סגור
סופרברנדס האדר דף כתבה

מקררת את הבית, ודואגת שהסביבה לא תתחמם

אלקטרה ממשיכה להוביל אג'נדה ירוקה, ולפתח מוצרים איכותיים וידידותיים לסביבה על ידי השקת סדרות מזגנים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה, והשקעה במפעל ראשון מסוגו למיחזור מזגנים ומקררים. החברה מקימה בימים אלו פארק טכנולוגי באשקלון, שישמש גם כ-Hub מתקדם בנושא אקלים ואנרגיה

אלקטרה נוסדה בשנת 1945, כחברה משפחתית בבית מלאכה קטן לתיקון מוצרי חשמל ביתיים. בשנת 1961 הקימה החברה את מפעל המזגנים הראשון בישראל והחלה בפיתוח ובייצור עצמאי של מערכות מיזוג אוויר. במהלך השנים אלקטרה פיתחה את מזגן החלון הראשון בישראל, המזגן המפוצל, עם בקרה אלקטרונית ושלט רחוק, מזגני אינוורטר ומזגנים ניידים.
בשנת 1973 עבר מטה החברה לאזור התעשייה החדש בראשון לציון, שם גם הקימה מפעל לייצור וייצוא מזגנים, הנחשב לאחד המתקדמים במזרח התיכון. אלקטרה נרכשה בשנת 1991 על ידי אלקו החזקות, שבבעלות משפחת זלקינד.
2 צפייה בגלריה
אלקטרה מיזוג אוויר, מקררת את הבית ושומרת על הסביבה
אלקטרה מיזוג אוויר, מקררת את הבית ושומרת על הסביבה
אלקטרה מיזוג אוויר, מקררת את הבית ושומרת על הסביבה
(יח"צ)
הסביבה התחרותית
ענף מיזוג האוויר בישראל נשלט בידי שני שחקנים ישראליים מובילים, לצד שחקנים ומותגים קטנים יותר, רובם המכריע מיובאים מהמזרח הרחוק. השנה, בעקבות ביטול חסמי כניסה מרכזיים לשוק זה, נכנסו אליו מותגים זולים נוספים.
בנוסף, בעקבות אימוץ התקינה האירופאית נקבע כי השוק כולו יעבור עד 2025 למזגנים הפועלים בטכנולוגיית אינוורטר, המבטיחה חיסכון של עד 50% בצריכת האנרגיה – מהלך הצפוי לשנות את פני השוק כולו בשנים הקרובות.
האתגר השיווקי
האתגר השיווקי המרכזי עמו מתמודדת אלקטרה בעקבות השינויים בשוק, הוא חיזוק מעמדה כמובילה בקטגוריית האינוורטר. בנוסף, החברה פועלת לחיזוק מעמדה כחברה המקדמת והמפתחת פתרונות טכנולוגיים ירוקים יותר, שמובילה אסטרטגיה של כלכלה מעגלית ובאופן כללי פועלת לקידום הנושאים האלו בכל המישורים.
בשוק בו התחרות מול המותגים הזולים הולכת ומתחזקת, אתגר שיווקי נוסף עמו מתמודדת החברה הוא להמשיך לחזק את מעמדה כמותג איכותי, המספק ערך ללקוחות לא רק על ידי פיתוח מוצרים איכותיים אלא גם בשירות ובחוויית הלקוח שהוא מספק.
הפתרונות היצירתיים
הפעילות המתמשכת של אלקטרה בתחום איכות הסביבה, לצד חיזוק המובילות שלה בקטגוריית האינוורטר באו לידי ביטוי בפעילותה בשנה החולפת.
לוקחת בעלות על קטגוריית האינוורטר. אלקטרה יצאה השנה בקמפיין פרסומי חדש בהובלת הפרזנטורים שלה, שלישיית "מה קשור", תחת המסר "ישראל עוברת לאלקטרה אינוורטר". הקמפיין ההומוריסטי הדגיש את היתרונות הגדולים של הטכנולוגיה, חיסכון בחשמל ובכסף, ושמירה על הסביבה, תוך שהוא "משחק" עם הקושי בביטוי המילה אינוורטר בצורה הומוריסטית. הדבר יצר קשר ברור בין אינוורטר לאלקטרה. הקמפיין אף הוביל את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet בחודש יוני.
במקביל לקמפיין, החברה המשיכה להעמיק את פעילותה בדיגיטל. זאת מתוך ההבנה כי שוק המדיה משתנה, וכי יש צורך להגדיל את פלחי ההשקעה בדיגיטל לצד המשך הפרסום באמצעי מדיה נוספים. אלקטרה מיזוג אוויר היתה הראשונה בקטגוריה לפתוח עמוד טיקטוק, ולהעלות קמפיין מותאם לפלטפורמה ולקהלי יעד צעירים יותר.
חדשנות מוצרית. אלקטרה ממשיכה להוביל אג'נדה ירוקה, ולפתח מוצרים איכותיים וידידותיים לסביבה. כך השיקה החברה השנה את סדרת 8V Electra VRF , סדרת מזגנים המאפשרת גמישות בהתקנה ובשליטה על המיזוג. הסדרה היא בעלת בקרה משודרגת ויציבה ויעילות אנרגטית גבוהה המותאמת לתקן האירופי. עוד השיקה החברה השנה את סדרת Electra A Inverter - סדרת מזגנים בטכנולוגיית אינוונטר החוסכים עד 50% בצריכת החשמל, בעלי דירוג אנרגטי A++, ובעלי תקינה אירופית, לחיסכון בחשמל ולשמירה על הסביבה.
במקביל השיקה החברה סדרת מוצרים חדשה הכוללת משאבות חום ופתרונות לחימום מים בטכנולוגיה חדשה המאפשרת חיסכון של 70% בחשמל לעומת הפתרונות המסורתיים.
מפעל המיחזור. כחברה בעלת אחריות סביבתית, אלקטרה השיקה מפעל ראשון מסוגו בישראל למיחזור מזגנים ומקררים. בהקמת המפעל של אלקטרה, בשיתוף עם אולטרייד ותאגיד המיחזור, הושקעו כ-30 מיליון שקל, ומטרתו לצמצם את הנזקים החמורים שגורמת הפסולת האלקטרונית. בשנה החולפת, השנה הראשונה לפעילותו, מוחזרו במפעל יותר מ-6,000 טון מקררים ומזגנים. בחברה מעריכים כי בתוך עשור יצליחו למחזר כ-50% מכלל הפסולת האלקטרונית בישראל, ולהפחית פליטה של כמיליון טון גזי חממה מדי שנה. בהמשך, שואפת אלקטרה להרחיב את פעילות המיחזור לכלל מוצרי החשמל בישראל בהתאם לתקינה האירופאית המחמירה ולאפשר ליצרנים וליבואנים למלא את חובת המיחזור של רכיבים אלקטרוניים.
בנוסף, פועלת החברה לקידום התייעלות אנרגטית ומעבר לתהליכי ייצור פחות מזהמים ומחויבות לתהליכים של כלכלה מעגלית בכל שלבי הייצור. אלקטרה היא מהחברות הראשונות במשק הישראלי, שהחליפו את צי הרכב שלהן לרכבים היברידיים ידידותיים לסביבה, והיא החברה הראשונה בתחום מוצרי הצריכה שפרסמה דו"ח אחריות תאגידית שחלק מרכזי ממנו הוא נושא הקיימות.
Hub מתקדם בנושא אקלים ואנרגיה. אלקטרה מקימה בימים אלו פארק טכנולוגי באשקלון, שישמש גם כ-Hub מתקדם בנושא אקלים ואנרגיה. בפארק יוקם גם מפעל מערכות מיזוג ואקלים של אלקטרה בשיתוף עם הקונצרן הבינלאומי Bosch וחממה טכנולוגית שתשמש חברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בפיתוח מערכות, רכיבים ושירותים בעלי נגיעה לתחום האקלים והאנרגיה.
ELECTRA ACADEMY. החברה המשיכה לפתח השנה את המכללה הייעודית ללימוד מקצועות מיזוג האוויר המיועדת לאנשי מקצוע בתחום, ברמות ניסיון שונות. ההכשרה באקדמיה היא במגוון תכנים מקצועיים: טכנולוגיית האינוורטר, אחזקת מבנים, בקרים מתוכנתים, קורסים במגזרים הערבי והחרדי ועוד. ההכשרה במכללה מעניקה זכאות לתעודה ממשלתית על פי התקנים של משרד העבודה.
האנשים שמאחורי המותג
2 צפייה בגלריה
משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה
משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה
משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה
(יח"צ)
משה ארדר מכהן כמנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר משנת 2019, לאחר שעמד בראש הנציגויות הישראליות של החברות המובילות בעולם פוג'יטסו ודייקין - מותג שהוא אחראי על כניסתו לישראל.
ארדר, מחלוצי ענף מיזוג האוויר בארץ, יזם ומיישם את האסטרטגיה העסקית של אלקטרה בתחום הקיימות. בהמשך, מתוך הבנת האחריות שיש לחברות עסקיות הן על הסביבה והן כלפי החברה בה אנו חיים, יצר ארדר שת"פ עם ארגון וראייטי, והחברה לוקחת חלק בפעילויות שונות עם העמותה וכן יוזמת פעילויות מחוללות תרומה מול לקוחותיה העסקיים. כחלק מהאסטרטגיה, אלקטרה מטמיעה טכנולוגיות מתקדמות וירוקות, תוך חתירה להקטנת טביעת הרגל הפחמנית של החברה והתרחבות לתחומים של אנרגיה מתחדשת.
דברים שאולי לא ידעת על אלקטרה מיזוג אוויר
1. ב-78 שנות פעילותה מכרה אלקטרה עשרות מיליוני מזגנים.
2. אלקטרה היא יצרנית מערכות מיזוג האוויר הוותיקה ביותר בישראל וזו שייצרה את המזגן המפוצל הראשון בארץ.
3. מזגני אלקטרה נמצאים ביותר מ-50% מבתי אב בישראל.
4. אלקטרה מחזיקה במפעל ליצור מערכות מיזוג אוויר היחידי בישראל בו נעשה שימוש בטכנולוגיה רובוטית.