סגור
הממצטיינים של הצרכנים כתבה

"האתגר האמיתי - להפוך את לחמי הארטיזנל למוצר קבוע בכל בית בישראל"

"החדשנות כמנוע צמיחה בחברה ותיקה ומסורתית כמו מאפיית אנג'ל אינה דבר של מה בכך", אומרת עינת ליפשיץ גרוס, מנהלת השיווק של מאפיית אנג'ל, "האתגר להביא לשוק מוצרים חדשים גדול, ולכן רתימת העובדים לעשייה החדשנית חשובה"

לסדרת לחמי מחמצת אנג'ל ארטיזנל של מאפיית אנג'ל הוענק לאחרונה תואר "המלצת הצרכנים" של BRAVO לשנת 2023 בקטגוריית לחם ולחמניות.
סדרת לחמי מחמצת של אנג'ל ארטיזנל, היא סדרת לחמים בסטנדרט אפיה צרפתי, וכוללת לחם מחמצת כוסמין מלא ולבן, לחם מחמצת חיטה מלאה וגרעינים, ולחם מחמצת בסגנון כפרי. "לחמי הארטיזנל שלנו נאפים בהתאם להגדרות הנוקשות של תקן האפייה הצרפתי ללחמי מחמצת תוך שמירה על רמת חומציות מקסימאלית של pH 4.3 כמדד לאיכות", אומרת עינת ליפשיץ גרוס, מנהלת שיווק במאפיית אנג'ל. לדבריה, תהליכי ההכנה וההתפחה של סדרת המחמצות נמשכים כ-18 שעות, במהלכן מקבלים הלחמים את הטעמים ואת המרקמים המאפיינים לחמי מחמצת אירופאים. "מחמצת טבעית מחיטה מלאה היא הבסיס העיקרי להתפחת לחמי הארטיזנל של אנג'ל, היא גדלה ומטופחת מדי יום במאפייה, ותהליך זה מאפשר לשמרי הבר, המצויים באופן טבעי בקמח ובאוויר, לגדול ולתסוס".
2 צפייה בגלריה
סדרת לחמי מחמצת אנג'ל ארטיזנל – מאפיית אנג'ל
סדרת לחמי מחמצת אנג'ל ארטיזנל – מאפיית אנג'ל
סדרת לחמי מחמצת אנג'ל ארטיזנל – מאפיית אנג'ל
(יח"צ)
שיפור מתמיד של תפישת המותג
מהם האתגרים הגדולים שעומדים בפניך בתחום החדשנות ופיתוח, ואיך פעלתם ליישום האתגרים האלה?
"בשנים האחרונות שוק הלחם מאופיין במגוון רחב של מוצרים, בכניסה של יצרנים קטנים ובהתרחבות של מותגים פרטיים. במקביל, קיימת עלייה מתמדת בצריכה של לחמים מיוחדים ובמספר המאפיות השכונתיות ומאפיות בוטיק. האתגר השיווקי של המותג מורכב מהתמודדויות שונות. מצד אחד - השוק של היום מתפתח ומשתנה בקצב שיא והצרכנים מגבשים צורת חשיבה שונה, עם צרכים חדשים, סט ערכים שונה ומוטיבציות רכישה שונות מכל מה שהיכרנו עד היום. מצד שני, השוק הופך ליותר ויותר תחרותי, והמאפיה מתמודדת מול רמות מחירים שונות.
"מאפיית אנג'ל מצליחה לשמר את עוצמת המותג וממשיכה לפתח מוצרים חדשים לענף הקמעונאי, במטרה להעלות את המודעות למוצרים במעמד הקנייה, תוך שיפור מתמיד של תפישת המותג. וזאת תוך מענה מהיר לצריכה עכשווית עם קווי פעולה מהירים יותר מעבר".
איזה תהליכים אתם עושים בחברה כדי להביא את ערך החדשנות לידי ביטוי?
"אחת המטרות המרכזיות שלנו היא להנחיל את ערך החדשנות ולרתום את כלל העובדים לטובת תהליכי חדשנות. החדשנות כמנוע צמיחה בחברה ותיקה ומסורתית כמו מאפיית אנג'ל אינה דבר של מה בכך. האתגר להביא לשוק מוצרים חדשים הוא גדול, ולכן רתימת העובדים לעשייה החדשנית חשובה".
זכיתם ב-BRAVO משום שיותר מ-75% מהצרכנים שצרכו את המוצר שלכם היו שבעי רצון ממנו והציון המשוקלל שקיבלתם: שביעות רצון + המלצה – היה הגבוה ביותר בקטגוריה. מהפידבקים שאתם מקבלים מהצרכנים, מה יש במוצר שלכם שהם כל כך אוהבים ושגורם להם להרצות להמליץ עליו למשפחה ולחברים?
"האהדה לסדרת 'ארטיזנל' נובעת מההקפדה על התהליך ייצור ארוך ועמידה בכל דרישות התקן הצרפתי ללחמי המחמצת. ההקפדה הזו מאפשרת לנו להציע לצרכן לחמי מחמצת איכותיים וטעימים, ממש כמו בצרפת. במקביל, קיימת במוצרים הלימה למגמה של חזרה לטבע ולתהליכים מסורתיים, אשר מתעצמת מאוד, ונראה בבירור שלחמי המחמצת חזרו בגדול, והביקוש להם הולך וגובר".
2 צפייה בגלריה
עינת ליפשיץ גרוס - מנהלת שיווק במאפיית אנג'ל
עינת ליפשיץ גרוס - מנהלת שיווק במאפיית אנג'ל
עינת ליפשיץ גרוס - מנהלת שיווק במאפיית אנג'ל
(ניר דוד חי)
"בעקבות משבר הקורונה הצרכן פתוח אף יותר למוצרים חדשים"
מניסיונך, העם הצרכן הישראלי חובב חידושים? מאמץ חידושים?
"הצרכן הישראלי אוהב מוצרים חדשים ומכיל אותם. בנוסף, משבר הקורונה (אם מישהו זוכר) יצר שינויים רבים בחשיבה ובהתנהגות הצרכנית והיום הצרכן פתוח אף יותר למוצרים חדשים. האתגר האמיתי הוא לתחזק את המוצר ולהפוך אותו ממוצר חדש וזמני למוצר קבוע בכל בית בישראל".
מבדיקה שנערכה לאחרונה נמצא שבישראל מושקים מדי שנה 5,000 מוצרים חדשים רק על מדפי רשתות השיווק, שרובם – אגב – אינם חדשנים. זו לא כמות מוגזמת בעיניך? זה לא מבלבל את הצרכנים? האם לדעתך חברות צריכות לרכז יותר מאמצים בחדשנות שמביאה ערך אמיתי לקטגוריה או לעתים רק ב"חידוש" שמביא גיוון לקו המוצרים הקיים?
"השוק מתפתח ומשתנה בקצב שיא והצרכנים מגבשים צורת חשיבה שונה, עם צרכים חדשים, סט ערכים שונה ומוטיבציות רכישה השונות מכל מה שהיכרנו עד היום. אנחנו, המשווקים, צריכים לספק פתרונות ומענה לצריכה עכשווית, עם ערך אמיתי וקווי פעולה מהירים יותר. השוק הופך ליותר תחרותי ולכן המדף הרבה יותר מגוון מבעבר".
לסיום, נשמח להכיר אותך גם מהפן האישי.
"לתפקיד הנוכחי נכנסתי לפני כ-3 שנים. אני עוסקת בתחום שיווק מזון קרוב ל-17 שנים בתפקידי ניהול שונים, שהאחרון בהם לפני התפקיד הנוכחי היה ניהול השיווק של המותג טונה סטארקיסט".