האהובים והמומלצים: כך העניקו הצרכנים הישראלים את ה-BRAVO למצטיינים
האהובים והמומלצים: כך העניקו הצרכנים הישראלים את ה-BRAVO למצטיינים
מחקר שערך מכון המחקר "קנטאר מדיה" בקרב 2,500 צרכניות וצרכנים בדק מי הם המוצרים והשירותים החדשים שהישראלים שהשתמשו בהם היו הכי מרוצים מהם. ה- BRAVO הוענק רק למי שיותר מ-75% מהמשתמשים שלו היו שבעי רצון וציונו המשוקלל היה הגבוה בקטגוריה
רביב גל
"המלצת צרכנים" היא האלמנט המשפיע ביותר לעודד התנסות במוצרים חדשים. צרכנים מאמינים להמלצות של חברים, משפחה וצרכנים אחרים יותר מאשר הם מאמינים לפרסומות.
כדי לדעת מיהו המוצר או השירות החדש בקטגוריה, שהצרכנים שהשתמשו בו הם הכי מרוצים והכי ממליצים, הזמינו מארגני BRAVO בישראל מחקר משתמשים רחב היקף ממכון המחקר הבינלאומי "קנטאר מדיה".
המחקר נערך בקרב 2,500 צרכניות וצרכנים בישראל, המהווים מדגם ארצי ענק ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת. במסגרת המחקר אותרו בקרב משתתפי המחקר צרכניות וצרכנים, שהשתמשו בעבר במוצרים ובשירותים, שהושקו לאחרונה בישראל.
אנשי מכון המחקר "קנטאר מדיה" איתרו בקרב המשתתפים צרכנים שעברו "מסע לקוח" מלא. כלומר: רכשו בכספם את המוצר או השירות, השתמשו בו, ויש להם דעה עליו – לטוב או לרע.
לגבי כל מוצר או שירות, נשאלו רק מי שהכירו והשתמשו בו שתי שאלות כן/לא: "האם היית שבע רצון מהשימוש במוצר?" ו"האם היית ממליץ עליו לחברים או לבני המשפחה?".
בכל קטגוריה הוענק BRAVO אחד בלבד למוצר או לשירות, שעמדו ברף ההצטיינות: גם יותר מ-75% מהמשתמשים שלהם היו שבעי רצון, וגם ציונם המשוקלל (שביעות רצון + המלצה) היה הגבוה ביותר בקטגוריה. בקטגוריות שבהן שביעות הרצון של המוצרים שנבדקו הייתה נמוכה מ-75% לא הוענק BRAVO.
משווקי המוצרים והשירותים לא שילמו על השתתפותם במחקר.
את פעילות BRAVO בישראל מנהלת קבוצת BRAVO, שהיא גם המארגנת של קהילת ה-Superbrands, ואחראית גם על מחקרי ההצטיינות בשירות וחוויית לקוח, במסגרתם מוענק BRAVO לחברות, שמצטיינות בשירות ובמתן חוויית לקוח.
לרשימת המוצרים והשירותים החדשים, האהובים והמומלצים על ידי הצרכנים בישראל לשנת 2024 לחצו כאן
לרשימת החברות שהוענק להן BRAVO על הצטיינות בשירות וחוויית לקוח בשנת 2024 לחצו כאן