סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

היכנסו איתנו לתוך עולם פירוק הרכבים

לכל אדם יש שתי אפשרויות: לעשות את הטוב, או לעשות את הרע. לאורך הדורות, אנשים המציאו מושגים משלהם לגבי מה זה טוב ורע.

אז ברשות הקורא, גם אנחנו נמציא את הדרך שלנו להגדיר את זה. לצורך הכתבה, "טוב" יהיה מה שצריך לעשות, ו-"רע", יהיה מה שממש לא צריך לעשות. בנושא של רכבים ישנים, שאין בהם שימוש, שמזהמים ושלא ניתן למכור אותם – מה הטוב ומה הרע?
מה לא עושים (יותר מדי) עם מכוניות ישנות, מזהמות או לא שמישות
נתחיל מהרע, כדי שנבסס קרקע פורייה להמשך הדרך שלנו. הרע הוא פשוט לעשות מה שלא צריך. אם יש לנו מכונית מזהמת, האם אנחנו צריכים להשאיר אותה על הכביש כמה שיותר, או כמה שפחות? גם אם אנחנו לא מאמינים או מחזיקים בערכים של תרומה לאיכות הסביבה, אנחנו בוודאי יכולים לזהות שככל שהאטמוספרה שלנו תהיה נקייה יותר, כך ייטב לכלל. ובכן, במקרה זה, נחליט באופן אובייקטיבי שזה מיטיב להוריד רכבים מזהמים מהכביש. רכבים מזהמים יכולים להיות פשוט רכבים ישנים, שטרם שולבו בהם טכנולוגיות אקונומיות וירוקות יותר.
על כן, במקרים רבים, הורדת רכבים מזהמים מהכביש, תהיה מקבילה או חופפת להורדת רכבים ישנים מהכביש. מקרה נוסף, הוא רכבים שאין בהם שימוש. באופן טבעי הם לא יהיו על הכביש, אלא יתפסו מרחב נדל"ני כלשהו. בין אם בתוך חניה פרטית מקורה, או חניה ציבורית משותפת. הדבר הרע, במקרה זה – יהיה להשאיר את המכונית במרחב משותף, מבלי לפנות אותה, לאורך זמן. זאת כיוון, שאם אין בה שימוש, והיא לא מניבה ערך לאף אחד – אין סיבה שהיא תתפוס מרחב נדל"ני וחנייתי, לרכבים אחרים ובעליהם, שאכן עושים בהם שימוש יעיל. זה הרבה יותר פורה ויעיל אם אפשר יהיה להזיז את הרכבים הללו, ולמנוע מהם לקחת מקום שימושי שיכול להועיל למישהו אחר.
המלאכים השומרים של הורדת הרכבים הישנים מהכביש: חברות פירוק הרכבים
עד כאן הגרסא הכלכלנית שלנו לשימוש רע ברכבים ישנים, מזהמים או לא שמישים. המלאכים השומרים של עולם הרכבים הישנים, המזהמים והלא שמישים, אלו הם נותני שירות פירוק הרכבים. חברות כמו שלמה ביל, אשר קונה רכבים לפירוק, מעניקות לאנשים אפשרויות שונות, ופותחות להם אופקים כדי לעשות שינוי תעשייתי ואקולוגי אמיתי. כדי להבין זאת, הבה נסתכל על הטוב האפשרי שעולם פירוק הרכבים מציע.
1 צפייה בגלריה
עולם פירוק הרכבים
עולם פירוק הרכבים
עולם פירוק הרכבים
(freepik)
נניח שיש לנו מכונית ישנה, שגילה עולה על 19 שנה ועל פי כן יש לעשות לה טסט חצי שנתי, על פני שנתי. נניח שהיא מקרטעת, פולטת עשן כהה, ובאופן כללי הופכת להיות לא שמישה כל כמה חודשים. לכאורה, מסמנת "ווי", על כל הקטגוריות שמנינו. הדבר הרע לעשות, יהיה להשאיר אותה על הכביש, לאפשר לה לזהם את האוויר, ולתפוס מקום חניה (כשהיא לא שמישה בעליל), לפחות באם יש אפשרויות אחרות טובות יותר, שגם בעל הרכב היה מעדיף אותן. הדבר הטוב לעשות, יהיה להוריד אותה מהכביש.
להוריד את הרכב בכל מחיר – כי כעת יש אופציה
אלא שכדי להוריד רכב מהכביש, בעל הרכב לא צריך לפנות לחברות כמו "שלמה ביל", הוא יכול פשוט למצוא מוכר פרטי ולמכור את הרכב. אז זהו, שלא בהכרח. לא כולם ירצו לקנות את הרכב הישן, ובאם לא ניתן למכור אותו – ייתכן שבעל הרכב יצטרך למצוא חלופה. ובכן, טוב שיש חברות לפירוק רכבים. הן ישמחו לקחת את הרכב, להוריד אותו מהכביש, להוציא ממנו חלקי חילוף אם אפשר או לגרוט אותו ולהעבירו למחזור אם אי אפשר. למעשה, רבות וטובות מהן (כמו חברת שלמה ביל) תציע להגיע ללא עלות לבית הלקוח ולגרור ממנו את המכונית לאלתר, ולהשאיר אצלו סט מזומנים בהתאם לעסקה שאושרה מראש.
ובכך חברות פירוק הרכבים עוזרות לעשות "טוב" עם הרכבים הישנים, המזהמים והלא שמישים – גם אם אין מישהו אחר שיקנה אותן מצד בעלי הרכב. מתוך כך ניתן לקחת רכב ישן, שאולי מתקלקל תכופות, יושב ללא מעש, או מזהם יתר על המידה (באופן יחסי), ולהביאו למחזור או פשוט לעזור לעולם על ידי סילוקו מהכביש.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות