אריה גולדין : "עיצוב פנים - חנות תכשיטים ויצירת חוויה ללקוחות המבקרים"
אריה גולדין : "עיצוב פנים - חנות תכשיטים ויצירת חוויה ללקוחות המבקרים"
עיצוב שנעשה היטב על ידי אריה גולדין, משדר נוכחות חזקה. לא רק זה, העיצוב יכול לאפשר חווית קנייה מהנה, מותאמת אישית ומאוד נוכחת ללקוח. אריה גולדין מתבקש לקחת בחשבון את הקישוט, התצוגה והתאורה.
פנינו אל אריה גולדין, מומחה לעיצוב פנים, משרדים, הצבת רהיטים מותאמים, חיפוי קירות פנים דקורטיבי, מתקני תצוגה, תאורה ורכיבים אחרים כפי שהם מגדירים את הזהות העיצובית ושאלנו אותו מספר שאלות בסיס ושאלות עומק.
עיצוב פנים חנויות – מה הקונספט?
אריה גולדין: "כשאנחנו שוקלים איך ליצור קונספט מרכזי עבור חנות תכשיטים, אנחנו למעשה בשלבים ראשונים של הכנת תדמית לחנות.
אריה גולדין: "בשונה ממסגרות אחרות, כמו קליניקה בבית, אנחנו לא מנסים ליצור אווירה חמימה, אינטימית, בטוחה (אם כי זה יכול לעבוד טוב אם זו הזהות של חנות התכשיטים) אנחנו יוצרים אווירה מסחרית. אווירה שנועדה להציג סחורה. סחורה יקרה ויפה אמנם, אך היא דורשת בחירה והיא דורשת החלטה ורכישה. או שלא."
על כן, כדי לגלות מה מתאים, אנחנו רוצים להתחיל מהחזון, שכן החזון הולך לקבל ביטוי בחזות. המראה הסופי שלה, יבטא באופן תואם את מה שדמיינו. האם אנחנו רוצים ליצור מקום שאנשים יגלו בו אוצרות? מקום שבו אנשים יגלו פריטים שממש מחמיאים להם?
אריה גולדין: "מה עושים עם כל השטח?"
הבה נתחיל עם הדברים הבסיסיים, ברגע שהתחלנו לתכנן, אנחנו לוקחים את השטח הפנוי – ומתחילים ליצור תוכנית עיצובית. זה לא כל כך שונה ממה שהיינו עושים עבור משרד מודרני, או אפילו עבור קליניקה בבית.
אריה גולדין: "יש לנו כמות נתונה של רצפה, מה אנחנו הולכים לעשות איתה? וזה מה שהולך להופיע בתוכנית העיצובית. אנחנו הולכים לבחור רכיבים שונים, שיחדיו ייצרו את העיצוב שיביא את החזון שלנו לחיים."
עיצוב מודרני - יצירת חוויות
אריה גולדין: "ראשית, אנחנו רוצים להתמקד ספציפית באווירה. בשונה מדבר מה כמו עיצוב פנים משרד מודרני קטן, אנחנו לא מנסים לעצב עבור פרקטיות ונוחיות בהכרח, אלא דווקא עבור חוויה. זה אומר שאנחנו יכולים להשתמש באופן מרווח ברצפה הפנויה, לא באופן בזבזני או לא יעיל – אלא פשוט באופן מרווח.
אריה גולדין: "אנחנו לא צריכים להעמיס מקומות אחסון, או לנסות למצוא פתרונות יצירתיים כדי לעשות יותר עם המרחב הנתון. במקרה זה, אנחנו פשוט רוצים להתמקד על החוויה. וזה מתחיל באווירה. שכן, כאשר אנחנו מדברים על אווירה, אנחנו פחות או יותר מדברים על מה שאנשים רוצים ויכולים לחוות."
אריה גולדין: "אפשר ממש לדמיין זאת בעיני רוחנו: הם נכנסים לחנות, הם חווים טמפרטורה של 25.5 מעלות, זה נעים להם. יש ריח טוב. נצנוצי זהב נכנסים לשדה הראייה. צבעים של עץ עמוק בולטים על פני השטח. אנשים לבושים בבגדים יפים מחייכים בנעימות אך ממשיכים בענייניהם."
אריה גולדין: "יש כאן מרחב מיוחד, חוויה. וכאשר יוצרים חוויות, לוקחים אחריות על הדרך בה המרחב בנוי. למעשה, כל דבר שאנחנו יכולים למען אנשים אחרים, בנוי מחוויה. אם אנחנו יוצרים נאום, לדוגמה – אנחנו יכולים להתמקד על מה אנחנו יכולים להגיד כדי להיראות חכמים, ואנחנו יכולים להתמקד על החוויה של הקהל."
מה הקשר? ובכן, במסגרת העיצוב, אנחנו יכולים לנסות להיראות "טובים, יפים ומצליחים", ואנחנו יכולים להתמקד על קהל המבקרים ולראות מה יעשה להם טוב כשהם מבקרים אצלנו. וזוהי תחילת הדרך.
אריה גולדין: "ליצור רוח בעזרת חומר"
אריה גולדין: "על כן, התוכנית העיצובית תעסוק קודם כל ביצירת אווירה.
אריה גולדין: "אווירה היא אלמנט רוחני, עדין – ועם זאת, אפשר ליצור אותה על ידי שימוש בפריטים פיזיים. בין אם מדובר בבחירה של תכשיטים מסוימים, הבלטה שלהם כך שהם במקום ברור ושמירה של מספיק מרחב פנוי בינם לבין פריטים אחרים כך שהם "מקבלים את המקום שלהם", ובין אם מדובר פשוט בסכמת הצבעים."
יש המון דרכים פרקטיות להשפיע על האווירה, ומתוך כך לנסות להשפיע על החוויה של המבקרים.
בוא נהיה יותר פרקטיים
אריה גולדין: "אם נרצה לעבור לעניינים יותר פרקטיים, עלינו לעבור על התוכנית כדי לראות איפה נכון להציב אי אילו תכשיטים. בניגוד לענייני עיצוב פנים משרד מודרני – אנחנו לא אמורים לסדר דברים בצורה יעילה ופרקטית, אלא בצורה תדמיתית."
אריה גולדין: "מה זה אומר? אלו הן רק צמד מילים שבחרנו כדי להביע את ההבדל. ראשית כל, נניח שיש לנו קולקציה של התכשיטים. חלק עולים 1,000 ₪, חלק עולים 10,000 ₪, חלק עולים 100,000 ₪. ניתן להציב תכשיטים מסוימים בכניסה, והם זוכים לשיעור המכירות הגבוה ביותר."
אריה גולדין: "אילו תכשיטים נרצה להציב בכניסה? כנראה את היקרים יותר, או לפחות את הרווחיים יותר. או, מנקודת מבט אחרת – את הפופולאריים ביותר."
שכן, לקוח שקנה פריט אחד, יכול להיות שירצה לרכוש פריט נוסף. אם הוא קנה פריט אחד "זול" יחסית, אולי נפתח לו התיאבון לפריטים יקרים יותר. מנגד, אם הוא קנה פריט "יקר" יחסית, אולי הוא ירשה לעצמו להוסיף עוד כמה פריטים "זולים" יחסית, על הדרך.
על כן, יש כל מיני דרכים שונות להסתכל על זה. אילו תכשיטים אנחנו רוצים להציב בנקודות המרכזיות? בנקודות שאנשים שמים לב אליהן? מדוע אנחנו רוצים לעשות זאת? זה נקרא התקנה אסטרטגית של פריטים במרחב.
חכמה קלאסית למשוך תשומת לב
אם נשאל את גולדין, אולי יכוון אותנו לעצות פרקטיות בתחום העיצוב. כמו לדוגמה, שאת התכשיטים המוזלים, שיש עליהם הנחה – אפשר להניח בקדמת החנות כדי למשוך תשומת לב. ואת התכשיטים היקרים, לשמור רק תחת עיניהם הערות של העובדים. מה גם, שעובדים יכולים להציע "תכשיטים תואמים" למי שבחר תכשיט מסוים, כדי לעזור לו ליצור מראה, או חוויה.
כללי העיצוב – לאן הדגים שוחים?
אריה גולדין: "כדי ליצור ולתכנן תכנית עיצובית מתאימה לחנות תכשיטים, כזו שיכולה לרמז לנו גם היכן כדאי להציב ולהתקין את התכשיטים שרוצים להעניק להם את החשיפה הרבה ביותר – אפשר להתחיל בכך שנסתכל ונתבונן איך אנשים זזים באופן טבעי."
אריה גולדין: "אנחנו יכולים להסתכל על חנות קיימת, אם היא קיימת – אך אם טרם הקמנו חנות ואנחנו לא מכירים את תנועת האנשים בה, אפשר לבקר חנויות אחרות שדומות או מזכירות את התכנון שאנחנו רוצים להקים. בתוך כך, פשוט להתבונן בתנועת האנשים."
אריה גולדין: "איך הם נעים במרחב? למה הם נמשכים? ממה הם מתרחקים? האם יש מכשולים? אפשר לפתוח עין ערה."
האלמנט הזה מתחבר לנושא שהעלינו קודם, והוא יצירת החוויה. בכך אנחנו יכולים לקחת אחריות על יצירת החוויה עבור הלקוח המבקר, שכן אנחנו מבינים יותר את עולמו ורואים כיצד ניתן לסייע לו להפיק יותר ערך מן הביקור שלו.
לסיכום גולדין מציין "אנחנו מורידים ממנו התנגדויות "מיותרות", כמו נגיד מסלולי הליכה "מאתגרים", שיכולים להתבטא בחפצים בדרך, בגופי תאורה מסנוורים, או פשוט במסלולי הליכה לא יעילים – ונותנים לו חוויה כמה שיותר טבעית, נעימה ומתאימה לרצון הכללי הקיים בו."