סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

6 מחשבות על שיווק דיגיטלי ב-2023

2022 הוכיחה שאפילו מפלצות דיגיטל, כמו גוגל, מטא ואמזון לא עמידות בפני טלטלות וכשלונות. זה לא אומר, כמובן, שאפשר לדמיין את תמהיל השיווק הדיגיטלי שלכם ל-2023 בלי הפלטפורמות והפתרונות שהן מציעות. אבל, לפני שאתם מתחילים לתכנן, כדאי לקחת בחשבון את המשמעות של השינויים הטקטוניים האלה.

"מעבר לטרנדים ברורים מאליהם, כמו אימוץ טכנולוגיות מבוססות AI (Artificial Intelligence) ו-ML (Machine Learning), התנודות בעולם הדיגיטל מחייבות לשקול מחדש את אסטרטגיית השיווק ואת אופן חלוקת התקציב", אומר יואב מנדלסון, מנכ"ל INCA שיווק דיגיטלי. "קמפיינים עתידיים יצטרכו להתאים את עצמם לתנאים החדשים שנוצרו".
איך עושים את זה?
הנה שש שאלות שיואב ממליץ לשאול לפני שאתם יוצאים לקמפיין חדש ב-2023:
1 צפייה בגלריה
6 מחשבות על שיווק דיגיטלי ב-2023
6 מחשבות על שיווק דיגיטלי ב-2023
6 מחשבות על שיווק דיגיטלי ב-2023
(דורון לצטר)
1. האם טיק טוק תירש את גוגל בתחום החיפוש?
לפי NBC News, כ-40% מבני ובנות דור ה-Z משתמשים בפלטפורמות מדיה חברתית, כמו טיקטוק ואינסטגרם, כמנוע חיפוש עיקרי. לא מפתיע, אם כך, שהיקף הוצאות השיווק ברשת צפוי לקפוץ מ-8.75 מיליארד דולר ב-2022 ל-11.01 מיליארד דולר ב-2024.
טיקטוק, מצידה, פועלת כדי להרחיב ולשכלל את יכולות החיפוש שלה. אחרי שהשיקה השנה את מרכז הקריאייטיב שלה, שמקל על יוצרים ומותגים לקדם תכנים ברשת, צפויה החברה להציג ב-2023 פתרונות מסחר אלקטרוני מתקדמים שיקלו על המכירה באמצעותה, לתת עדיפות לתוכן מקומי ולהקשות על משתמשים לדלג על פרסומות.
2. האם Performance Max ישנה את עולם השיווק הדיגיטלי?
ההשקה של Performance Max על ידי גוגל לוותה בהבטחה לניהול אוטומטי של הקמפיינים הדיגיטליים שלכם. וליתר דיוק, פרסום בגוגל של מודעות, עם מינימום התערבות מצידכם, בששת ערוצי הפרסום המרכזיים של גוגל: חיפוש, מפות, תצוגה, ג'ימייל, דיסקבר ויוטיוב.
נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? זה נכון. ויותר מזה, מעבר לניהול אוטומטי של קמפיינים עלול לפגוע בתוצאות שלהם, להוביל להוצאות מיותרות ולשלוח לכיוונכם טראפיק לא מדויק, שיגרום לבזבוז זמן. הסיבה לכך כפולה:
  1. הצלחה של קמפיין תלויה במשתנים רבים, שמערכות אוטומטיות לא מסוגלות להתמודד איתן נכון להיום – החל מהכרות מעמיקה של העסק ועד להבנת היעדים שלכם.
  2. הצלחת המערכת תלויה באיכות המידע שאתם מספקים לגוגל, לרבות יצירת תוכן שמותאם לקידום בגוגל, אשר שונה במהותו מכתיבה למדיות חברתיות.
בקיצור, הרובוטים עדיין לא בשלים לקבל עבורנו החלטות שיווקיות מורכבות.
3. האם הפודקאסטים יצדיקו את עצמם?
עם מעל ל-2 מיליון פודקסטים פעילים ומגמת עלייה ניכרת בהיקף ההשקעה בהם, שצפויה להגיע ל-2 מיליארד דולר ב-2023, יקום הפודקאסטים כאן כדי להישאר. בהתאם, שאלת 2 מיליארד הדולר היא האם הם יוכיחו את עצמם כרווחיים או משתלמים עבור העסקים שמשקיעים בהם?
למרות שקשה להתווכח עם הנתונים, קצב האימוץ של פודקאסטים על ידי עסקים עדיין רחוק מלממש את הפוטנציאל שלו. בין הסיבות לכך, ניתן למנות את היעדר מודל מוצלח לעידוד רישום מנויים וקצב איטי של אימוץ טכנולוגיות קיימות.
4.האם החיפוש הקולי יהפוך לשחקן משמעותי?
קודם כל, נתונים:
• 55% מבני ובנות הקהל הצעיר משתמשים בחיפוש קולי.
• היקף המסחר מבוסס החיפוש הקולי צפוי להגיע ל-40 מיליארד דולר ב-2023.
• עד 2025, 123 מיליון מבוגרים בארה"ב ישתמשו בעוזרים קוליים לפחות פעם בחודש.
אז למה סימן השאלה? כי מיצוי הפוטנציאל של החיפוש הקולי כרוך בהשקעת משאבים בפיתוח ובאימוץ טכנולוגיות SEO חדשות, שייעלו את התהליך, בדומה לאופטימיזציה של תוכן כתוב ומצולם. הנתונים ללא ספק מעידים שמדובר בהשקעה לא רעה, אבל כדאי לעקוב אחרי קצב ההתפתחות של כלי האופטימיזציה ב-2023.
5. האם טוויטר תשמור על הבכורה תחת אילון מאסק?
זאת לא היתה השנה של מאסק. אחרי שניסה לסגת מרכישת טוויטר, שילם 44 מיליארד דולר ומצא את עצמו עם חברה שההוצאות שלה שולשו,500 מעובדיה התפטרו והמשתמשים הכבדים שלה נטשו לטובת פלטפורמות כמו מסטודון ודיסקורד. מדיניות חופש הדיבור המוחלט, ששיאה בהחזרתו של טראמפ לפלטפורמה, הקימה עליו מבקרים רבים, בהם ידוענים כגון יוצרת הסדרה "האנטומיה של גריי" והשחקניות וופי גולדברג וטיה ליאוני.
מצד שני, מדובר באילון מאסק, שהכריז על כוונתו להכפיל את הכנסות החברה ב-2023 ולהגדיל את מספר המשתמשים למיליארד עד 2024. בין היתר, הוא שוקל להפוך את טוויטר לסופר אפליקציה, אשר בדומה לוויצ'אט תציע מגוון רחב של שירותים, בהם תשלומים וקניות אונליין.
6. האם המטאוורס יתאושש או יקרוס סופית?
ההימור של צוקרברג על המטאוורס מתגלה ככאב הראש הגדול של חייו. אחרי שהשקיע עשרות מילארדי דולרים במיזם, רשמה מטא ירידה של 4% בהכנסות, 52% ברווח הנקי ו-18% במחיר הממוצע לפרסומת. קרוב לודאי שהמשקיעים בחברה לא עושים לו חיים קלים בימים אלה. צוקרברג, מצידו, ממשיך לטעון שמדובר במהלך חשוב שהשפעתו תורגש בעוד עשור. לטובתו, ניתן לציין שישנן לא מעט תעשיות, ובראשן תעשיית הרכב, אשר עושות כבר היום שימוש בכלי AR ו-VR בתהליכי התכנון והייצור. מסקנה? כנראה שלעת עתה כדאי לשמור בצד את תקציב המטאוורס שלכם, ולהמשיך לחכות להתפתחויות ביקום הצוקרברגי ב-2023.
נשמע מאיים? יואב לא מוטרד. "שיווק דיגיטלי תמיד דרש גמישות ויכולת התאמה לתנאים משתנים – מהאלגוריתם של גוגל שמתעדכן כל הזמן ועד להופעת פלטפורמות חדשות. אסטרטגיה מדויקת צריכה להתחשב בכל התנאים הנוכחיים, ובמקביל להיות ערוכה לשינויים מהירים. אם שני הדברים מתקיימים, אין שום סיבה שהאפקטיביות של השיווק תיפגע ב-2023".
יואב מנדלסון הוא יזם דיגיטלי, מומחה שיווק והבעלים של חברת INCA, המתמחה בשיווק דיגיטלי.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות