סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מלחמת העולמות – הדאטה שלנו שווה יותר!

חברת מטא (פייסבוק לשעבר) פיטרה לאחרונה כ-13% מכוח האדם שלה על רקע המשבר בהייטק והצפי לירידה בהכנסות החברה אך הסיפור של הקריסה בשווי המנייה (התרסקה במעל 60% מהשווי שלה בשיאה) הוא יותר מסיפור נקודתי אלא תמונת מצב של הזעזוע העמוק שפוקד את השיווק הדיגיטלי בעולם כולו.

"אנחנו בעיצומה של מהפכה עולמית של ביג דאטה" אומר מנכ"ל טומהוק שיווק, תומר הראל, בעלים של סוכנות פרסום מובילה. "מי שיחזיק במידע הכי עדכני והכי עשיר על הלקוחות הפוטנציאליים שלו יזכה בכל הקופה".
2 צפייה בגלריה
תומר הראל, מנכ"ל טומהוק שיווק
תומר הראל, מנכ"ל טומהוק שיווק
תומר הראל, מנכ"ל טומהוק שיווק
(יח"צ)
כדי לספר את הסיפור טוב יותר אפשר ללכת אחורה בזמן עד ההתחלה של המהפכה הסלולארית החכמה. עם התרחבות השימוש במובייל והפונקציונאליות של המכשירים הניידים נוספו לנו עוד הרבה נתונים אישיים מעניינים על התנהגות הגולשים באופן תדיר ויומיומי.
הדאטאות החדשות על המשתמשים השלימו למשווקים את הפאזל בנוגע להעדפות האישיות של הלקוחות לפני רכישה והן נתנו לנו חיזוי טוב יותר על מה הלקוחות שלנו נוטים לעשות.
הצטברות הדאטה הזו הוביל להתמחות עולמות האנליזה והדאטה סיינס. חוקרי המידע ידעו להפיק תובנות חכמות במהירות הבזק מכמות מידע עצומה ומכאן הדרך לשיפור את מנגנון הפרסום האוטומטי הייתה קצרה.
החלוצות בתחום של פרסום מבוסס נתונים היו כמובן גוגל ופייסבוק ששיכלו את האלגוריתם של הפרסום החכם שלהן. אם בעבר הפרסום הישן נסמך על מומחה פרסום בגוגל בצורה מלאה ככל שנוספו עוד משתנים ועוד העדפות של הגולשים, האדם לבדו לא יכל להגיע לביצועים אופטימליים וככה נולדה למידת המכונה.
ענקיות האינטרנט, חלוצות המידע, ראו כי טוב והשיפור ביכולות מערכות הפרסום מוביל להגדלת תקציבי האונליין והמשיכו במאמצים הכבירים דלות עלינו כמה שיותר מידע.
זו הייתה ירית הפתיחה במלחמה גלובאלית אדירה על המידע.
בשיאה של מלחמת הדאטה חברת אפל החליטה לשנות את מדיניות הפרטיות והמידע המשותף על לקוחותיה ולמעשה היא החלה להגביל את מעבר המידע על הלקוחות ללא הסכמה מפורשת שלהם, דבר שפגע כמובן ביעילות הפרסום של פייסבוק וגוגל.
2 צפייה בגלריה
מלחמת העולמות – הדאטה שלנו שווה יותר!
מלחמת העולמות – הדאטה שלנו שווה יותר!
מלחמת העולמות – הדאטה שלנו שווה יותר!
(shutterstock דאטה סיינס)
"אנחנו רק במערכה הראשונה של מלחמת העולם בין ענקיות הטכנולוגיה" מציינים המומחים איתם דיברנו. "המוטיבציה לדעת עלינו הכל לא תיעלם מהעולם אלא המוטיבציה הזו רק תגבר אבל הכלים ישתנו" אומר לנו מנכ"ל טומהוק שיווק. אם בעבר המלחמה על הדאטה הייתה במחשכים היום היא גלויה וערה.
הנה כמה מן השיטות הפופולאריות ביותר להשגת מידע עקיף על הגולשים:
א . טופס הרשמה חינם באתר עם הנחה לקנייה הראשונה.
ב. מועדון לקוחות אקסקלוסיבי שאפשר להצטרף אליו ובתמורה נקבל פרטים על העדפות הגולש.
ג. פודקאסטים.
ד. ניוזלטר עם ערך שמעניין את הלקוחות הפוטנציאליים.
ה. תחרויות או הגרלות ברשת.
ו. מבצעים או שת"פ עם משפיענים
ז . מוצר חינם כמו דוגמית של בושם.
ח. גלגל הטבות או הנחות.
לסיכום, המפרסמים היום מנסים ליצור מעורבות גבוהה ככל האפשר עם קהל הלקוחות שלהם. הם מוכנים ללכת רחוק ולתת תמורה גבוהה תמורת מידע או התקשרות רציפה עם קהל המטרה בשביל להבין טוב יותר את הצרכים האמיתיים שלו.
האם זה לגיטימי? תשפטו בעצמכם.
אנחנו מאמינים כי כל עוד יש שקיפות מלאה בין 2 הצדדים על מדיניות התן – וקח הזו, הכל כשר אך צריך שהתמורה תהיה גדולה והולמת תמורת המידע שלנו.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות