סגור

משהו גדול קורה בראשון לציון - התנופה בעיר נמשכת עם קידום מתחם התעסוקה והבילוי ראשון-איילון

על רקע התחזית להצטרפות של יותר מ-100 אלף תושבים ואלפי מקומות עבודה נוספים בשנים הקרובות, ראשון לציון צפויה להפוך למטרופולין העסקי החדש של ישראל. "אנחנו בדרך להפוך את ראשון לציון לבירת העסקים בישראל, ומתחם 'ראשון-איילון' הוא חלק מהותי מהתכנית", אומר ראש העירייה, רז קינסטליך. מה מרכיב את המהפכה הנוכחית של ראשון לציון? ומה צפוי לקום במתחם התעסוקה, המסחר והבילוי 'ראשון-איילון' הממוקם במיקום אסטרטגי ונגיש?

מספר קילומטרים מדרום לתל אביב, הולך ומוקם מטרופולין חדש בישראל. ראשון לציון נמצאת בתנופה אדירה בכל התחומים, החל מדיור, דרך תעסוקה ועד תחבורה ותרבות. כבר היום, נתוני הלמ"ס מראים כי ראשון לציון מובילה במדדים רבים של איכות חיים כמו תרבות, תחבורה ועוד. בשנים הקרובות העיר צפויה לקלוט כ-100 אלף תושבים נוספים, מה שיהפוך אותה לעיר השלישית בגודלה בישראל.
כיצד עומדים באתגר ההתרחבות המסיבי? ומהם היתרונות של מתחם ראשון-איילון, שצפוי לספק תעסוקה לתושבי העיר והסביבה?
2 צפייה בגלריה
רז קינסטליך
רז קינסטליך
רז קינסטליך
(תמר מצפי)
הבנייה בעיצומה בצריפין ובמתחם האלף
התכנית של ראשון לציון הפכה כבר מזמן מתכניות תיאורטית למציאות בשטח. "הפרויקטים יוצאים לפועל בקצב מסחרר, המנופים באוויר והכל מתרחש ברגעים אלו", אומר ראש עיריית ראשו לציון, רז קינסטליך. "העירייה מקדמת, פעילה ומעורבת בכל שלב בדרך, על מנת להבטיח שהתושבים הקיימים והעתידיים יקבלו את כלל השירותים להם הם נזקקים".
בראשון לציון ניתן גם למצוא את פרויקט ההתחדשות העירונית הכי גדול בישראל, בשכונת רמת אליהו. "אנחנו אחת העיריות היחידות בישראל שרוצות להמשיך בתמ"א 38 ובפינוי-בינוי", אומר קינסטליך. "יש פרויקטים בכל העיר שרוקמים עור וגידים".
הבנייה בעיצומה בצריפין ובמתחם האלף
התכנית של ראשון לציון הפכה כבר מזמן מתכניות תיאורטית למציאות בשטח. "הפרויקטים יוצאים לפועל בקצב מסחרר, המנופים באוויר והכל מתרחש ברגעים אלו", אומר ראש עיריית ראשו לציון, רז קינסטליך. "העירייה מקדמת, פעילה ומעורבת בכל שלב בדרך, על מנת להבטיח שהתושבים הקיימים והעתידיים יקבלו את כלל השירותים להם הם נזקקים".
בראשון לציון ניתן גם למצוא את פרויקט ההתחדשות העירונית הכי גדול בישראל, בשכונת רמת אליהו. "אנחנו אחת העיריות היחידות בישראל שרוצות להמשיך בתמ"א 38 ובפינוי-בינוי", אומר קינסטליך. "יש פרויקטים בכל העיר שכבר קורמים עור וגידים".
חלק בלתי נפרד מהמהפכה - תחבורה ותעסוקה
על מנת לספק את התשתית המתאימה לתושבים ולעסקים הרבים הצפויים לקום בעיר, נדרש שדרוג מהותי בתחבורה הציבורית בראשון לציון. נכון להיום, מקודמים בעיר מספר פרויקטים תחבורתיים משמעותיים, אשר צפויים לשנות את העיר מבחינת נגישות תחבורתית: הקו הירוק של הרכבת הקלה שיעבור בעיר, חיבור מסילת הרכבת בין תחנת משה דיין במערב לתחנת ראשונים (ומשם למודיעין וירושלים), נתיבים מהירים מראשון לציון ועד נתניה דרך תל אביב (פרויקט מהיר לעיר), נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית בתוך העיר, הוספת מסופי תחבורה ציבורית, קו המטרו M1 שיעבור בעיר, הקו הכחול והחום, סלילת שבילי אופניים ושדרוג מערכת האוטובוסים וקווי הנסיעה בעיר.
"היום אנחנו לא מאפשרים שכונות חדשות בלי תחבורה ציבורית ראויה", אומר קינסטליך. "זה תחום לוקה בחסר בישראל, ואנחנו כל הזמן שואפים לשפר אותו".
תהליך ההתחדשות והתנופה של ראשון לציון דורש יצירת מקומות עבודה בתוך העיר, על מנת להפחית את העומס בכבישים ולשפר את איכות החיים של התושבים. "נכון להיום יותר מ-60% מתושבי העיר לא עובדים בראשון לציון", אומר ראש העיר קינסטליך. "אנחנו שואפים להפוך את המשוואה כך ששני שליש מהתושבים יעבדו בעיר. לשם כך, אנחנו יוצרים מקומות עבודה ותעסוקה במתחם צריפין ובמערב העיר".
בעקבות יצירת אלפי מקומות תעסוקה בעיר בשנים הקרובות, "התושבים שיעבדו בעיר יוכלו להיות יותר זמן בבית עם המשפחות שלהם, במקום לבלות שעות על הכביש, כך שאיכות החיים שלהם תעלה", אומר קינסטליך.
2 צפייה בגלריה
הבנייה בעיצומה
הבנייה בעיצומה
הבנייה בעיצומה
(טוטם הדמיה ואנימציה)
המפתח להצלחת מתחם 'ראשון-איילון' - מיקום אסטרטגי, הכפלת זכויות הבנייה והתחדשות עירונית מוקפדת
אחרי ההצלחה הרבה של מתחמי העסקים והתעסוקה בצריפין ובמתחם האלף, אחד המתחמים המסקרנים ובעלי הפוטנציאל הגדול ביותר הוא מתחם 'ראשון איילון', הממוקם מצפון למתחם האלף.
התכנית החדשה במתחם, נועדה לשדרג ולהגדיל את אזור התעשייה הקיים על השטח. המתחם העתידי צפוי לייצר אלפי מקומות תעסוקה הודות לפארק עסקים, הייטק ותעשייה על פני שטח של כ- 550 דונם. אחד היתרונות המשמעותיים של המתחם הוא המרחק הקצר לתחנת הרכבת משה דיין, אשר צפויה להפוך לאחת מתחנות הרכבת הגדולות בישראל בשנים הקרובות. בעתיד הקו הירוק והקו האדום של הרכבת הקלה יעברו בסמוך למתחם.
מתחם 'ראשון-איילון' הוא גורם משלים וחלק מראייה הוליסטית מחוברת של כל האזור, הכולל את מתחם האלף אשר יכלול עירוב שימושים של דיור, מסחר, תעסוקה, חינוך, מבני ציבור ועוד. "עשינו למידה מעמיקה על האופן בו אזור תעסוקה צריך להיראות, בחנו אזורי תעסוקה שלא הצליחו, ניתחנו היבטים כמו נגישות, תשתיות, ועד מדרכות וספסלים", אומר קינסטליך. "כמו במתחם האלף, שם הבנייה נמצאת בעיצומה, גם בראשון-איילון מיושם התכנון הטוב ביותר, עם ירידה לפרטים הקטנים ביותר, כדי להציע חוויית עבודה ובילוי באותו מתחם".
לדברי קינסטליך, "מתחם כזה יוצר רשת של ביטחון מבחינת עשייה והוצאה לפועל של יוזמות. אחת המטרות שלנו היא להפוך את ראשון לציון לבירת העסקים, המטרופולין האטרקטיבית והיפה בישראל. אנחנו עמוק בתוך הדרך לשם".
ההזדמנות של היזמים לקחת חלק מההצלחה והתנופה של ראשון לציון
נכון לעכשיו משווקים במתחם 'ראשון-איילון' מספר מכרזים אטרקטיביים על מגרשים בודדים, המושכים התעניינות רבה מצד יזמים וקבלנים. "המכרזים הנוכחיים מזמינים את כל מי שרוצה לסלול יחד איתנו את הדרך לשדרוג התעסוקה ומקומות העבודה בעיר", אומר קינסטליך. "הדלת שלי תמיד פתוחה לכל צעד שיכול לסייע בהרחבת אופציות התעסוקה עבור תושבי העיר".