הצרכנים מחפשים חוויה, קניוני עזריאלי מספקים להם אותה
הצרכנים מחפשים חוויה, קניוני עזריאלי מספקים להם אותה
האסטרטגיה של קניוני עזריאלי היא יצירת חוויית קנייה אחודה ופרסונלית עבור לקוחותיה בטרם הגעתם לקניון, בזמן הקנייה והבילוי בקניון ולאחריהם. במקביל, משיקה עזריאלי פורמטים קמעונאיים ייחודיים ובלעדיים כמו מתחם הבילוי DNA במרכז עזריאלי ת"א, הכולל בר ופוד-טראקים, המלווים קולינרית על ידי השף יוסי שיטרית
קבוצת עזריאלי היא חלוצת הקניונים בישראל. ב-1982 ייסד את פעילותה איש העסקים והפילנתרופ הישראלי-קנדי דוד עזריאלי, שבנה את הקניון הראשון בישראל - קניון אילון ברמת גן. עזריאלי אף הכניס לשפה העברית תחדיש לשוני, כאשר הגה את המילה "קניון" - הלחם של המילים “קניות" ו"חניון".
לאחר פתיחתם של קניונים נוספים בירושלים ובבאר שבע, נפתח באפריל 1998 קניון עזריאלי תל אביב, הממוקם במרכז עזריאלי, שהפך לאחד מהאייקונים הבולטים של העיר ולקניון ארצי מבחינת קהל הלקוחות המגיעים אליו.
כיום כוללת הקבוצה כ-17 קניונים ומרכזים מסחריים בפריסה ארצית: תל אביב, אילון רמת גן, ירושלים, חולון, הוד השרון, מודיעין, גבעתיים, חיפה, עכו, רמלה, ראשונים, הנגב, מרכז רעננה, Outlet הרצליה, Outlet אור יהודה, מול הים אילת ושרונה.
הסביבה התחרותית
זירת הקניונים בישראל צפופה ותחרותית, ופועלות בה מספר קבוצות קניונים. מלבדן, קיימים מספר שחקנים נוספים המפעילים קניונים בודדים. למרות השוק הרווי, נפתחים בישראל קניונים חדשים מדי שנה.
התחרות בענף הקניונים מושפעת מגורמים נוספים: ישראלים רבים נוטים לרכז קניות אופנה בחו"ל וההזדמנויות ההולכות ומתרחבות בזירת האונליין, בדגש על מותגים בינלאומיים.
האתגר השיווקי
הצרכנים השתנו בעקבות הקורונה, והרבה. הם מחפשים היום הרבה יותר חוויות ממוצרים. הקניונים צריכים לספר סיפור, לייצר ערך והשראה תוך שמירה על מקומם כ"כיכר העיר". כדי לעשות זאת, עליהם להציע חוויית קנייה ייחודית מול התחרות המתגברת. החוויה מושתתת על הסעדה, קולנוע, בתי קפה וחנויות קונספט מיוחדות – מקום בו אנשים ירצו להיפגש, לעבוד, לשחק, ללמוד וכו'. האתגר של קניוני עזריאלי הוא לגרום לצרכנים לבחור בכל פעם מחדש בקניון הבית שלהם.
הפתרונות היצירתיים
קניוני עזריאלי פועלת בכל עת ליצירת בידול בחוויית הקנייה, תוך שיפור מתמיד. זאת, מתוך הקשבה ולמידה של צורכי הלקוחות וטעמם המשתנה. הדבר נעשה במספר אופנים מרכזיים:
שדרוג התמהיל בקניונים. קניוני עזריאלי מציעים מגוון רחב של מותגים ומקומות בילוי, ופועלים לשילובם של רשתות מובילות ופורמטים קמעונאיים חדשניים, בלעדיים וראשוניים.
השנה פותחת קבוצת עזריאלי את עזריאלי שרונה בתל אביב, הכולל, בין היתר, ארבע חנויות ענק של קבוצת פוקס המתפרסות על אלפי מטרים רבועים. החנויות מקבוצת פוקס כוללות את (Elevated Rise) Nike Town,
Converse-All star, מותג משקפי השמש Sunglass Hut. בנוסף, תיפתח חנות בת שתי קומות של אתר המכירות של קבוצת פוקס, טרמינל איקס, חנות שתתאפיין בקולקציות מובילות, בשיטת מכירה היברידית בשילוב כלים דיגיטליים על רצפת המכירה ובמענה לוגיסטי ייחודי ומהיר. כמו כן, יכלול הקניון חנויות של מותג הקוסמטיקה הקוראני הרבוריין, לאוקסיטן ספא, שופרא, סוהו ועוד. בקניון פועלים גם חדר כושר של סטודיו 1REBEL מלונדון, סניף של אלהיוגה, סניף סופר־פארם ומגוון מסעדות, כמו למשל המסעדה הכשרה החדשה של השף ארז קומרובסקי ומסעדת A של השף של יובל בן נריה.
השנה פתחה הקבוצה גם את מתחם הבילוי DNA במרכז עזריאלי ת"א. במתחם הושק בר באורך 70 מטר הכולל 120 מקומות ישיבה ומציע קוקטיילים, בירות, יין ואלכוהול. מסביב לבר ניצבת שורת פוד-טראקים אשר מלווים קולינרית על ידי השף יוסי שיטרית.
חוויית קנייה אחודה. קניוני עזריאלי פועלים על מנת לספק ללקוחות חוויית קניות רב-ערוצית ופרסונלית. כך לדוגמא, האפשרות לתכנון מסע הקנייה והבילוי מראש ושמירת קופוני הטבות עוד לפני ההגעה לקניון באמצעות האפליקציה או אתר הקניונים. כמו כן, ניתן לשלב קנייה פיזית בקניון והזמנה אונליין באתר עזריאלי. הקבוצה פועלת מתוך מקום של העצמת חוויית לקוח תוך התעמקות במסעות הלקוח, ליצירת תקשורת אחודה ופרסונלית. פיתוח התקשורת עם הלקוחות נערך על בסיס השימוש באתר או באפליקציה לטובת יצירת הצעות ערך ממשיות המתאימות להם באופן אישי.
שדרוג אפליקציית עזריאלי. בשנה הקרובה ישיקו הקניונים שדרוג משמעותי לאפליקציית עזריאלי. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המחברת בין המתחמים הפיזיים לעולם הווירטואלי יוכלו לקוחות הקניונים לשמור את מקום החנייה שלהם ולנווט למעלית או לחנות הקרובה. בדרך ליעד הם ימצאו הטבות אינטראקטיביות, ויחשפו למבצעים דרך מודעות על חלונות הראווה. בנוסף, הלקוחות ייחשפו למיצג אומנותי דיגיטלי בשטח המרכזי בקניון וייהנו ממשחק נושא פרסים. היישום החדש מתאפשר באמצעות ניתוח וידאו מתקדם והצלבת נתונים.
אתר הסחר Azrieli.com. אתר הקבוצה הושק ב-2017 בהמשך להגשמת חזון ה-Omnichannel. האסטרטגיה המשלבת אופליין ואונליין, החלה ב-2015 עם השקת כרטיס המתנה Azrieli Gift Card, הניתן למימוש בחנויות קניוני עזריאלי, והמשיכה שנה לאחר מכן עם השקת האפליקציה Azrieli App, המעניקה למאות אלפי המשתמשים בה הטבות חודשיות בלעדיות והצעות ערך בחנויות האופנה וההסעדה בקניונים, כולל אפשרות לתשלום אוטומטי על חניה. הפעלת אתר הסחר השלימה את החוויה הדיגיטלית תוך שהיא מאפשרת ללקוחות לרכוש, מכל מקום בו הם נמצאים, הן ממגוון המותגים הנמצאים בקניוני עזריאלי והן מוצרים ומותגים הנמצאים רק באתר – בתשלום אחד ובמשלוח אחד.
קיימות בקבוצת עזריאלי
קבוצת עזריאלי משלבת את נושא הקיימות והאחריות התאגידית כחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית. בקבוצה מנהלים פרויקט סביבתי ראשון מסוגו תוך שיתוף פעולה עם השוכרים במשרדים, בקניונים, במסעדות ובחנויות - כדי להפחית בצורה ניכרת את כמויות האשפה הנשלחות להטמנה ולהקל על תהליך המיחזור של כלל דיירי הקבוצה. הדבר נעשה באמצעות מגוון צעדים, בהם מיון האשפה לסוגים שונים, השבת חלק ממנה לטובת ייצור אנרגיה והעברת חלקים אחרים ממנה למיחזור ולקולחין. הפרויקט פועל כבר בכ-10 נכסים של הקבוצה, ועד מחצית שנת 2023 צפויים להשתתף בו לפחות חמישה נכסים נוספים. בנוסף, מתקיימות בקניונים פעילויות יזומות בתחום הקיימות. השנה, לקראת החזרה לבתי הספר, השיקה הקבוצה את מהלך "מסר בבקבוק". במסגרת המהלך חולקו 50 אלף בקבוקים רב פעמיים לילדי בתי הספר. על פי נתוני עמותת צלול, המקדמת את המעבר מחד לרב פעמי, 50,000 הבקבוקים שחולקו לילדים עשויים למנוע אשפה של כמיליוני בקבוקי פלסטיק לאורך השנה. המהלך מלווה במידע ובהסברה על הפסקת השימוש בפלסטיק חד פעמי.
ציון דרך משמעותי נוסף לקבוצת עזריאלי נרשם לאחרונה בתחום, כאשר מרכז עזריאלי ת"א קיבל את אות ההסמכה של LEED O&M (Operation and Maintenance), המגדלים המשולש, המרובע והעגול וקניון עזריאלי תל אביב הם מגדלי המשרדים והקניון הראשונים בישראל שקיבלו הסמכה זו. בנוסף, הגיעו המגדלים לדירוג GOLD היוקרתי. בקבוצה מקווים להסמיך את רוב בנייני המשרדים בקבוצה עד סוף השנה. ההשתלבות של נכסי קבוצת עזריאלי בדירוג LEED O&M ובדירוג GOLD מלמדת על ההכרה הבינלאומית באיכויותיהם הסביבתיות, אשר הופכים אותם לפורצי דרך בתחום הקיימות בישראל. מהלכים אלו הם חלק ממגוון פרויקטים שמובילה הקבוצה במטרה לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית בכלל נכסיה.
האנשים מאחורי קניוני עזריאלי
עינת החלה את דרכה בעולם השיווק בחברת שטראוס, שם טיפלה לאורך 13 שנים במותגים קפה נמס עלית, קפה טורקי עלית, שוקולית ומשקאות החלב של יטבתה.
היא יזמה והובילה את צוות אסטרטגיית הקיימות באריזות של שטראוס ישראל, והייתה שותפה בבניית והטמעת תוכנית "שיווק מעצב מציאות" של שטראוס ליצירת אימפקט חיובי בפעילות שיווקית.
עינת החלה את דרכה בעזריאלי בספטמבר 2022.
היא בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב.
אייל כיהן כמנהל שיווק תחום המשרדים בקבוצת עזריאלי בשנים 2010 עד 2014.
לאחר שכיהן כשנה בתפקיד סמנכ"ל שיווק בחברת אושירה מקבוצת S.K, חזר אייל לקבוצת עזריאלי ומונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת הקניונים. במסגרת תפקידו אחראי אייל על פיתוח הפרויקטים החדשים של הקבוצה ועל פיתוח הפעילות העסקית בפרויקטים הקיימים.
אייל מוסמך כעורך דין משנת 2010 והוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים ובמשפטים.
דברים שאולי לא ידעת על עזריאלי
- דוד עזריאלי הגה את המילה "קניון" שהיא הֶלְחֵם של המילים "קניות" ו"חניון". נכון ל-2021 מפעילה הקבוצה 17 קניונים ומרכזים בכל רחבי הארץ.
- סניפי רשתות בינלאומיות רבות, בהן H&M, Foot Locker, & Other Stories ועוד מותגים רבים הושקו לראשונה בישראל בקניוני עזריאלי.
Azrieli.com הוא מודל ראשון מסוגו בעולם לאתר סחר של קבוצת קניונים המציע את כל המותגים, התשלום והמשלוח במקום אחד.