הדרך לניצחון בבחירות לרשויות המקומיות מתחילה ונגמרת באונליין
הדרך לניצחון בבחירות לרשויות המקומיות מתחילה ונגמרת באונליין
חלפו הימים בהם ניצחונו של מועמד בבחירות לראשות העיר או המועצה הוכרע בזכות כנס בחירות או לחיצות ידיים לעוברים ושבים ברחוב. היום, אם תרצו לשבת בראש הרשות, ההתמודדות שלכם חייבת להתנהל בצורה דיגיטלית, על גבי מסכי מחשב וסמארטפונים
שלטי חוצות זה נחמד, פליירים בתיבות הדואר זה בסדר, וגם אם תלחצו ידיים לעוברים ושבים ברחוב אז אולי תרוויחו כמה חיוכים – אבל אם תרצו להפיץ את הבשורה שלכם באופן שיגיע לכל תושב ותושבת בעיר או במועצה המקומית שאתם מתמודדים בבחירות המקומיות שלה, אתם חייבים להשתמש בכלי הכי נגיש שיש: רשת האינטרנט. הרי המתחרים שלכם כבר שם, אז אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם לוותר על נוכחות מקוונת.
יתרונות הרשת בהעברת מסרים לציבור הבוחרים
"יש כמה סיבות לכך שכדאי לנהל מסע בחירות שלם דרך הרשת, במיוחד במערכות בחירות לרשויות המקומיות", אומר יובל חנן, מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום וניהול המוניטין בדיגיטל DigitalEX. "ראשית משום שבעזרת האינטרנט אפשר להגיע לקהל רחב מאוד של אנשים ולספר להם על המצע שלך, על הדעות שלך ולמה כדאי לבחור בך. פעם היו עושים כנסי בחירות, שוכרים אולם, משקיעים באבטחה, ומדברים עם 200-300 אנשים בקהל; היום אפשר להגיע לעשרות אלפי אנשים בכמה קליקים, ועוד לכוון את החשיפה במדויק רק למצביעים פוטנציאליים. הרי כשכל כך קל לשתף בוואטסאפ או בפייסבוק קישורים וידיעות, החשיפה של אדם יחיד יכול לגדול בצורה אקספוננציאלית."
"מה שמוביל אותי לנקודה השניה", ממשיך יובל. "חשיפה של קמפיין פרסומי עולה הרבה מאוד כסף, וזה נכון לגבי משקאות קלים בדיוק כמו שזה נכון למועמדים פוליטיים. אבל רוב המועמדים שמתמודדים לרשויות המקומיות הם לאו דווקא אנשים עשירים. אין להם תקציב מפלגה או תורמים גדולים. אלה אנשים מן היישוב שפשוט רוצים לעשות שינוי – וזה בדיוק היתרון האדיר של האינטרנט, שהפרסום בה חסכוני משמעותית ביחס לפרסום בכל מדיה אחרת".
"ונקודה חשובה נוספת היא העובדה שקמפיין מקוון אפשר לנהל, לשנות, לערוך ולתקן במהירות ובזמן אמת. נניח שקורה אירוע אקטואלי כלשהו, שהמועמד רוצה למנף כדי לחזק את העמדה שלו בקמפיין. כמה זמן ייקח לו להעלות ראיון למהדורה מודפסת של מקומון? להדפיס פליירים? להגיב להאשמות, חלילה, שמטיחים בו המתחרים? ברשת, לעומת זאת, אפשר להעלות תגובות מיידיות, להגיב לאירועי השעה או למגיבים אחרים, להבהיר אמירות בעייתיות, להפריך שמועות ולשלוט הרבה יותר טוב על ניהול המוניטין".
"בשורה התחתונה", מסיים יובל, "אנחנו חיים בתקופה אחרת. לא רק מבחינת הנושאים הבוערים על סדר היום במדינה וברשויות המקומיות, אלא גם באופן שבו אנחנו מביאים את הערכים שלנו, את האג'נדה ואת מי שאנחנו – אל קהל הבוחרים שלנו. אין לי ספק שקרוב ל-100% מן המנצחים של מערכת הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר הקרוב יהיו אלה שיתקשרו את המסרים שלהם אונליין".
זירת הנבחרים של הרשויות המקומיות
כדי לתת מענה למאות המועמדות והמועמדות שיתחרו בבחירות המקומיות הקרבות על ליבם של הבוחרים, הקים אתר 'כלכליסט' את "זירת הנבחרים" – פלטפורמת תוכן ייחודית שמטרתה לארח שיח ועניין בכל התחומים הרלוונטיים לעולמות התוכן של הרשויות המקומיות. "זירת הנבחרים" מתעתדת להוות במה מקוונת שבה כל מועמדת ומועמד יוכלו להעלות מגוון רחב מאוד של תכנים מטעם עצמם, על פי חבילת פרסום לבחירתם:
● ראיונות אישיים הכוללים תמונות וקישורים
● אייטמי תוכן כתובים ו/או מצולמים, הכוללים תמונות וקישורים
● קידום תכנים מתוך זירת הנבחרים בדף הבית של כלכליסט
● תיוגים של ביטויי מפתח כדי להגדיל את החשיפה בגוגל
● אפשרות להתפרסם במהדורה המודפסת של כלכליסט (כ-70,000 עותקים)
לאתר כלכליסט נכנסים למעלה מ-4 מיליון גולשים מדי חודש בגילאי 30 עד 55. רובם צורכים את התכנים באמצעות הסמארטפון, ואת התכנים שבאמת מעניינים אותם – כמו אלה שקשורים למקום המגורים שלהם – הם נוהגים לשתף בקלות ברשתות החברתיות. אם יש זירה שיכולה להפיץ את המסרים שלכם, לשכנע את ציבור הבוחרים ולהזניק אתכם קרוב מאוד אל ראשות הרשות, זו הזירה להיות בה.