סגור
CORPORATE.890/100

בוגרים מלווים סטונדטים: תוכנית המנטורינג של ארגון בוגרי הטכניון מעצימה את הדור הבא של הסטודנטים

תוכנית ייחודית המחברת בין סטודנטים לקראת סיום תוארם לבין בוגרים מצליחים לתכנית ליווי מותאמת אישית. התכנית מעניקה למשתתפים אופציה להיחשף מקרוב לעולם העבודה ולפתח רשת קשרים מקצועית

מאיה בושרי רכזת תוכנית המנטורים בארגון בוגרי הטכניון, מספרת על הפעילות:.
מהי תוכנית המנטורינג ומה מטרותיה?
"התוכנית מחברת סטודנטים לקראת סיום התואר עם בוגרים צעירים וותיקים יותר, בעלי ניסיון בתחום הלימודים של הסטודנט. המטרה היא לגשר על הפער בין האקדמיה לשטח וללוות את הסטודנטים בשלבי הכניסה לתעשייה הן מבחינת רכישת ידע מקצועי והן מבחינת פיתוח קשרים אישיים". השיבוץ והליווי מתבצעים בהתאמה אישית לצרכי הסטודנט. בנוסף, זכאים לשירות גם בוגרים שכבר סיימו את הלימודים והמעוניינים בליווי לצורך שינוי תעסוקתי במהלך הקריירה או למטרות אחרות.
מה מייחד את התוכנית?
"בעיני הדבר המשמעותי ביותר שמייחד את התכנית הוא המפגש בגובה העיניים שבין הסטודנט למנטור. המנטורים מתנדבים לתכנית מתוך רצון להחזיר למוסד בו למדו ולסייע בהצמחת דור העתיד. הם מלווים את הסטודנטים באהבה ומקצועיות רבה. בנוסף, החיבור שבין האקדמיה לבין ניסיון הבוגרים מהשטח מביא עמו משמעות רבה להמשך דרכם המקצועית של הסטודנטים, התכנית יוצרת גשר ייחודי בין עולם הלימודים לעולם העבודה. בנוסף, התוכנית גמישה ומתאימה את עצמה לצרכים האישיים של כל סטודנט ומנטור. השיבוץ בין המנטור והסטודנט מתבצע באמצעות מערכת בינה עסקית שבנינו בהתאמה אישית כדי לתת לכל סטודנט וסטודנטית את המענה המדויק עבורם".
1 צפייה בגלריה
אירוע שנתי פרויקט המנטורים
אירוע שנתי פרויקט המנטורים
אירוע שנתי פרויקט המנטורים
(צילום: גלית פורגס)
מהם סיפורי ההצלחה של התוכנית?
סיפורי ההצלחה הינם רבים ומגוונים. סטודנטים רבים מצאו עבודה בתחום לימודיהם בזכות קשרים שיצרו עם מנטורים, קיבלו הדרכה מקצועית חשובה ופיתחו מיומנויות חדשות. עצם הליווי בדרך המאתגרת ליעד הוא המשמעותי ורק השבוע קיבלתי הודעה מסטודנט שהתקבל לחברת מובילאיי גם בזכות הליווי שקיבל. המנטור מקצר לסטודנט את הדרך שאולי היה מוצא לבד, אבל מבזבז בדרך זמן יקר".
דוגמה נוספת להצלחה כפי שהסטודנט רועי מלאכי סיפר: "בשיחה הראשונה עם המנטור הייתי מופתע מרמת ההתאמה המדויקת ומכמות הידע והכלים שהוא יכול להעניק לי. המנטור עזר לי מאוד בדגש על התחום בו אני מעוניין להתמחות, ביצירת קשרים במקומות עבודה – בעצם עזר לי בכל מה שסטודנט רק יכול לבקש".
המשבר בהייטק משפיע על התוכנית?
"בעקבות המשבר, גובר הביקוש לתוכנית המנטורינג בקרב סטודנטים המחפשים ליווי ותמיכה בכניסה לשוק העבודה. אנחנו נחשפות לפניות רבות בתקופה האחרונה. בתקופות כאלה יש חשיבות להגיע לריאיון עבודה ממוקד ומדויק, והתכנית נותנת לסטודנטים שלנו כלים שיעניקו להם יתרון יחסי על פני מועמדים אחרים".
מהו היקף התוכנית?
בתוכנית משתתפים כ-600 מנטורים, וכ-500 סטודנטים בשנה.
מהו תפקידם של הבוגרים בתוכנית?
"הבוגרים משמשים כמנטורים עבור הסטודנטים, ומעניקים להם הדרכה, ייעוץ ותמיכה. הם משתפים את הסטודנטים מניסיונם המקצועי, מסייעים להם בכתיבת קורות חיים והכנה לראיונות עבודה, ומחברים אותם לאנשי מקצוע בתחום, המנטורים מהווים אוזן קשבת וליווי בכל התהליך".
למי מתאימה התוכנית?
"התוכנית פתוחה לסטודנטים משנה ב' ומעלה מכל הפקולטות ולסטודנטים לתארים מתקדמים מכל השנים. כמו כן, התכנית פתוחה לבוגרים ולבוגרות המתלבטים לגבי שילוב בתעשייה, השוקלים לעשות שינוי תעסוקתי ומתלבטים לגבי סוגיות קריירה שונות.
בנוסף קהילת המנטורים פעילה גם מעבר לתהליך הליווי ומקיימת מפגשים, אירועים וסיוע הדדי לחברים בקבוצה.. לסטודנטים התכנית מקיימת גם פאנלים ומפגשי בוגרים א-פורמליים במטרה לחשוף בפני הסטודנטים את האפשרויות התעסוקתיות בתחום לימודיהם. מפשים אלה מתקיימים בשיתוף הפקולטות השונות ואגודת הסטודנטים.
כסטודנטית טכניון, מאיה רפפורט חוותה צמתים קריטיים: בחירת התמחות, משרת סטודנט ראשונה והתלבטות בנוגע לתואר שני. ניסיון זה צייד אותה בהבנה עמוקה של צרכי הסטודנטים, ודחף אותה לפני כ-3.5 שנים להצטרף לצוות המנטורים בליווי סטודנטים לתואר ראשון ושני בהנדסת חשמל ומחשבים. מאיה מספרת:" אני מסייעת לסטודנטים לקבל החלטות בצמתים שונים בתואר או בתעשייה, במציאת התחום שלהם, בכתיבת קורות חיים ובראיונות דמה, אך מעל הכל חשוב לי לשים דגש על האדם עצמו. אני רואה בכל סטודנט עולם ומלואו, של חוזקות, של שאיפות, של ציפיות, הצלחות ואכזבות".
מאיה בושרי | ten@alumni.technion.ac.il