מה משותף לנייק, פייזר וטסלה? הם בחרו במומחי הנדל"ן המובילים בישראל ומה איתכם?
מה משותף לנייק, פייזר וטסלה? הם בחרו במומחי הנדל"ן המובילים בישראל ומה איתכם?
הכירו את פירמת ייעוץ הנדל"ן הוותיקה והמנוסה שתעזור לכם לאתר את הנכס הבא שלכם. רגע לפני חיפוש או מעבר למשרדים חדשים זו הכתבה שאתם פשוט חייבים לקרוא.
חברת CBRE הינה פירמת ייעוץ הנדל"ן הגדולה בעולם. החברה פעילה בישראל משנת 1996, השנה בה חברה למאן נכסים יועצי נדל"ן. החל משנת 1996 ועד לשנת 2018 חברת מאן נכסים יועצי נדל"ן הייתה למעשה נציגת CBRE בישראל במתווה של זכיינות / affiliation. בשנת 2018 רכשה CBRE העולמית את חברת מאן נכסים. המשמעות הינה שהחל משנת 2018, החלה CBRE לפעול בישראל באופן ישיר, כפי שעושה החברה בכל העולם. ישנן בארץ עוד מספר חברות ייעוץ נדל"ן גלובליות, מתחרות של CBRE, אולם כולן עדיין פעילות במתווה של זכיינות ולא כסניף קבוע המהווה חלק אינטגרלי מהרשת הבינלאומית. רוב אותן חברות, אשר פעילות בארץ באמצעות זכיין מקומי, נוהגות להחליף את הזכיין אחת לכמה שנים. CBRE ישראל מנוהלת על ידי אותו מנכ"ל ופועלת עם צוות וותיק מזה כשלושה עשורים.
בשל היותה חברת ייעוץ הנדלן הגדולה בעולם מצליחה CBRE שנה אחר שנה לספק שירותי ייעוץ נדל"ן ללקוחות ולחברות הגדולות בעולם. חברות ענק כדוגמת Nike, Pfizer, AT&T, Broadcom ,Tesla ו Accenture בוחרות להמשיך לעבוד עם CBRE במשך שנים רבות בכל רחבי העולם, לרבות ישראל כמובן. CBRE ישראל כוללת את צוות המומחים הגדול ביותר בארץ בעל הוותק, הניסיון והמוניטין הטובים ביותר בשוק הישראלי. השאיפה למצוינות ושירות ללא פשרות מחייבים את החברה לשמור על יתרונה היחסי אל מול המתחרים לרבות כלי עבדה מתקדמים, כוח האדם והטכנולוגיה הטובים ביותר בתחום.
בשנים האחרונות רכשה CBREחברות נוספות בישראל בתחום שירותי הנדל"ן ולמעשה הקימה, לראשונה בישראל, חברת ייעוץ ושירותי נדל"ן גלובלית אשר סל שירותיה כולל, בין היתר, תיווך וייעוץ נדל"ן, ניהול בניינים, שירותי ניקיון, אבטחה, ניהול שוטף של חלל העבודה וכן צוות גדול של מהנדסים ומנהלי פרויקטים.
החברה מספקת ללקוח סל שירותים מלא החל משלב החזון, בניית אסטרטגיית הנדל"ן הנכונה לארגון, איתור הנכס המתאים, ניהול המו"מ ובמידת הצורך אף בנייה/או שיפוץ המשרדים וניהול המשרדים בתקופת החוזה. למעשה אין כיום בישראל אף גוף דומה ל CBRE בעל יכולת לספק, תחת קורת גג אחת, את מכלול השירותים ללקוח.
בשונה משווקי נדל"ן באירופה ובארה"ב, שווקים בהם הכללים מאוד ברורים וקיימת שקיפות מידע מלאה, בארץ שוק הנדל"ן שונה ואינו מוסדר כלל. עקרונות מסחריים מהותיים כגון יחס ברוטו/נטו, אופן העמסת שטחים ציבוריים על שטח המשרד, דמי ניהול, הקצאות חניות, חיוב בגין מיזוג אוויר וכו' אינם אחידים, ולא מוגדרים בשום חוק או תקנה. בשוק שאינו מוסדר ואינו פועל לפי סט כללים והגדרות ברורים, ניתן לראות שוני רב בעקרונות מסחריים מהותיים מבניין לבניין. לעיתים אף ניתן לראות שוני בפרמטרים אלה בין שני שוכרים שונים באותו הבניין. היעדר שקיפות וכללים ברורים בנושא דמי ניהול מחד וצווי ארנונה ארוכים ומסובכים מאידך, מקשים מאוד על בעלי חברות ומנהליהן לנתח, להבין ולהשוות את מכלול התנאים המסחריים בין החלופות השונות. לא פעם אנו נתקלים בלקוחות אשר כלל אינם מודעים לכך כי בגין כל מקום חניה שמור עליהם לשלם, בנוסף לדמי השכירות, גם דמי ניהול וגם ארנונה בכל חודש. זו דוגמא אחת מיני רבות.
כמענה לכשלים מובנים אלה בשוק הנדל"ן הישראלי, לקוחותיה של CBRE מקבלים סל שירותים מקיף ומלא אשר מסייע להם לנתח ולהבין את כל הפרמטרים המסחריים ובכך ניתן להשוות בקלות רבה בין הנכסים השונים בשיטת "תפוחים לתפוחים". החברה מסייעת למנהלי החברה להשוות בין סוגים שונים של נכסים, בערים ובאזורי תעסוקה שונים, לצורך קבלת דוח השוואתי בהיר ופשוט המאפשר קבלת החלטה נכונה עבור החברה.
בסופו של יום, לקוחות החברה יקבלו גם את העסקה הזולה ביותר, הודות לקשרים האסטרטגיים ויכולת המינוף הרבה שיש לחברת CBRE מול בעלי הנכסים השונים. יחסי העבודה בין עובדי CBRE ישראל ו ומנהליה עם חברות הנדלן ובעלי הנכסים השונים נבנו לאורך עשרות שנים ומאות עסקאות עם החברות המובילות בעולם.