סגור
CORPORATE.890/100

במטרה להקל על היבואנים והיצרנים: הצצה אל "מדריך האריזות" של תמיר מיחזור

כחלק מהשירות של 'תמיר' מתפרסם מדריך האריזות המלא המאגד את כל המידע הדרוש ליישום החוק. רני איידלר מנכ"ל 'תמיר': "המטרה היא להקל על מורכבות הדיווח ולהציג את המידע באופן נגיש וברור"

בשנת 2011 חוקק חוק האריזות במדינת ישראל, חוק סביבתי שנועד להבטיח שהפסולת הנוצרת מאריזות של מוצרים יועברו למחזור ולא יוטמנו בקרקע, מה שיסייע להקטין את ההשפעה השלילית על הסביבה ויעודד שימוש חוזר בחומר הגלם (כלכלה מעגלית).
מעל ל- 2000 יצרנים ויבואנים, ביניהם החברות הגדולות במשק, מקיימים את החוק, אך לפי הערכות יש עדיין אלפי יצרנים ויבואנים שלא מדווחים על האריזות שהכניסו לשוק ולא מקיימים את החוק.
1 צפייה בגלריה
הצצה אל "מדריך האריזות" של תמיר מיחזור
הצצה אל "מדריך האריזות" של תמיר מיחזור
הצצה אל "מדריך האריזות" של תמיר מיחזור
(באדיבות: תמיר מיחזור)
במטרה להקל על היצרנים והיבואנים המקיימים את החוק, מפרסמים ב'תמיר' מיחזור, הגוף שהוכר על ידי המשרד להגנת הסביבה, מדריך אריזות מפורט, שכתיבתו ארכה מספר חודשים והושקעה בו מחשבה רבה מתוך רצון לאגד את כל המידע הקיים. המדריך כולל התייחסות להחרגות שאושרו על ידי המשרד להגנת הסביבה, התייחסות לאריזות מותג פרטי, אריזות שירות ועוד. במדריך מפורטות שיטות הדיווח השונות כולל דוגמאות מספריות להמחשה, ורשימה המפרטת עשרות רבות של סוגי אריזות מקוטלגות לפי נושאים המבהירה האם מדובר באריזה לפי לשון החוק.
היצרנים והיבואנים, יחד עם 'תמיר' מיחזור, מובילים את מחזור פסולת האריזות בישראל. היצרנים והיבואנים מדווחים לתמיר על כמות האריזות שהוכנסה לשוק בכל חציון ובדיווח שנתי מבוקר רו"ח, ומשלמים דמי טיפול דיפרנציאליים בהתאם לכמות ולסוג החומר וזאת כאמור בהתאם לחוק האריזות שקבע המשרד להגנת הסביבה בשנת 2011. עלות זו מושקעת חזרה ליצירת תשתית לאיסוף ומיון פסולת האריזות וגם לשיווק, חינוך ולהסברה מקומית וארצית בכדי לעודד את הציבור למחזר.




רני איידלר, מנכ"ל תמיר: "במסגרת השירות שלנו ליצרנים וליבואנים אנו שואפים לסייע ולייעל את הליך הדיווח ולהציג את המידע באופן נגיש וברור ביישום החוק שכל מטרתו לשמור על הסביבה ולמנוע הטמנה של אריזות בקרקע. השקענו מחשבה רבה בכתיבת מדריך איכותי במטרה לאגד את כל הידע הרלוונטי ואני בטוח שהוא יהיה לעזר".
עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה:
"מדריך האריזות מפשט את הגדרות החוק ודרישות המשרד להגנת הסביבה, ומטרתו להקל על היצרנים והיבואנים במהלך הדיווח. המדריך נבדק על ידי האגף המקצועי ותואם את מדיניות המשרד, אנו קוראים ליצרנים וליבואנים להיצמד אליו ולבחון באמצעותו אם הם מדווחים כנדרש. המטרה של כולנו היא יישום מיטבי של חוק האריזות, במטרה לצמצם את כמות פסולת האריזות, למנוע את הטמנתה ולעודד שימוש חוזר באריזות, לשם הקטנת ההשפעה השלילית הסביבתית של אריזות ופסולת אריזות. שומרים על ישראל נקייה!"