סגור

VOYAH FREE סינית סופר פרימיום חשמלית שעוקפת את האירופאיות בסיבוב

האם ה-VOYAH FREE ה-SUV הסינית החשמלית היוקרתית שהושקה בישראל, מסוגלת לתת פייט לאאודי איטרון, ב.מ.וו iX ומרצדס EQC? התשובה היא כן. מסתבר שהסינים מפתיעים מעל המצופה וכשזה מגיע לחדשנות טכנולוגית אפילו האירופאים יגלו דברים חדשים.

כבר מעל לשנה שאת ישראל שוטף מבול מותגי רכב חשמליים מסין. לאחר שהתוודענו לג'ילי, צ'רי, איוויס ועוד שמות מסקרנים, הסינים מעלים הילוך בדהירה לעבר השווקים העולמיים, וכעת מכוונים לכבוש את קטגוריית ההיי-אנד של דגמי היוקרה החשמליים.
המועמדת המבטיחה שעולה בימים אלו על כבישי הארץ היא VOYAH FREE, קרוסאובר פרימיום חשמלי גדול עם 5 מושבים בעל הנעת AWD. אל תטעו, לא מדובר בעוד רכב חשמלי סיני אלא ביצירה מרשימה שעומדת בסטנדרטים של רכבי פאר חשמליים אירופאיים כמו אאודי איטרון, ב.מ.וו iX ומרצדס EQC. ההשקעה בהרכבה, באיכות החומרים, בגימורים המוקפדים ובכמות האבזור והפיצ'רים הטכנולוגיים שה-VOYAH FREE מספקת מרשימה ביותר, וכל זה בחצי מהמחיר לעומת המתחרות.
3 צפייה בגלריה
VOYAH FREE הסינית סופר פרימיום החשמלית מושקת בישראל
VOYAH FREE הסינית סופר פרימיום החשמלית מושקת בישראל
VOYAH FREE הסינית סופר פרימיום החשמלית מושקת בישראל
(באדיבות VOYAH)
מרשימה ואלגנטית מבחוץ בלי טיפת פוזה מוגזמת
VOYAH FREE שייכת לחטיבת היוקרה של DONGFENG MOTOR קונצרן הרכב השלישי בגודלו בסין שמנהל שותפויות בין לאומיות עם הונדה, ניסאן, רנו, פיג'ו וסיטרואן. זהו רכב הפרימיום הראשון שהם מייצרים כשאת ההשראה אליו הביאו ממותגי-על כמו מזראטי ופורשה. כמצופה, עיצובה החיצוני של VOYAH FREE מוקפד ואלגנטי, עם פרופורציות כביש־שטח קלאסיות. הרכב יפה למראה אך אינו מנקר עיניים, כאילו באו לומר אנחנו יודעים לעצב כמו האירופאיים אבל ממש לא בקטע של להתאמץ בצורה מוגזמת.
גריל קדמי עם פסי כרום אנכיים מזכיר לנו את הסטייל המוכר של מזראטי, כשמעליו פס לד שיוצר אפקט מרשים כשהוא מאיר את הלוגו. מהפרופיל הרכב נראה ארוך עם גג די נמוך שמקנה לו תנוחה אווירודינמית.
בדלתות יש ידיות נסתרות שנפתחות כשמתקרבים לרכב. המילה VOYAH מוטבעת גם בצדי הרכב ליד השמשה האחורית. את הפנסים האחוריים מחבר פס לד יפהפה, דומה למה שתמצאו במרצדס EQE SUV או פורשה קאיין. מקבלים כאן גם חישוקי מגנזיום 20 אינץ' וסט צמיגי מישלין, הכל כסטנדרט. מאחור תא מטען שנפתח ללא מגע יד בנפח 560 ליטרים, שעם קיפול המושבים מתרחב ל- 1,320 ליטרים, ושמחנו למצוא תא מטען שימושי נוסף בחלק הקדמי בנפח 72 ליטרים. קצת מספרים יבשים: אורך הרכב 490.5 ס"מ, רוחבו 195 ס"מ, גובהו 164.5 ס"מ, בסיס הגלגלים 296 ס"מ, ומשקלו הכולל עומד על 2.3 טון.
טכנולוגיה פורצת דרך שלא מוצאים אצל המתחרות
ההפתעה וקריאות ההתפעלות ב- VOYAH מגיעות דווקא מבפנים, ומיד כשהתיישבנו בתא הנהג בקעה מפינו קריאת וואו. האלמנט הכי מרשים הוא הדשבורד שהתרומם מול עינינו כשהנענו את הרכב בלחיצת כפתור. זהו דשבורד עצום שמתפרש על כל רוחב התא וכולל 3 מסכי 12.3 אינץ' מופעלי טאץ'. יש מי שיאמרו ששלושה מסכים זה טיפה מוגזם, אבל אנחנו לא רק שהתלהבנו, זה אשכרה הרגיש כמו לשבת בקוקפיט של מטוס דרימליינר. במסך האמצעי שולטים במולטימדיה, במזגן ובתכונות הרכב, במסך הנהג מצאנו אפשרות לבחור סקינים, ובמסך בצד הנוסע קיימת הפרדה רק לפיצ'רים שהנוסע צריך כמו מזגן ואודיו. אפילו גילינו אצלו מצלמה למושב האחורי שמאפשרת הקפאת תמונה, חכם ופרקטי אם רוצים לעקוב אחר מצב הילדים מאחור.
עוד הישג טכנולוגי נמצא ממש מעל הראש. סאנרוף אלקטרוכרומי ענק, כזה שיודע לעבור ממצב שקוף לאטימות מלאה בלחיצת כפתור, כמו זגוגית בחדרי ישיבות של חברות יוניקורן. לזכוכית 10 דרגות תאורה שמתכווננות במהירות באמצעות תנועת אצבע על מסך הטאץ' המרכזי, כולל מצב אוטומטי שמגיב לתאורה הסביבתית בחוץ. גג כל כך מתקדם ראינו רק במקלארן ספיידר 720S אבל ב-VOYAH FREE הוא מגיע כלול בחבילת הרכב.
3 צפייה בגלריה
טכנולוגיה פורצת דרך שלא מוצאים אצל המתחרות
טכנולוגיה פורצת דרך שלא מוצאים אצל המתחרות
טכנולוגיה פורצת דרך שלא מוצאים אצל המתחרות
(באדיבות VOYAH)
בכלל, העיצוב הפנימי היוקרתי של VOYAH FREE מרגיש שיצא ממפעל אירופאי של מרצדס או ב.מ.וו. כשהכל עטוף בחומרים עשירים ובאיכות הרכבה מעולה. מושבי עור נאפה מפנקים שכוללים אוורור, חימום ומסאג' לנהג ולנוסע עם 3 מצבי זכרון, ואפילו מותקנת בהם משענת ראש מתקפלת לנוחות הצוואר, כמו במחלקה ראשונה במטוס. הדיפונים נעימים למגע ולמראה כולל באזור בו ממוקמים הרמקולים (שם יצרני רכב נוטים פחות להשקיע). אפרופו רמקולים, מותקנים כאן לא פחות מעשרה רמקולים איכותיים של Dynaudio החברה שמספקת מערכות סאונד לבוגאטי ווולוו. במערכת המולטימדיה ניתן לשלוט על ידי ג'סטרים של תנועות יד באמצעות מצלמת FACE ID כולל מענה וניתוק שיחות, עוצמת ווליום עוד. להשלמת האווירה התקינו תאורה צבעונית שמגיבה לקצב המוזיקה ואף הגדילו לעשות עם 3 סוגי בישום הניתנים לבחירה ולוויסות דרך מיזוג האוויר.
מאחור נפרש לנו תא נוסעים מרווח מאד שמאפשר לשלושה אנשים לשבת בנוחות כמו בסלון ביתי, עם המון מקום לרגליים, פלוס שני שקעי טעינת USB כדי שחלילה הסמארטפונים והטאבלטים של הילדים לא ישבקו חיים במהלך הנסיעה, בנוסף למשטח טעינה אלחוטי לסלולרי באזור הקדמי.
בטיחות ונוחות נהיגה כולל מצב ספורט לחובבי אדרנלין
VOYAH FREE מצוידת במערכות הבטיחות המתקדמות בשוק, מבוססות מערך 30 של חיישנים ומצלמות, שכוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לראיית לילה. בואו נעצור ונדבר על ה-NIGHT VISION שהשאירה אותנו פעורי פה. לחיצה על כפתור ליד ההגה הופכת את הצג הקדמי למצלמת דרך סופר מתקדמת בתאורת לילה שעובדת נון סטופ. היא מזהה ומתריעה על עצמים, אנשים, רכבים, קורקינטים, שליחי וולט משולחי רסן ועוד גורמים מסוכנים שפתאום קופצים לנתיב הנסיעה. בהחלט הרגשנו בטוחים ברכב הזה, ולא בכדי הוא זכה ב-5 כוכבי בטיחות של C-NCAP וציוני 100% במבחני יציבות ובלימה. הוא כולל גם ארבע כריות אוויר ו-2 כריות וילון לאורך כל המושבים, חגורות בטיחות עם מותחני קדם ומגביל כוח בשורה הקדמית והאחורית, ואם הנהג או אחד הנוסעים שכחו לחגור תופיע התרעה על המסך הקדמי. לאלו מצטרפת מצלמה פנימית חכמה שיודעת לזהות אם הנהג עייף על פי הבעות פנים כמו פיהוק או מצמוץ יתר של העיניים.
לאחר שהרעפנו שבחים על האבזור והחדשנות בתוך הרכב, הגיע הזמן לבחון כיצד הוא מתנהג בנסיעה. כמצופה מרכב SUV פרימיום VOYAH FREE מפגינה ביצועי כביש גבוהים, ההגה מרגיש קל ומגיב יפה, אחיזת הכביש עוצמתית, והעברת משקל בפניות מדויקת בלי האפקט ה"מתנדנד" כמו שיש בהרבה מכוניות חשמליות. חלק גדול בביצועים ובנוחות נזקף לטובת מתלי האוויר המעולים, כמוהם תמצאו רק ברכבים יקרים בהרבה דוגמת אאודי e-tron. בידוד הזעזועים המשופר ובידוד רעשים הודות לשמשות אקוסטיות כפולות מספקים חווית נסיעה חלקה ושקטה להפליא. דריכה על דוושת הגז מכניסה לפעולה 2 מנועים חשמליים הממוקמים אחד מלפנים ואחד מאחור, בעלי הספק משולב של 490 כ"ס ומומנט מקסימלי של 73 קג"מ.
לא התאפקנו ומיהרנו לבדוק את מצב הנהיגה הספורטיבי. מצבי הנהיגה נשלטים על ידי כפתור ייעודי ליד ידית הגיר עם מצבי Comfort, Eco וכאמור מצב ה-Performance או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לו "מצב ספורט". נדהמנו לראות שהדשבורד בתא הנהג יורד אוטומטית לחצי גובה והמסכים עוברים למוד ויזואלי מינימליסטי המאפיין רכבי ספורט. לזנק במצב ספורט מ-0 ל-100 קמ"ש לקח לנו בדיוק 4.4 שניות.
לשאלה הנפוצה כמה קילומטר נקבל על סוללה מלאה? VOYAH FREE מצוידת בסוללה הגדולה בקטגוריה עם קיבולת מכובדת של 106 קוט"ש, וזו מאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 500 ק"מ (בתקן WLTP), כאשר טעינה מהירה עד 100kW, מ-20% ל-80% תיארך רק 40 דקות.
3 צפייה בגלריה
VOYAH FREE סינית סופר פרימיום חשמלית שעוקפת את האירופאיות בסיבוב
VOYAH FREE סינית סופר פרימיום חשמלית שעוקפת את האירופאיות בסיבוב
VOYAH FREE סינית סופר פרימיום חשמלית שעוקפת את האירופאיות בסיבוב
(באדיבות VOYAH)
ישראל המדינה השנייה בעולם שתשווק את הרכב מחוץ לסין
VOYAH FREE מושקת בתחילת 2023 בישראל, שהיא המדינה השנייה בעולם בה משווק הדגם מחוץ לסין, לאחר שזו זכתה להשקה מוצלחת בנורבגיה באמצע השנה שעברה. כאמור, היצרנית Dongfeng Motor השקיעה הון במטרה להפכו למותג הדגל שלה באירופה וארה"ב. להבאתו לישראל אחראית מטרו מוטור, היבואנית הגדולה והמוכרת בישראל לדו גלגלי ורכבים לתרבות הפנאי. מטרו מוטור הרחיבה לאחרונה את פעילותה לתחום הרכב החשמלי, עם שמות כמו Leapmotor הסינית ו-Karma האמריקאית, וכיום מצטרף לארסנל מותג הרכב VOYAH. מטרו מוטור צברה ניסיון של מעל ל-40 שנה בענף הדו-גלגלי אותו היא מביאה לתחום הרכב הפרטי, כשהחזון הוא להציע לנהג הישראלי פתרונות תחבורה מגוונים ומתקדמים בכל התחומים. VOYAH FREE תסופק עם כל חבילת האבזור שהזכרנו כסטנדרט, עם 5 שנות אחריות מלאה ו-8 שנות אחריות על הסוללה.
לסיכום ההתרשמות שלנו, VOYAH FREE הוא רכב סופר-פרימיום סיני שנראה ומרגיש מעולה, עם חבילת אבזור עשירה הרבה מעל המצופה, ופיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים שמדברים לקהל מאמצי החדשנות. גילינו כי מדובר ברכב שמציע הרבה מעבר למה שמציעים רכבים אחרים בקטגוריה, שעולים לפעמים גם פי שניים.