סגור
CORPORATE.890/100

יותר ממחצית הציבור ממחזר אריזות, ל- 70% מהתושבים יש פח כתום נגיש: הרגלי המיחזור של תושבי ישראל נחשפים

סקר של 'תמיר' מיחזור באמצעות מכון המחקר thePoint2 מצביע על כך שהאמון של אזרחי ישראל במיחזור בעלייה. רני איידלר, מנכ"ל 'תמיר': " אלו נתונים מעודדים, נמשיך לפעול כדי להעלות את אמון הציבור בעשייה שלנו"

'תמיר', האמון על איסוף האריזות והעברתן לתהליכי מיחזור שונים, מפרסם מספר נתונים מעניינים על הרגלי המיחזור במדינת ישראל.
בסקר שנערך באמצעות מכון המחקר thePoint2 מתקבלת תמונה כללית מעודדת שמצביעה על כך שהאמון של אזרחי ישראל במיחזור בעלייה. איך זה מתבטא? 51% מהציבור מעיד שהוא ממחזר אריזות, עליה משמעותית משנת 2022, אז השיבו בחיוב רק 30% מהמדגם. בנוסף, על פי הסקר, ל- 70% מתושבי מדינת ישראל יש כיום פח כתום ליד הבית לאיסוף פסולת אריזות למחזור. הצבות הפחים הכתומים נמשכות כך שבשנת 2026 הצפי הוא של- 90% מתושבי המדינה יהיה פח כתום נגיש בקרבת ביתם. עוד עולה מהסקר כי הפח הכתום הוא פח המיחזור הנגיש מבין כל פחי המחזור וכי גילאי 50 + נוהגים למחזר יותר.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל תמיר, רני איידלר
מנכ"ל תמיר, רני איידלר
מנכ"ל תמיר, רני איידלר
(צילום: שלומי יוסף)
בנוסף בדקו ב'תמיר' את היכרות הציבור עם דדי החתול, הפרזנטור הפופולרי של הפח הכתום, והתשובות היו חד משמעיות –87% השיבו כי הם מכירים את דדי החתול, בקרב קבוצת הגיל הצעירה של 18-29 שיעורי ההיכרות עם דדי החתול מגיעים ל- 91%.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "אני מברכת על הנתונים שמראים על שיפור במספר האנשים הממחזרים. אנחנו לא עוצרים כאן, מיחזור אריזות צריך להיות נוח נגיש וזמין לכולם, לא פחות מהפח הירוק. לשם אנחנו חותרים, כאשר עד סוף 2026 על תאגיד תמיר לדאוג לפריסה של פחים כתומים ל-90% ממשקי הבית בישראל לפחות. המטרה שלנו היא ליצור נגישות מיטבית שתגדיל באופן משמעותי את אחוז הממחזרים וסך הפסולת המופרדת במקור לטובת עידוד הכלכלה המעגלית, ולשפר אף יותר את שביעות רצון הציבור".
מנכ"ל 'תמיר' רני איידלר: "הסקר מצביע על כך שאמון הציבור בתעשיית המחזור בישראל הולך ומתחזק יחד עם עלייה בקרב התושבים המעידים על עצמם שהם ממחזרים אריזות. אנו פועלים כל העת בכדי לצרף עוד ועוד מהציבור לקחת חלק במאמצים לשמירה על הסביבה".