סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

אחת הבעיות הקשות ביותר בישראל נוגעת להסדרה של ביורוקרטיה בתחומים שונים שגורמים במקרה הטוב לסחבת עד אישור הליכים שונים ובמקרה הגרוע לליקויים חומרים עד כדי סיכון בטיחות

התחום הקשה ביותר לטיפול בפישוט ההליכים הוא תחום הבנייה, ובגלל זה נופלים בין הכיסאות כל האזרחים שנזקקים לשירותים בענף זה, מבנייה ושיפוצים ועד רכישת נכס כלשהו. המצב קשה כל כך שמתברר שישראל ידועה כמדינה שבה הליכים של אישור תהליכי בנייה למתן אישורים הוא אחד הממושכים ביותר, מה שמייקר את הבנייה וגם גורם לכך שיהיו בה יותר תאונות ותקלות, שלא לדבר על עיכובים במסירה. הפתרון הוא ייעול הבקרה והתיאום בין כל הגורמים על מנת לייעל את העבודה לטובת כל הצדדים.

למה חשובה בקרה?
ליקויים ועיכובים אלה שהפכו כבר לקונבנציה מצערת בישראל, עולים כסף רב לכל הצדדים וגרוע מזה – פוגעים בחיי אדם וברכוש ופוגע משמעותית באיכות החיים. חלק גדול מהליקויים קורה לא בגלל רשלנות מקצועית אלא משום שאף אחד לא נמצא שם כדי לפקח ולבקר, ואף אחד לו בודק שתוקנו ליקויים שכן התריעו עליהם. כמו כן, התמשכות הליכים ביורוקרטיים למיניהם נובעים מפיזור רב של העבודה בין הרשויות השונות, הזרועות באותן הרשויות, גופים וארגונים שתפקידם לאכוף תקנות ולבקר וכל זה לוקח זמן ודורש תיאום מדוקדק ויעילות בעבודה, שאי אפשר להשיג כשהכל מפוזר בין כל כך הרבה סמכויות. משום כך, תוקן תיקון 101 בחוק התכנון והבנייה שמטרתו להסדיר את הבקרה על ענף זה, בשאיפה להקטין למינימום את הנזקים שיש בו כבר כיום. מכיוון שכל רשות ממשלתית עלולה לסבך עוד יותר את עבודת הבקרה בגלל תוספת ביורוקרטיה, הוחלט להקים מכוני בקרה פרטיים שישמשו הדרג המקצועי שעובד בשטח על מנת לשמש כתובת ברורה לכולם – לקוחות ואזרחים, אנשי מקצוע ויזמים.
1 צפייה בגלריה
מכון בקרה
מכון בקרה
מכון בקרה
(FREEPIK)
איך עובד מכון בקרה?
מכון בקרה פרטי זה אמור לשמש הזרוע הביצועית בשטח שמרכזת את כל ההליכים והעבודה ומנתבת אותה ביעילות על מנת להשיג תוצאות. כזה אמור להסדיר את כל הפניות ולרכז אותן כדי לטפל בהן בצורה מסודרת וממוקדת על מנת להניע תהליכים בשטח במקום לחכות. זה כולל השגת אישורים שונים וטפסים חיוניים כמו טופס 4 והיתרי בנייה, ועוד אישורים מול רשויות כמו נציבות הכבאות ועוד. זהו מערך בקרה מופרט ולכן אמור לעבוד ביעילות רבה יותר כשהוא מבקר בטיחות ואיכות בענף הבנייה. כשיש פחות גופים שעוסקים בזה יש פחות סכנה לכפילות סמכויות וקבלת החלטות סותרות, התמשכות מיותרת של קבלת החלטות שנתקעות בצנרת וחוסר ידיעה של פרטים שעלולים לגרום לליקויים בעבודה. כל המשרדים הממשלתיים שאמונים על קבלת ההחלטות ופיקוח על כך שהכל ייעשה כחוק ולמען בטיחות וגיהות הציבור מנותבים לגוף אחד שמבקר ומתאם ודואג לכך שהכרעות ייעשו בזמן וכל הנתונים ירוכזו במקום אחד, לטובת כל הצדדים.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות