סגור
CORPORATE.890/100

מחקר עולמי של חברת Payoneer מצא כי עסקים קטנים ובינוניים מתקדמים לכלי AI, גיוון שרשרת האספקה ומסלולי סחר חדשים כדי להמשיך ולצמוח חרף האתגרים

דו״ח ה-SMB Ambitions Barometer השנתי של Payoneer מצא כי 2 מתוך 5 עסקים אינם ערוכים להתמודדות עם אירועים גלובאליים משמעותיים בהם סכסוכים גיאו-פוליטיים

חברת הטכנולוגיה Payoneer, שמסייעת לעסקים קטנים ובינוניים (SMBs) ברחבי העולם לבצע עסקאות, לנהל עסקים ולצמוח ברמה גלובלית, פרסמה היום את דו״ח ה-SMB Ambitions Barometer — מחקר גלובלי, שמתפרסם זו השנה השנייה וסקר בתחילת 2024 כ-3,800 עסקים מ-15 מדינות, בהן ישראל, במטרה לבחון מהם הגורמים הקריטיים המשפיעים על הצמיחה שלהם.
"אנו רואים הזדמנויות צמיחה גלובליות חסרות תקדים עבור יזמים ועסקים קטנים ברחבי העולם, שמובילים גל חדש של גלובליזציה", אמר ג'ון קפלן, מנכ"ל חברת Payoneer. ״46% מהעסקים הקטנים והבינוניים שהשתתפו בסקר דיווחו כי בסיס הלקוחות שלהם הוא בינלאומי — מה שמהווה עלייה של 4% מהשנה שעברה. במקביל, עסקים קטנים ובינוניים מתמודדים עם מספר גדל והולך של אתגרים מקרו-כלכליים ונערכים להתייעל על ידי אימוץ טכנולוגיות AI, שיתוף פעולה עם יותר ספקים וכניסה למסלולי מסחר חדשים״.
1 צפייה בגלריה
ג'ון קפלן, מנכ"ל חברת Payoneer
ג'ון קפלן, מנכ"ל חברת Payoneer
ג'ון קפלן, מנכ"ל חברת Payoneer
(צילום: אוהד קב)
מתוך הדו״ח עולה כי עסקים קטנים ובינוניים פונים לכלים מבוססי AI ועובדים עם יותר ספקים במטרה לתמוך בצמיחתם: רוב העסקים הקטנים והבינוניים שהשתתפו בסקר מתכננים להשתמש או כבר מקיימים פיילוט בשימוש בטכנולוגיית AI כדי לסייע בשירות לקוחות (62%), מסחור (64%), ניהול מלאי (62%), יצירת תוכן (62%), ניתוח תחרות (64%) ושרשראות אספקה (63%).
בתחום שרשרת האספקה, עסקים קטנים ובינוניים מגוונים את שרשרת האספקה שלהם, עובדים בממוצע עם 29 ספקים (כולל משרדי עורכי דין וסוכנויות שיווק), לעומר 21 ספקים לפני שנתיים, זאת כתגובה מקדימה לאירועים מקרו-כלכליים. כמעט שני שלישים מהמשתתפים בסקר מאמינים כי רשת ספקים מגוונת וגלובלית מסייעת להגן על העסק שלהם מפני שיבושים גלובליים.
עסקים קטנים ובינוניים מרחיבים את בסיס הלקוחות שלהם על ידי צמיחה למסלולי סחר חדשים כמו כן, הפיכת עסק לגלובלי כרוכה בהתמודדות עם מכשולים. שניים מתוך חמישה עסקים קטנים ובינוניים (40%) נותנים עדיפות לאירופה ומרכז אסיה לצמיחת בסיס הלקוחות שלהם בחמש השנים הקרובות, לעומת 33% ב-2023. הסיבות המרכזיות לכך הן הזדמנויות עסקיות/הכנסות (45%), עמידה בדרישות הלקוחות (38%) וקירבה אזורית (37%). זהו חלק ממגמת גיוון סחר רחבה יותר, בצל המתח המתמשך במסחר בין סין לבין צפון אמריקה שהפך את ניהול העסקים למורכב יותר.
הפיכת עסק לגלובלי כרוכה בהתמודדות עם מכשולים – ועסקים קטנים ובינוניים מתכוננים לאתגר: יותר מ-40% מהמשיבים אמרו שהם אינם מוכנים לאירועים גלובליים כגון סכסוכים גיאו-פוליטיים, חרמות על מוצרים ומלחמות סחר, עלייה מ-36% ב-2023. איומי סייבר נמצאים גם הם בראש סדר העדיפויות של בעלי עסקים: מאז 2023, עלתה באופן משמעותי הסבירות שהגנה מפני איומי סייבר תהווה מטרה עסקית מרכזית עבור עסקים קטנים ובינוניים (8% ב-2023 לעומת 13% ב-2024).
"ההזדמנות עבור עסקים קטנים ובינוניים לצמוח כתוצאה מהביקוש הגלובלי היא עצומה", אומרת ביא אורדונז, CFO של Payoneer. "המחקר שלנו מראה ש-SMBs ממשיכים להרחיב את עסקיהם מעבר לגבולות, מרחיבים את טווח הפעילות שלהם לשווקים ומסלולי סחר חדשים. לשם כך, עסקים קטנים ובינוניים מאמצים דיגיטציה וחדשנות ועובדים עם מגוון ספקים ושותפים מקדמי טכנולוגיה שיכולים להעצים ולסייע לשאיפות הגלובליות שלהם״.