סגור
CORPORATE.890/100

עם מרכז מבקרים ובסטנדרט אירופאי: המתקן הגדול והמשוכלל במדינה למיון פסולת אריזות יוקם בעלות של עשרות מיליוני ש"ח

במתקן יוקם מרכז מבקרים טכנולוגי וחדיש, אשר יאפשר לציבור הרחב להיחשף מקרוב לתהליכי המיון של פסולת האריזות. רני איידלר מנכ"ל 'תמיר': "הקמת מתקן המיון החדש הינו מהלך עם השלכות משמעותיות לטווח ארוך"

'תמיר' מחזור מודיעה כי הגיעה להסכמות עם חברת ק.מ.מ מפעלי מחזור, במסגרתן תשקיע קמ"מ שבשליטת חברת בלוגן מבית קרן ג'נריישן סכום של עשרות מיליוני ש"ח בהקמת מתקן מיון שיהיה המתקן הגדול והמשוכלל בישראל למיון פסולת אריזות. האריזות הנאספות למחזור בפחים הכתומים מגיעות בשלב ראשון למתקני מיון, שם הן מתמיינות בהתאם לחומר ממנו הן עשויות, ולאחר המיון כל חומר עובר למפעל מחזור לטובת ייצור מוצרים חדשים.
המתקן שיוקם הינו מתקן חדיש, עם ציוד מקצועי ברמה גבוהה ביותר ובסטנדרט הדומה למתקני מיון הפועלים במדינות אירופה. קיבולת המתקן תאפשר מיון של עד פי שלוש יותר פסולת אריזות, בהשוואה למתקן הפועל היום במרכז. כמו כן, יתאפשרו שירותי מיון לפסולת אריזות הנאספת מהפחים הכתומים של מחצית ממדינת ישראל. משך זמן ההקמה של המתקן החדש צפוי להיות כ-2-3 שנים.
בנוסף, במתקן המיון יוקם מרכז מבקרים טכנולוגי וחדיש, אשר יאפשר לציבור הרחב להיחשף מקרוב לתהליכי המיון של פסולת האריזות, דבר שיגביר את אמון הציבור בתהליכי ההפרדה והמחזור של פסולת האריזות, ואף יסייע בעידוד מיון ומחזור פסולת.
מתקן המיון יוקם על קרקע ייעודית של איגוד ערים דן, אותה חכרה תמיר בהסכם חכירה עליו חתמו לאחרונה 'תמיר' והאיגוד.
ההסכמות להקמת המתקן כאמור נעשו במסגרת הארכת ההסכם הנוכחי על פיו מפעילה כיום קמ"מ עבור 'תמיר' את המתקן למיון פסולת אריזות במרכז הארץ. כחלק מהארכת ההסכם לתקופה של חמש שנים, ביצעה ק.מ.מ השקעה במערך המיון במתקן הנוכחי, דבר שיאפשר המשך קליטת פסולת אריזות עד להפעלת המתקן החדש.
עם השלמת הקמת המתקן החדש תפעיל ק.מ.מ את המתקן וזאת עד לסיום תקופת הארכת ההסכם הנ"ל. בסיום התקופה תקיים 'תמיר' הליך תחרותי לבחירת קבלן אשר יפעיל את המתקן החדש לטווח ארוך.
1 צפייה בגלריה
רני איידלר, מנכ"ל 'תמיר' מחזור
רני איידלר, מנכ"ל 'תמיר' מחזור
רני איידלר, מנכ"ל 'תמיר' מחזור
(צילום: ראובן קסטרו)
רני איידלר, מנכ"ל 'תמיר': "הקמת מתקן המיון החדש הינו מהלך עם השלכות משמעותיות לטווח ארוך, אשר מצביע על אמון רב בתעשיית המחזור בישראל שהולכת וגדלה בזכות השקעות ופיתוחים. הציבור הוא שמניע את תהליכי המחזור בישראל ובזכות שיתוף הפעולה אנחנו מצליחים לצמצם את ההטמנה בקרקע ולהעביר עוד ועוד פסולת אריזות למיון ומשם למפעלי מחזור. מתקני המיון ומפעלי המחזור ערוכים כבר היום לקבל כמויות גדולות של פסולת אריזות, ובזכות המתקן החדש נהיה ערוכים לכמויות גדולות עוד יותר גם בעתיד".
שחר קורטוב, מנכ"ל ק.מ.מ: "כחברה מקצועית ומובילה הפועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולמות המחזור, אנו גאים, יחד עם שותפנו ב"תמיר", להפוך את תחום מחזור האריזות בישראל לתחום הנמצא בקדמת הבמה הסביבתית. המכשור המתקדם אותו רכשה חברת ק.מ.מ הוא ציוד מקצועי וחדשני הנמצא בחזית הטכנולוגיה העולמית, והוא יאפשר לשלש את היקף וקצב המחזור אשר ייאסף בפחים הכתומים ברחבי המדינה. תפישת המיחזור בישראל חייבת להשתנות – ועלינו לעשות כל מאמץ על מנת להקטין את הטיפול באמצעות הטמנה פסולת ולהגדיל ככל האפשר את פעילות המחזור. זו הסיבה שבחרנו להשקיע במקביל למתקן שיוקם גם במרכז מבקרים חדשני חינוכי וחוויתי שיקרב מבוגרים וצעירים לעולם המחזור ואנו מודים על ההזדמנות שנתנה לנו להוביל תהליך שכזה בישראל."
גיל לבנה, מנכ"ל איגוד ערים: איגוד ערים דן לתברואה מברך על שיתוף הפעולה עם תאגיד תמיר לטובת הפעלת שרות חדש ומשלים של טיפול בפסולת אריזות עבור רשויות האיגוד בפארק המיחזור חירייה. פארק מיחזור חירייה הוא האתר הגדול והמתקדם בארץ בתחום הטיפול בפסולת עירונית לסוגיה, ובכלל אלה : אשפה ביתית ומסחרית, גזם, פסולת גושית יבשה ופסולת בניין. תאגיד תמיר מעניק שרותי טיפול בפסולת אריזות לכלל רשויות האיגוד ומרכז הארץ ועל כן, היה חשוב לאיגוד מתוך תפיסת שרות הוליסטית, לאפשר לרשויות לפנות את פסולת האריזות למתקן שיוקם בחירייה ובכך לתרום ליעילות הפינוי ולאיגום משאבים. שיתוף הפעולה בין האיגוד ותאגיד תמיר יועצם גם באמצעות המרכז לחינוך סביבתי הפועל בתחומי חינוך והסברה לציבור לטובת עידוד הפרדת פסולת במקור ומיחזור פסולת לסוגיה. אנו מאחלים הצלחה לתמיר בפרויקט החדש ומצפים שהוא יתרום להעלאת שיעורי מיחזור פסולת אריזות במדינה.