סגור

לעשות סדר בכסף: החברה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה

בתוך המשימה (והחוויה) המתגלגלת של החיים, אשר כוללת משפחה, עבודה, חופשות, אתגרים והצלחות, לעתים קרובות אנחנו נוטשים את אחד מההיבטים החשובים ביותר במבט אל הטווח הרחוק - ניהול הכספים, ההשקעות והחסכונות שלנו ושל המשפחה שלנו.

הכסף שלנו מפוזר לרוב בין הרבה גופים פיננסים: בנקים, חברות ביטוח, בתי השקעות, רשויות המס, ביטוח לאומי ועוד. להחזיק ולנהל את הכסף הזה עולה כסף, לפעמים יותר מידי.
רבים מאיתנו היו רוצים 'לעשות סדר אחת ולתמיד' בכל הנוגע לכספים שלהם, להפסיק להרגיש פראיירים מול הגופים הפיננסיים ולשפר את המצב הכלכלי בטווח הרחוק. במציאות היום-יומית הכאוטית, כמעט כולנו נוטים לדחות את המשימה לחלון הזמן הפנוי הבא - שלעולם לא מגיע. בשיחות הסלון כולם אומרים לנו שאפשר וצריך להוריד את העלויות, אך בשביל להגיע לשם, צריך להשקיע בלימוד השוק והחלופות ואיפה להשקיע את המאמצים. התוצאה היא תסכול מתמשך מתוך ידיעה שאנחנו משלמים עמלות מיותרות ודמי ניהול מנופחים.
החדשות הטובות הן שיש פתרון שיעשה לכם סדר, יחסוך בעלויות, ישמור על הכסף שלכם לאורך הזמן - וכל זאת בשילוב של טכנולוגיה מתקדמת וליווי אנושי. Better, חברת הפינטק שהוקמה ב-2022 וחסכה כסף רב לעשרות אלפי ישראלים, משלבת אלגוריתם מתקדם וניתוח של מומחים מנוסים, בדרך לחיסכון משמעותי עבור לקוחותיו.
מהם המכשולים שמונעים ממכם לחסוך? ואיך הצליחו ב-Better להציע את השירות ללא עלות מצד הלקוח, תוך שמירה על אובייקטיביות מלאה?
4 מכשולים בדרך לחיסכון בעמלות ובדמי ניהול - ופתרון טכנולוגי אחד
"הקמתי את החברה אחרי 15 שנים בהן עסקתי בחינוך פיננסי", מספר טל עקרוני, מייסד ומנכ"ל Better. "לאורך השנים הבנתי שאנשים לא רוצים להיות מחונכים פיננסית. הם רוצים שהכל יסתדר לבד, שהכסף יסתדר ושהם לא יצטרכו להתעסק בו בכלל". למרבה הצער עבור כולנו, "העולם לא עובד ככה", אומר עקרוני. "אי אפשר להזניח תחום מסוים ולצפות שהוא יסתדר מעצמו".
2 צפייה בגלריה
טל עקרוני, מייסד משותף ומנכ״ל Better
טל עקרוני, מייסד משותף ומנכ״ל Better
טל עקרוני, מייסד משותף ומנכ״ל Better
(יח"צ)
לדבריו, בדרך לטיפול מוצלח בכסף, ישנם ארבעה מכשולים עיקריים שהגופים הפיננסיים הצליחו להעמיד מולנו במשך השנים.
"המכשול הראשון הוא העובדה שאנחנו לא מבינים את השפה והמונחים המקצועיים", אומר עקרוני. "מדברים איתנו על לוח שפיצר, ריבית דריבית, אינפלציה, הצמדה למדד, דמי משמורת, הוצאת ניהול השקעות ועוד". התוצאה היא שהצרכנים לא מבינים מספיק טוב את הגורמים שמשפיעים על העלויות.
"ונניח שאנחנו מבינים במונחים", ממשיך עקרוני, "אנחנו לרוב לא באמת יודעים מה לעשות עם זה. אם האינפלציה עלתה, מה כדאי לעשות? זה המכשול השני שאנחנו צריכים לעמוד מולו".
המכשול השלישי, לדבריו, הוא מגבלת הזמן והמוטיבציה. "נניח שאתם גם יודעים מה צריך לעשות בנידון – אין לכם כוח לעשות את זה. צריך לצלצל לנציגה מהבנק, לעשות משא ומתן, להתנהל במיילים מול נציג מחברת ביטוח. ואם מהבנק יסרבו לשפר את התנאים, מה תעשו, תעברו בנק?"
לבסוף, "גם אם עברנו את כל המכשולים ועשינו משא ומתן לתפארת - לאנשים אין את היכולת לוודא שהם קיבלו את מה שהבטיחו להם. בחלק מהמקרים העמלות ודמי הניהול קופצים שוב למעלה אחרי תקופה מסוימת, בחלק מהמקרים הבנק פשוט הבטיח ולא קיים".
המסקנה של מייסדי Better, אחרי שצברו ניסיון רב בעולם הפיננסים והחינוך הפיננסי, הייתה שהפתרון הוא טכנולוגיה. Better הוקמה כדי לייצר את החיה שעוזרת ללקוח בהתנהלות עם הכסף בכל רגע נתון. האלגוריתם בודק כל הזמן את המצב הפיננסי, מאתר הזדמנויות להורדת עלויות, מעביר למומחים ומשם לאישור הלקוח. לאחר מכן, אנחנו אלו שהולכים ומדברים עם הגופים הפיננסיים".
המטרה של Better, מסביר עקרוני, "היא לאפשר לאנשים לשחרר את המחשבה המטרידה שאומרת להם 'נראה לי שאני לא בסדר עם כל הכספים שלי, יום אחד אפתח את המכתבים ואכנס לזה'. במקום המחשבה הזו, אפשר לפתוח את המכתב, לצלם ל-Better והם כבר יגידו האם לזרוק לפח או לצאת למלחמת עולם. הרעיון הוא לייצר Friction Less Process עבור הלקוחות".
איך זה עובד בפועל?
אחד היתרונות המרכזיים של Better הוא ריכוז כלל ההיבטים הפיננסיים בבית אחד, כך שהבחינה של ההזדמנויות לחיסכון ולשינוי נעשית מתוך התייחסות לכלל החלקים בפאזל – מהצד של Better ומהצד שלכם גם יחד. ההצטרפות לשירות של Better מספקת את התמונה הגדולה בצורה הכי מדויקת ועדכנית, על מנת שתוכלו לקבל החלטות מושכלות, נבונות ונכונות לצרכים שלכם.
האלגוריתם המתקדם של Better סורק באופן תדיר את המצב הפיננסי של הלקוח ומציף אפשרויות לחיסכון בעלויות. בכל פעם שמזוהה הזדמנות, הלקוח מקבל עדכון על הנושא ויכול לבחור האם לבצע את השינוי או לא. אם אישר את ביצוע השינוי, Better שולחת את הבקשה לשינוי באופן אוטומטי – והלקוח מתחיל לחסוך.
על מנת לבצע זאת באופן בטוח, Better מחזיקה ברישיונות הפיננסיים המתאימים לביצוע הפעולות הנדרשות, פועלת בכפוף לביקורת הרגולטורים הרלוונטיים ושומרת על אבטחת מידע בהתאם לתקנים המחמירים ביותר.
2 צפייה בגלריה
הכדור עובר למגרש של Better וההתנהלות עוברת ל-WhatsApp
הכדור עובר למגרש של Better וההתנהלות עוברת ל-WhatsApp
הכדור עובר למגרש של Better וההתנהלות עוברת ל-WhatsApp
(יח"צ)
אם השירות ללא עלות, האם אני המוצר?
אחד מהיתרונות האטרקטיביים של Better, שעשויים מצד שני לעורר חשש מצד הלקוחות, הוא העובדה כי השירות ניתן ללא עלות מצד הלקוח.
"התמורה שלנו מגיעה מחברות הביטוח, ההשקעות והפנסיה", מסביר עקרוני. "לאלגוריתם אין הטיה לטובת חברה כזו או אחרת, אלא לטובת הלקוח בלבד. אנחנו נותנים לכל לקוח את כל הבדיקות האפשריות, ללא עלות".
על מנת לזכות באמון הלקוחות, אומר עקרוני, "אנחנו שומרים על שקיפות מלאה ומראים ללקוחות ממי אנחנו מרוויחים ואיך הכל מתנהל, כדי למנוע את ההטיה הבסיסית (והמובנת) שגורמת לחשש בקרב אנשים באשר למידת האובייקטיביות שלנו. השילוב בין טכנולוגיה לבין שקיפות גורם ללקוחות לתת לנו אמון".
הגיע הזמן להפסיק לדחות את הטיפול בפיננסים - 30 דקות שיחת זום ויוצאים לדרך
ההתנהלות מול Better בנויה על מנת להיות נוחה ככל האפשר עבור הלקוחות. אחרי תיאום קל ופשוט של פגישה, נציגי Better עורכים עם הלקוח שיחה בת 30 דקות בזום, ולאחריה הכדור עובר למגרש של Better וההתנהלות עוברת ל-WhatsApp.
לאחר השיחה הראשונית, Better עושים הכל בשביל הלקוח - החל מסריקת האלטרנטיבות ליצירת חיסכון, דרך מתן כלים למומחים של Better לאיתור ההצעות הטובות ביותר ועד ביצוע השינויים בפועל. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקרוא את העדכונים, לאשר ולחסוך עד עשרות אחוזים בעמלות.