המטרה: לקחת בעלות על עולמות הספורט ולהנגיש את הספורט לכולם
המטרה: לקחת בעלות על עולמות הספורט ולהנגיש את הספורט לכולם
רשת מגה ספורט היא הרשת המובילה והגדולה בישראל בתחום הספורט. הרשת חרטה על דגלה להנגיש את הספורט לכולם תוך שימת דגש על מקצועיות, מצוינות וערכי השירות. הרשת משווקת בסניפיה למעלה מ-100 מותגי ספורט ואופנה, ביותר מ-80 נקודות בפריסה רחבה ובמיקומים אסטרטגיים בכל רחבי הארץ
רשת מגה ספורט הוקמה בשנת 1996, בידי קבוצת פישמן רשתות ונמכרה בשנת 2008 לקבוצת MGS, ונמצאת בבעלות איש העסקים גדעון מוליוב.
בשנת 1986 הקים מוליוב את קבוצת MGS, העוסקת בייבוא, בשיווק ובהפצה של מותגי ואופנת ספורט בינלאומיים הנמכרים בערוצי הפצה קמעונאיים, סיטונאיים ומקוונים. האסטרטגיה העסקית של הקבוצה מבוססת על רכישת מותגים חדשים, יצירת שותפויות ארוכות טווח עם שותפים בינלאומיים, פתיחת חנויות חדשות במרכזי קניות מובילים ופיתוח אתרי סחר קיימים וחדשים.
רשת מגה ספורט היא ספינת הדגל של קבוצת MGS והיא מפעילה יותר מ-80 חנויות קמעונאיות בפרישה ארצית. הרשת ממצבת עצמה כרשת ספורט ישראלית מקצועית, שמטרתה לספק פתרון של One Stop Shop לספורטאים חובבים ומקצוענים בכל גיל, העוסקים בכל ענפי הספורט - החל משחיה, ריצה, כדורגל, כדורסל, כדורעף, יוגה, פילאטיס, טניס שולחן ועוד.
הסביבה התחרותית
תחום הפעילות המרכזי של מגה ספורט הוא הספורט על כל גווניו ומכל עולמות התוכן של הספורט לצד תחומי הפנאי ואופנת הספורט. המתחרים העיקריים הן חנויות ספורט עצמאיות בתחום אופנת הספורט ובנוסף רשתות של מותגים בינלאומיים.
האתגר השיווקי
בשנים האחרונות, עם כניסתן של רשתות חדשות לשוק הספורט, האתגר המרכזי של מגה ספורט הוא שמירה על ערכי המותג ושימור מעמדה המוביל כמותג ורשת ישראלית. אתגר נוסף הוא חיזוק התפישה שלה בקרב הצרכנים כרשת הספורט של ישראל, לקיחת בעלות על כל עולמות הספורט בארץ ומיצובה כבחירה הראשונה המועדפת על הלקוח.
הפתרונות היצירתיים
על מנת לעמוד באתגר פועלת הרשת במגוון גדול של ערוצים:
הרחבת מגוון המותגים. הרשת פועלת כל העת להרחיב את מגוון המוצרים שהיא מציעה. כך למשל, בשנים האחרונות נכנסו לסניפי הרשת המותגים אנדר ארמור, פומה, ריבוק ולה קוק ספורטיב.
מגוון המוצרים. בכל סניפי הרשת ניתן למצוא יותר מ-100 מותגי ספורט, המתאימים לענפי ספורט שונים.
צוות של מקצוענים. כל אחד מאנשי המכירות של הרשת עובר הדרכות מעמיקות, על מנת שיוכלו לספק ללקוחות החנויות חוויית קנייה מיטבית. כל העובדים נדרשים לבקיאות רבה בכל הנדרש למוצרים הנמכרים בסניפים, על מנת לעזור ללקוחות להגיע להחלטת הקנייה הנכונה עבורם. הצוותים בחנויות הרשת הופכים עולמות על מנת למצוא עבור הלקוחות את המוצר המתאים עבורם.
שדרוג הסניפים. בשנתיים האחרונות סניפי הרשת עברו מהפכה עיצובית ומתיחת פנים בדגש על חוויית קנייה חדשנית וקונספט חדש באווירה אחרת, על מנת להתאים עצמם להרגלי הצריכה המשתנים ולדרישות המתעדכנות של הקונים.
פעילות במרחב המקוון. בשנתיים האחרונות חלה עלייה בצריכת מוצרי הספורט למרחב הביתי ולשימוש אישי. בעקבות זאת עבר אתר הסחר של מגה ספורט מהפכה, שהובילה לגידול של מאות אחוזים במכירות. כיום פועלת הרשת לשדרוג האתר ולשימור מעמדו כערוץ הפצה מרכזי.
מועדון לקוחות. מועדון הלקוחות של מגה ספורט מונה יותר מ-300 אלף לקוחות, הנהנים מהנחות מהטבות וממגוון מבצעים בלעדיים.
חסויות. מגה ספורט מעניקה חסויות לעשרות אירועים ספורטיביים מדי שנה. כך למשל, הרשת נותנת חסות לאיגוד השופטים בכדורגל, העניקה לאחרונה חסות למשחקי המכביה ולמשחקי כדורגל מהליגות הבינלאומיות.
בנוסף, הרשת משקיעה משאבים רבים לקידום ועידוד עשיית הספורט ומשתתפת במירוצי מרתונים ועוד.
קמפיינים שיווקיים ופרסומיים
מגה ספורט יצאה בשנה האחרונה בשני קמפיינים שיווקיים מרכזיים. בראשון, שנערך בתקופת החגים של 2021 תחת המסר "תעשו ספורט – זה אהבה לכל החיים", שולבו סרטונים ביתיים של לקוחות שהספורט הוא חלק בלתי נפרד מחייהם, מתוך מטרה ליצור זיהוי ברור של מגה ספורט עם עולם הספורט החובבני והמקצועי בישראל. הקמפיין המשלים, שיצא לקראת חג הפסח ב-2022, הציג מגוון סוגי וענפי ספורט בכיכובם של חובבי ספורט, רק שהפעם הם צולמו בצורה מקצועית. התוצאה הביאה לחיבור רגשי ואותנטי של הלקוח ולהזדהות אישית והחשיבות לעשיית הספורט, כל אחד בתחומו, כשהמסר לצופים היה "איזה סוג ספורט? מתי ועם מי לעשות אותו? זה פחות חשוב. מה שחשוב הוא שנעשה ספורט. זה בשבילנו".
פעילות למען הקהילה
מגה ספורט משקיעה בכל שנה משאבים עצומים בפעילות למען הקהילה, במגוון רחב של ארגונים, ובתחומים שונים. הרשת חרתה על דגלה להנגיש את הספורט לכל סוגי האנשים ולכלל האוכלוסייה בכל גווניה. כך למשל, לקחה השנה חסות על מגרשי הספורט של ארגון שלווה, שמטפל באנשים עם מוגבלויות ופועל לשלבם בחברה. ילדי שלווה מוצאים בפעילות ספורטיבית כלי טיפולי והתפתחותי והרשת מלווה אותם לאורך מסלול הניצחונות שלהם.
האנשים מאחורי המותג
את דרכו ב-MGS החל גולן סימנטוב בשנת 1995 כאיש לוגיסטיקה, ובמהלך השנים כיהן במגוון רחב של תפקידים בחברה, ובנה יסודות חזקים והבנה עמוקה של תהליכי פיתוח וניהול.
ב-2009 מונה גולן למנכ"ל חטיבת הקמעונאות ב-MGS וב-2019 מונה למנכ"ל משותף, עם אחריות על האסטרטגיה הניהולית, המסחרית והעסקית של מותגי הקבוצה וביניהם מגה ספורט, JD SPORT, ריבוק ועוד.
במסגרת תפקידו גולן מקפיד להעצים את העובדים תחתיו, מעודד לעבודת צוות ומחדיר מוטיבציה וערך לעובדיו. גולן גייס שותפים לדרך ובנה בין היתר את המותג העיקרי בקבוצה - המותג האנושי.
גולן מאמין בשיתוף של מצוינות, מחויבות, ועבודה קשה תוך שמירה על ערכים של יושר והגינות.
ניבה כץ החלה את עבודתה ב-MGS בשנת 2006. היא כיהנה במספר תפקידים בחברה, והובילה את קמעונאות MGS להצלחות ולשיאים חדשים.
ניבה מונתה לסמנכ"לית מכירות של קמעונאות MGS בשנת 2018.
במסגרת תפקידה ניבה מנהלת ומובילה את מערך הקמעונאות השירות והמכירה.
היא אחראית על הצבת יעדים ומטרות, הדרכות מקצועיות, גיוס עובדים, שימור עובדים וטיפוח ההון האנושי.
לניבה תפקיד משמעותי בהפיכתה של מגה ספורט למעצמה, ולרשת הספורט המובילה של ישראל.
ניבה מאמינה בעבודת צוות, תוך פירגון, מקצועיות ויחס אישי.
חגית אציל-כהן הצטרפה לקבוצת MGS לפני כשנתיים, כמנהלת השיווק של מגה ספורט. לחגית ניסיון רב בעולמות השיווק, הפרסום והדיגיטל בתחומי הקמעונאות והתקשורת.
במסגרת תפקידה חגית מנהלת ומובילה את האסטרטגיה השיווקית, הפעילות התקשורתית והדיגיטלית, מועדוני הלקוחות וחוויית הלקוח תוך שמירה על ערכי המותג וחיזוק הרשת כמובילה ומקצועית.
בשנתיים האחרונות הובילה חגית מהלכים שיווקיים במטרה להנגיש את הספורט לכולם, באמצעות מתן ערך וחוויית קניה ייחודית שעונה על צורך צרכני, תחת המסר "תעשו ספורט, זו אהבה לכל החיים" ו"תעשו ספורט זה בשבילכם" - מהלך שיווקי שיצר זיהוי וחיבור רגשי בקרב הלקוחות.
דברים שאולי לא ידעת על מגה ספורט
1. השטח המסחרי של כלל חנויות מגה ספורט עולה על 40 אלף מטר.
2. רשת מגה ספורט מחזיקה את מחלקת שירות הלקוחות ואת מערך ההתקנות הגדול ביותר
בתחום.
3. מגה ספורט תורמת לקהילה בכל שנה ומקיימת מבצעי התרמה מיוחדים בחנויות הרשת
באמצעות מכירת מוצרים, המהווים 100% תרומה לארגונים השונים.
4. הרשת משתפת פעולה עם צה"ל בפרויקט "מקצוע לחיים", ומאפשרת לחיילים בשירות סדיר
הזקוקים לתמיכה, להשתלב בתחום התעסוקה ולרכוש מקצוע.