לסקנדרי מרקט שיאפשר למשקיעים מוסדיים וכשירים לרכוש ולמכור מניות של חברות הייטק פרטיות. הפעילות תיתן מענה מלא למשקיעים בכל שלבי העסקה – כולל הצפה קבועה של היצע של מניות (דיל-פלואו) בענקיות ההייטק הפרטיות מארה"ב ישראל ואירופה, מנגישות קבועה לתוכניות נזילות (Employee Tenders) בנוסף וכחלק עיקרי מהשירות, משקיעים ישראלים יוכלו לקבל גם מידע ועבודות מחקר אודות חברות מטרה ומצב השוק, שיקוף בזמן אמת של מחירים בעסקאות סקנדרי וליווי מלא במהלך ביצוע העסקאות.
במקביל הדסק יפעל להנגיש מודל חדשני, תוכניות הנזילות לעובדים (Employee Tenders) לחברות ההייטק הבוגרות (Late-Stage) בישראל. תוכנית הנזילות הינה מודל חדשני בעולמות הסקנדרי שהתפתח לאחרונה ותופס תאוצה (בעיקר בארה"ב) והינו תוכניות נזילות שמובלות על ידי החברה עצמה. כך הנהלות של חברות הייטק פרטיות משתפות פעולה עם העובדים ובעלי המניות, במטרה לאפשר אירוע נזילות למניות שהוענקו לעובדים במסגרת עבודתם ולמשקיעים. תוכנית הנזלת המניות מאפשרת לאותם עובדים ומשקיעים להיפגש עם הכסף עבורו טרחו רבות, בתהליך מסודר וקבוע, ללא קשר להחלטות החברה בנוגע להנפקתה או לאירוע אקזיט כזה או אחר. כך, נהפך האקזיט מארוע חד-פעמי, לאירוע מחזורי. חברות הייטק בעולם (ולאחרונה גם בישראל) מבינות את החשיבות של תוכנית הנזלה קבועה לאופציות שנתנו לעובדים שלהן. זהו כלי משמעותי ביותר לשימור העובדים, הטאלנטים וההנהלה הבכירה בחברה. למנכ״לים של חברות ההייטק פרטיות קשה להתחרות בחברות טכנולוגיה ציבוריות וביכולות שלהן לתת אופציות סחירות לטאלנטים שלהם. בנוסף התוכנית גם שומרת על האיזון העדין בין השקיפות הנדרשת למשקיע לבין הפרטיות והסודיות של החברה שהינן מאוד מאוד חשובים בעיניה.
1 צפייה בגלריה
מאי גולן, סוחרת בכירה בשוק ההון ובתפקידי ניהול בפירמות מובילות
מאי גולן, סוחרת בכירה בשוק ההון ובתפקידי ניהול בפירמות מובילות
מאי גולן, מנהלת 'דסק הסקנדרי אלפנט-מור מגנה'
(באדיבות: קבוצת אלפנט)
את הדסק המשותף תנהל מאי גולן. גולן בעלת ניסיון מקצועי של למעלה מעשור כסוחרת בכירה בשוק ההון ובתפקידי ניהול בפירמות מובילות; מגדל שוקי הון, אייאלאס, נוקד ופסגות, שם ניהלה את דסק המניות הגלובלי. בעלת תואר ראשון בכלכלה עם התמחות בשוק ההון, מהאקדמית תל-אביב.
רון סירני, מנכ"ל מור מגנה: "שוק הסקנדרי הוא שוק מרתק וצומח באופן מהיר ומרכז עניין רב מצד משקיעים מוסדיים שמחפשים להיכנס ל- “Open AI” הבאה עוד לפני ההנפקה. אחרי פיילוט מוצלח עם אלפנט, שמובילה את השוק במקצועיות עם היצע גדול ומגוון של מניות בחברות טכנולוגיה מבטיחות, הבנו שיש מקום להעמיק את שיתוף פעולה שייתן לראשונה בישראל מענה ייעודי מקצה לקצה למשקיעים מוסדיים וכשירים בישראל".
חיים שיף, מייסד ומנכ"ל קבוצת אלפנט: "שוק הסקנדרי רותח כאשר משקיעים נושאים עיניהם לחלון ההנפקות הבא של חברות טכנולוגיה פרטיות שעל פי הערכות עתיד להיפתח כבר ב-2025. בישראל, כמו בעולם, הייתה עלייה קבועה בהיקף עסקאות הסקנדרי מאז שנת 2021 כאשר הקושי המרכזי הוא להגיע לנתחים משמעותיים מספיק בחברות שיצדיקו השקעה של גופים מוסדיים ולגישה להשקעות בחברות מסוגים וגדלים כאלו עבור משקיעים שלא מוזמנים להצטרף לסבבי גיוס של החברות עצמן. אנו נותנים את הפתרון המלא שכולל גישה למוכרים בחברות מובילות, שיקוף של מחירים בשוק וליווי של העסקה החל משלב בניית הפורטפוליו ועד להעברת המניות לרוכש".