"לפני 100 שנה Carrier המציאו את המזגן, והיום תדיראן מגדירה מחדש את תפקידו"
"לפני 100 שנה Carrier המציאו את המזגן, והיום תדיראן מגדירה מחדש את תפקידו"
"טיפול באוויר בחללים סגורים נמצא בליבת הפעילות שלנו כבר מספר שנים", אומרת נופר ממרוד, סמנכ"לית השיווק של תדיראן. לדבריה, חדשנות נמצאת בליבת העשייה ובכדי לקדם את התחום החברה מקדמת שת"פים חיצוניים ותהליכים עם העובדים בכל רמות החברה
עינב בן יהודה
למזגן TADIRAN ALPHA של תדיראן הוענק לאחרונה תואר "המלצת הצרכנים" של BRAVO לשנת 2023 בקטגוריית המזגנים (OFF/ON ו-INVERTER) . מדובר במזגן חסכוני ושקט, הנותן מענה לחללים קטנים וגדולים, ובעל טכנולוגיה לטיהור האוויר. TADIRAN ALPHA מגיע עם WIFI מובנה מה שמאפשר לשלוט בו מרחוק – הדלקה, כיבוי, שליטה בטמפרטורה ושינוי מצבי פעולה. TADIRAN ALPHA מגיע גם בטכנולוגיית OFF/ON וגם בטכנולוגיית INVERTER, המייצרת חיסכון של עד 50% בצריכת החשמל.
"TADIRAN ALPHA הוא המזגן האהוב ביותר בישראל", מגלה נופר ממרוד, סמנכ"לית השיווק של תדיראן. "זה מדהים לראות שיש הלימה בין העובדה שהוא המוצר הנרכש ביותר בקטגוריה לבין שביעות הרצון ממנו, כפי שהיא באה לידי ביטוי במחקר 'המלצת הצרכנים' של BRAVO".
ואכן, הוענק למזגן שלכם BRAVO משום שיותר מ-75% מהצרכנים שרכשו אותו היו שבעי רצון ממנו והציון המשוקלל שקיבלתם: שביעות רצון + המלצה – היה הגבוה ביותר בקטגוריה. מהפידבקים שאתם מקבלים מהצרכנים, מה יש במוצר שלכם שהם כל כך אוהבים ושגורם להם לרצות להמליץ עליו למשפחה ולחברים?
"מדובר במזגן אמין, איכותי, שקט, סוס עבודה והכי חשוב מזגן שנותן שקט נפשי. יש למזגן TADIRAN ALPHA אחוז תקלות אפסי וזה מה שצרכן מחפש – שקט נפשי. הפידבק הזה מגיע לא רק מצרכני הקצה אלא גם מהמתקינים – הם אוהבים את המוצר ומאמינים בו. תחושת השקט הנפשי היא גם פועל יוצא של האיכויות ששילבנו במזגן בתחום הטיפול באוויר - הוא לא רק מחמם ומקרר, אלא דואג גם לאיכות האוויר בבית. למעשה לקחנו את תחום מיזוג האוויר צעד אחד קדימה, הגדרנו אותו מחדש והוספנו לו מימד של טיפול באוויר".
מה היו התובנות הצרכניות עליהן התבסס הפיתוח של המוצר?
"הנושא של טיפול באוויר בחללים סגורים נמצא בליבת הפעילות שלנו מספר שנים – עוד טרום מגפת הקורונה. המגפה רק חידדה את ההבנה בקרב הציבור שקיימת בעיה של אוויר מזוהם בחללים סגורים, ושיש לה השלכות על הבריאות שלנו. בחללי הבתים שלנו מסתובבים באוויר מזהמים שונים, כך שלמעשה אנחנו נושמים בתוך הבית אוויר שהוא לא בריא. הפיתוח שלנו בתחום מתמודד עם הבעיה הזו באמצעות התקן שמותקן בתוך המזגן - שגם ככה קיים בכל בית. אנחנו גאים על כך שזיהינו את הצורך, ועל כך שאנחנו החברה היחידה בישראל שמספקת מענה בנושא הזה, ולא רק במוצרי הפרימיום שלנו. הלכנו על מהפכה של ממש - הפכנו קופסא שעד היום רק חיממה וקיררה את הבית, לקופסא שמגנה על הבית ודואגת לבריאות המשפחה
מפתחים טכנולוגיות בשיתוף עם סטארט-אפים
מהם האתגרים הגדולים שעומדים בפניך בתחום החדשנות ופיתוח מוצרים חדשים? ואיך את פועלת ליישום האתגרים האלה?
"ברמת החברה אנחנו פועלים כל הזמן להתחדש, לרענן ולהביא את הדבר הבא. מאוד חשוב לנו לקדם חדשנות מוצרית ושיווקית. אנחנו "נהפוך את העולם" על מנת להביא את הבשורות הכי חדשות בתחום, בלי להתפשר על האיכות. לעולם לא נתפשר על חומרי הגלם, הלוגיסטיקה והשירות.
באיזו מידה "חדשנות" היא ערך מוביל אצלכם בחברה?
"אני גאה בחדשנות שיש בתדיראן. אנחנו עובדים בזה באופן שוטף ותמיד מחפשים את החידוש הבא, זה בא לידי ביטוי בכל דרגי החברה. כמו כן, פועלת אצלנו חטיבת חדשנות במסגרתה אנו מקדמים באופן שוטף תהליכים מסוגים שונים עם העובדים במטרה להוציא אותם מה"יומיום" ולהפוך אותם למובילי חדשנות. בנוסף, הוצאנו קול קורא לסטארט-אפים, שמזמין אותם ליהנות מכל התשתיות והמשאבים של תדיראן, ולפתח איתנו את הבשורות הבאות בתחומי הליבה שלנו – אנרגיה חדשה, טיפול באוויר ואקלים נוח".
יש טענה שאת הצרכן הישראלי מעניין רק המחיר ופחות החדשנות. את מסכימה עם הטענה הזו?
"כלל לא. בתחום שלנו, מדובר בהשקעה לטווח ארוך. אנשים רוצים את הטוב ביותר עבור עצמם ועבור הילדים שלהם ולכן מוכנים להשקיע במוצר שייתן להם תועלת טובה ואיכותית ביותר לטווח זמן ארוך. כמו שאנשים דואגים לילדיהם למזון הכי איכותי ולחוגים הכי טובים – כך הם נוהגים גם בבחירת המזגן שמותקן בביתם, ולכן הם לא יקנו את המוצרים הכי זולים, אלא את אלו שהם הכי טובים, חסכנים ואמינים. עם מזגן לא משחקים. במיוחד עכשיו במעבר לאינוורטרים זה עוד יותר קריטי ללכת על חברה אמינה עם שירות מצוין ועם מוצרים איכותיים. אנחנו גאים לתת לצרכנים את השקט הזה - כשהם קונים תדיראן הם קונים שקט וזה שווה כל מחיר מבחינתנו".
"לקחנו על עצמנו לטפל באוויר שאנחנו נושמים"
איזה עוד חידושים מעניינים השקתם לאחרונה או אתם מתכוונים להשיק בזמן הקרוב?
"בימים אלו השקנו טכנולוגיה פורצת דרך רשומת פטנט – TADIRAN AIROW. זהו התקן שמתחבר למזגן ופועל באופן אקטיבי לטיהור האוויר. הפיתוח הזה מאפשר למערכות המיזוג, באשר הן, להמיר את הלחות שבאוויר למי חמצן שקוטלים וירוסים, חיידקים ועובשים ביעילות מדהימה. מדובר בפיתוח שעבדנו עליו בארבע השנים האחרונות והשקענו בו מיליוני דולרים, וזה "הדבר הבא" בתחום הטיפול באוויר. לפני 100 שנה Carrier המציא את המזגן, והיום תדיראן מגדירה מחדש את התפקיד שלו – כבר לא מוצר שרק מחמם או מקרר, אלא כזה שגם מטפל באוויר אותו אנו נושמים. זה תפקיד שלקחנו על עצמנו ואנו גאים להתוות את הדרך בתחום הזה".
מניסיונך, עד כמה "המלצת הצרכנים" היא פקטור חשוב שמעודד צרכנים לנסות מוצרים ושירותים חדשים?
"אין כמו חוכמת ההמונים. 'המלצת הצרכנים' מאוד משפיעה, גם עלי כצרכנית וכאשת שיווק. הבחירה הזו משדרת אמינות ומראה שהצרכנים והלקוחות בחרו במוצרים ובשירותים מסוימים כי הם באמת הכי טובים בתחומם ונותנים מענה לצורך שלהם, לכן אני מאוד גאה שנבחרנו".
לסיום, נשמח להכיר אותך גם ב"אישי"...
"אני בת 37, נשואה פלוס 3 ילדים. את הקריירה שלי בעולמות השיווק התחלתי במשרד הפרסום מקאן אריקסון. אחרי 6 שנים עברתי לתדיראן כמנהלת השיווק והדיגיטל. לתפקיד סמנכ"לית השיווק של תדיראן מוניתי ב-2018. יש לי תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בתקשורת וניו מדיה – שניהם מאוניברסיטת רייכמן. התשוקה לתחום השיווק והפרסום בערה בי מאז שאני ילדה, ומאז האש לא נכבית אלא רק להיפך. כייף לעבוד בארגון, שאפשר להגשים בו חלומות ולהוציא אותם לפועל בצורה מהירה".
וכשיש לך זמן פנוי, מה את אוהבת לעשות?
"דייט עם בעלי או עם חברות טובות זה מבחינתי הכי כייף בעולם. וכמובן ספורט - וכמה שיותר".