סגור

איך סימולטור טיסה הופך מנהלים לאלופים

מי היה מאמין שסודות המנהיגות טמונים בתוך קוקפיט של מטוס קרב? "הטייסת" מרחב הכשרת המנהלים המתקדם בעולם, פועלת 6 שנים ומושכת אליה את הארגונים הגדולים כמו גוגל, אמזון, אפל ואוניברסיטאות מובילות בעולם

בעולם העסקים התחרותי של היום, כל יתרון קטן יכול להכריע. יותר ויותר חברות מגלות שהמפתח להצלחה טמון לא רק ברעיונות חדשניים וטכנולוגיה מתקדמת, אלא גם ביכולת של העובדים לשתף פעולה, לתכנן, לקבל החלטות ולהתאים עצמם לסביבה משתנה.
'הטייסת' מציעה פתרון יצירתי: הכשרת מנהלים ועובדים בהשראת חיל האוויר הישראלי, באמצעות סימולטורים של מטוסי F-16 ו F-35 מתקדמים. המרכז מעצב מנהיגים עתידיים, ומעניק להם את הכלים הנכונים לניהול נכון. "כיום, המעסיקים מחפשים עובדים שיודעים להסתגל, ללמוד מטעויות, לעבוד בצוות ולהתפתח תוך כדי תנועה," מסביר קובי רגב, מייסד "הטייסת". "אלה בדיוק כישורי הליבה שאנחנו מטפחים כאן."
2 צפייה בגלריה
חדר הדרכה ולמידה
חדר הדרכה ולמידה
חדר הדרכה ולמידה
(באדיבות: הטייסת)
כיצד סימולטור טיסה בונה צוותים מנצחים
הגישה הייחודית של "הטייסת" כבר הוכיחה את עצמה במקרים רבים. למשל, כשחברת פארמה גדולה התמודדה עם בעיות תקשורת בין מחלקותיה, היא פנתה ל"טייסת" לעזרה.
"הבאנו את ראשי המחלקות לסדנה עבודת צוות," מספר רגב. "ישבנו עם המנכ"ל ומשאבי אנוש ובנינו תוכנית מותאמת אישית. חילקנו את ראשי המחלקות לקבוצות של ארבעה, כשכל קבוצה מורכבת מנציגים של מחלקות שונות. במקרה זה התפנית היתה לתת לכל אחד תפקיד שונה ומידע ייחודי."
המשימה? תכנון וביצוע של משימה אווירית מורכבת בסימולטורים. "לא מדובר בהפצצת כורים," צוחק רגב, "אלא במשימות ניווט ואסטרטגיה מאתגרות. שמנו אותם בשני סימולטורים של מטוס דו-מושבי, מחוברים למבנה משותף. ללא שיתוף פעולה מלא, אין סיכוי להצליח."
התוצאות, לדברי רגב, היו מדהימות. "ראינו איך החוויה המשותפת שוברת מחסומים. אחרי כל טיסה, ניתחנו את הביצועים באמצעות שימוש באמצעי הדרכה המתקדמים במרכז בכל הקשור בעבודת הצוות, תקשורת ואמון. הם למדו דרך למידה התנסתותית את חשיבות השיתוף והתיאום. זו הייתה ממש מהפכה עבורם."
חלום שהמריא: סיפור ההקמה של הטייסת
הטייסת הוקמה לפני 6 שנים ידי קובי רגב, תא"ל במיל' וטייס קרב לשעבר, יחד עם אשתו, אדמית רגב, אשת חינוך ופדגוגיה. "הרעיון להקמת מרכז מצויינות אישית וארגונית התגבש אצלי במשך שנים", מספר רגב, תא"ל במיל ששירת 32 שנים בחיל האוויר, היה טייס F16, פיקד על שתי טייסות קרב, ובתפקידו האחרון היה נספח צבאי באירופה. "כמפקד טייסת, ראיתי כיצד התרבות הארגונית של חיל האוויר מאפשרת לאנשים לפרוח, להתקדם ולעבוד בצוות. רציתי להביא את המצוינות הזו לעולם העסקי."
מאז הקמתה, הטייסת הפכה למותג מוביל בתחום פיתוח מנהלים ועובדים בישראל. חברות מכל מגוון הסקטורים, הייטק, בנקים, תעשיות, פארמה ועוד, מדווחות על שיפור משמעותי בביצועי העובדים, ביחסים בין-אישיים ובחדשנות. "חגגנו לאחרונה את החברה ה-1,700 שעשתה אצלנו פעילות," מציין רגב בגאווה. "עד כה קיימנו כ-15,000 סדנאות עם למעלה מ 275,000 משתתפים"
2 צפייה בגלריה
סימולטור F-35
סימולטור F-35
סימולטור F-35
(באדיבות: הטייסת)
תוכנית הכשרה חווייתית בת שלושה שלבים
ליבת התוכנית של "הטייסת" היא שימוש בסימולטורים של מטוסי F-16 ו F-35 מתקדמים כפלטפוטרמה ללמידה התנסותית של מיומנויות ליבה עסקית. המשתתפים חווים תרחישים מציאותיים של טיסה, בהם הם נדרשים לשתף פעולה בצוות, לקבל החלטות תחת לחץ ולפתור בעיות בזמן אמת. "הסימולטורים מאפשרים לנו ליצור סביבה בטוחה שבה המשתתפים יכולים לטעות וללמוד מהטעויות שלהם," אומר רגב. "זה מעצים את הביטחון העצמי שלהם ומעודד אותם לקחת סיכונים מחושבים."
מבנה הפעילות ב"טייסת" מחולק לשלושה חלקים: למידה ותרגול מיומנויות הליבה באמצעות טיסה בסימולטורים, דיון על התנאים הארגוניים הנדרשים ליישום הכלים הנלמדים, ולבסוף - עיבוד וגיבוש תובנות ליישום בחברה או בארגון. הצוות המוביל של הטייסת מורכב מטייסים בכירים במילואים, מדריכות סימולטור, ויועצים ארגוניים מנוסים.
"מה שמייחד אותנו הוא השילוב בין מתודולוגיית המצוינות האישית והאירגונית בהשראת חיל האוויר, שהותאמו לשוק העסקי והארגוני, עם סימולציה שמגבירה את אפקטיביות הלמידה," מסביר רגב. "המשתתפים רואים כיצד עבודת צוות נכונה, תקשורת ואמון הדדי מובילים לשיפור משמעותי בביצועים."
מעבר לפעילות הענפה עם ארגונים עסקיים, "הטייסת" מפתחת גם תכניות לבתי ספר, המעבירות כישורי חיים חיוניים לתלמידים. באמצעות היכרות מעמיקה עם ערכי המצוינות האישית והאירגונית, עבודת הצוות, המנהיגות, תרבות התחקיר והשיפור המתמיד של חיל האוויר הישראלי.
ההצלחה של "הטייסת" חוצה גבולות
ההצלחה של "הטייסת" לא מוגבלת רק לישראל. המרכז שהוקם בניו יורק כבר הפך למוקד משיכה לחברות ענק אמריקאיות, כולל 100 מתוך חברות ה-Fortune 500 כמו גוגל, אמזון, מיקרוסופט.
רגב נשמע נרגש כשהוא מדבר על העתיד: "אנחנו במגעים מתקדמים לפתיחת סניפים בערים מרכזיות נוספות. לאס וגאס, למשל, עם עולם הכנסים והעסקים המפותח שלה, נראית לנו יעד מבטיח. גם מיאמי, לונדון וסינגפור נמצאות על הכוונת. אני רואה בכך שליחות אמיתית. להביא חדשנות ומצוינות ישראלית לעולם הניהול העסקי הגלובלי."
לסיום, רגב פונה ישירות למנהלים: "דווקא עכשיו, בתקופה מאתגרת כמו זו שאנחנו חווים, חשוב יותר מתמיד להשקיע בעובדים. תהליכי גיבוש, פיתוח אישי ומקצועי - אלה לא מותרות, אלא הכרח. זו הדרך להפוך את הארגון כולו לגרסה טובה יותר של עצמו. אנחנו ב'טייסת' כאן כדי לעזור לכם לעשות בדיוק את זה."