סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש
עו"ד יפעת כהן, שותפה -משרד עו"ד כהן קוניוק ושות'
(אולפן כלכליסט)

ביטול הסכם מול יזם: מתי אפשר ומתי כדאי?

עו"ד יפעת כהן, שותפה במשרד עורכי הדין כהן, קוניוק ושות', מסבירה את המורכבות של ביטול הסכמים בפרויקטי התחדשות עירונית ומתי כדאי לשקול צעד זה

משרד המשפטים ממשיך לקדם תיקוני חקיקה שיחזקו את מעמדם של בעלי הדירות בפרויקטי התחדשות עירונית. "התיקונים נועדו להגן על בעלי הזכויות, לא דווקא לבטל הסכמים," מדגישה עו"ד כהן. "בסופו של דבר, הצדדים מתקשרים בעסקה כדי לקיים אותה."
עו"ד כהן מפרטת את הנקודות העיקריות בתקנות החדשות. מועדים קריטיים - חובה לציין מועדי חתימה, הגעה לרוב דרוש, והליכי תכנון. מפרט טכני – כאשר נדרשת התייחסות למפרט התואם את חוק המכר דירות. הגדרת המתחם, במסגרתו יש לפרט על אילו מקרקעין יחול הפרויקט. גילוי נאות בו חובה לציין אם למי מהצדדים יש עניין אישי עם היזם. וערבויות כשנדרשת התייחסות לערבות חוק המכר וערבות דמי שכירות.
למרות חיזוק כוחם של בעלי הדירות, עו"ד כהן מזהירה מפני ביטול פזיז של הסכמים. לטענתה התקנות באות למגר תופעות קיצוניות, אך יש מקרים בהם כל הצדדים פעלו כראוי והיזם נתקל בעיכובים לא צפויים. היא ממליצה לשים לב ל"נורות אזהרה" לאורך הדרך, למשל אם היזם לא עומד במועד מסוים, זו כבר נורת אזהרה.
לסיום, כהן מתייחסת לדיון סביב שכר הטרחה של עורכי הדין המייצגים בעלי דירות. היא מזהירה מפני פגיעה בעורכי הדין שתפקידם להיות שומרי הסף. פגיעה כזו עלולה להרחיק אנשי מקצוע ראויים מהתחום ולפגוע בבעלי הדירות עצמם.
רוצים להבין עוד על זכויותיכם בפרויקטי התחדשות עירונית? צפו בראיון המלא >>