סגור

ענקית הביטוח הבינלאומית Howden מרחיבה את הפעילות בישראל באמצעות Howden Napa ומשיקה מעטפת פנסיונית פורצת דרך לחברות וארגונים

חברת האודן ישראל המשתייכת לקבוצת האודן העולמית, אחד מהברוקרים הגדולים והבולטים בעולם הביטוח, רכשה לאחרונה את פעילות חברת ההסדר הישראלית "נ.פ.א. - ניהול פיננסי אישי" על מנת להרחיב את הפעילות בישראל בתחום הפנסיוני באמצעות החברה המאוחדת "Howden Napa"

(Howden Napa: מעטפת פנסיונית פורצת דרך לחברות וארגונים)

מלבד רכישה זו, האודן ישראל מהווה, ב-21 השנים האחרונות, את אחת מסוכנויות הביטוח הכללי המובילות בישראל במגוון רחב של תחומי ביטוח, כגון: רכוש וחבויות, ביטוח קבלנים, אחריות דירקטורים ונושאי משרה, אחריות מקצועית, חבות מוצר, ביטוחי סייבר, ניסויים קליניים, רשלנות רפואית ועוד.
הקבוצה משרתת חברות ציבוריות, היי-טק, סטארטאפים, בנקים ומוסדות פיננסיים, קרנות הון סיכון, חברות אנרגיה, חברות מדעי החיים, משרדי עריכת דין, משרדי רו"ח, חברות הנדסה, בתי חולים וכו'
עבור קבוצת האודן זוהי הזדמנות ייחודית להרחיב את פעילתה בתחומי הפנסיה, ביטוחי הבריאות והפיננסים, בקרב חברות וארגונים באמצעות מתן שירותי תפעול פנסיוני ובנוסף שירות אישי גם לעובדי החברות ואף בני משפחותיהם.
בראיון חגיגי, מספרים יובל קציר ושחר פילצר, שני המנכ״לים המשותפים של Howden Napa, על המהלך ועל העתיד הצפוי ללקוחותיהם.
ספרו לי קצת על הרקע לפעילות Howden Napa
"אפתח בתיאור פשוט של החברה לטובת היכרות עם פעילותה״ אומר שחר פילצר. ״Howden Napa התחילה את דרכה בשנת 2000 כ-נ.פ.א., סוכנות ניהול הסדר שאותה הקים יובל קציר. כיום, לאחר שהאודן ישראל רכשה את נ.פ.א. ומיזגה כוחות, מונה החברה המאוחדת כ-75 עובדים הממוקמים במטה החברה בתל אביב, מעניקים שירות בפריסה ארצית ומשרתים עשרות אלפי לקוחות בישראל הנמנים על המעסיקים המובילים בארץ.״
״החברה תוך זמן קצר נקלטה בצורה מצוינות, והיום היא חלק מקבוצת האודן הבינלאומית, הפועלת ביותר מ- 50 מדינות ומונה מעל ל-18,000 עובדים בעולם. מקרב לקוחות החברה בעולם ניתן למצוא את השמות הכי גדולים: קוקה קולה, אדידס, סמסונג, סוני, דיסני, אינטל, אמזון, וולוו, פורש, פיג׳ו, בנקים בינלאומיים, רשתות מלונאות והרשימה עוד ארוכה ומכובדת״.
״תרשי לי לפתוח קודם כל בדברים ששיתפתי את עובדי החברה ביום שבו יצאנו למהלך, אמרתי להם שאני מעל 20 שנים מפתח את החברה, אבל מעולם לא התרגשתי יותר מעתידה כפי שאני מרגיש היום״ משתף יובל קציר. ״מדובר במהלך שהוא בגדר מהפיכה חדשה הממשיכה מחד, דרך של מעל 20 שנים שעל בסיסה הוקמה נ.פ.א. בעבר וכעת מקבלת פרק חדש ועוצמתי שיאפשר לנו להמשיך ולנקוט גישה חדשנית ופורצת דרך בעולם המסורתי של הפנסיה והביטוח״.
עוד מחדד שחר, "הכניסה של Howden Napa במתכונת הנוכחית לשוק מהווה מהלך אסטרטגי משמעותי בשוק הפנסיוני בישראל. במשך השנים נ.פ.א. הוכיחה את עצמה כחברה מובילה עם דגש על חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת. Howden, מצדה, מביאה איתה עוצמה גלובלית וניסיון עשיר בכל תחומי הביטוח. החיבור הזה מאפשר לנו להציע ללקוחותינו מעטפת שירותים רחבה ומקיפה יותר, שעונה על כל הצרכים הפיננסיים והביטוחיים שלהם".
מהן הבשורות שאתם מציעים למעסיקים?
"כאשר בנינו את תוכנית העבודה של Howden Napa הבנו שיש לנו ביד הצעת ערך מאוד ייחודית ועוצמתית - מעטפת פנסיונית פורצת דרך עבור המעסיק. דוגמא ראשונה ואולי החשובה ביותר, היא העובדה שאנחנו בבעלות פרטית של חברתה גלובלית ועצמאית. אין לנו זיקה לאף אחת מחברות הביטוח הפועלות בישראל - אנו אובייקטיבים ופועלים רק שטובת המעסיק ועובדיו מול עינינו״.
״אנחנו יודעים לנטר ולדגום, באמצעות טכנולוגיות שפיתחנו, תוכניות פנסיוניות של מעסיקים, והתוצאה שהיא גם הבטחה שלנו היא שתמיד נדע להעניק למעסיקים תוכניות עם התנאים הטובים ביותר בשוק״. ״על זה תוסיפי שירות של סליקה פנסיונית חכמה, ניהול הסדר מלא, ובניית תוכניות מותאמות פרטנית לכל חברה לפי צרכיה.
1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: אביעד קוזליק (סמנכ״ל), יובל קציר ושחר פילצר (מנכ״לים משותפים), דורון צימבלר (משנה למנכ״ל)
מימין לשמאל: אביעד קוזליק (סמנכ״ל), יובל קציר ושחר פילצר (מנכ״לים משותפים), דורון צימבלר (משנה למנכ״ל)
מימין לשמאל: אביעד קוזליק (סמנכ״ל), יובל קציר ושחר פילצר (מנכ״לים משותפים), דורון צימבלר (משנה למנכ״ל)
(צילום: ורד פרקש )
מעטפת פרימיום לניהול הסדר פנסיוני
"תפיסת העולם שלנו תמיד היתה ונותרה פשוטה, אנו רואים חשיבות עליונה במתן שירות איכותי ומותאם אישית לכל לקוח. מעטפת השירותים שלנו מעניקה למעסיקים את היכולת לנהל את המערך הפנסיוני של החברה בצורה יעילה, מבוקרת ואיכותית, ובמקביל להעניק לעובדים את הכלים הטובים ביותר לצבור חסכונות ולקבל כיסוי ביטוחי מותאם אישית, כולל האפשרות לביצוע מעקב על כל תוכניות הביטוח שברשותו ומתן תמונה אישית כוללת על סך הנכסים שלו".
״כיום, כאשר אנחנו קולטים מעסיק חדש לשירות אצלנו, אנחנו בונים עבורו תוכנית לפי צרכיו וציפיותיו, הנה כמה דוגמאות שחשובות למעסיקים״.
״למשל, הטיפול בעובדים חדשים, אותו אנחנו עושים באופן דיגיטלי מלא שמקל על הקליטה ומיד מפעיל את כל התהליך הנלווה של כיסוי זמני ועד קליטה מלאה. מהצד השני, מה קורה שעובד עוזב? גם שם אנחנו מלווים את המעסיק והעובד בצורה הדוקה כדי שהתהליך יהיה, נכון, ידידותי וחלק לשניהם.
רואים זאת גם עם הפעלת טופס 161 החדש, אנחנו מבינים שזוהי נקודה רגישה ומשמעותית לעובד ולמעסיק ועל כן פיתחנו כלים ייחודיים לרפורמה ב161 שמאפשרים לנו ללוות את המעסיק בכל התהליך מתחילתו ועד סופו תוך שמירה על הרגישות הנדרשת בטיפול מול העובד בנקודת העזיבה שלו את הארגון״. ״סליקה פנסיונית חכמה, זה תהליך שמטרתו היא מינימום תקלות בסליקה הפנסיונית (גם אם מקורה בשיוך הכספים בחברות הביטוח), הרעיון כאן שאנחנו מבטיחים תוצאה של קרוב ל-100% הצלחה ולא רק צינור טיפש להעברת הכספים - אין סיבה שעובדים ייקבלו מכתבי פיגורים, זה מייצר הרבה רעש שלילי ביחסי עובד-מעביד״.
״ניתן לסכם זאת כך, השילוב של היכולות והניסיון ברמת השירות והתפעול, הנחשבים לטובים בשוק, לצד המערכות המתקדמות ביותר- יוצר ערך מוסף אדיר ואת אותה מעטפת ניהול הסדר פרימיום למעסיקים שעליה אנו מדברים״.
מה עומד מאחורי חזון ניהול פיננסי אישי לעובדים?
״אם נעשה מדגם מייצג בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל, נגלה שלרוב האוכולוסיה אין את הידע או הכלים ״לחיות את הנכסים״ שלהם בצורה מודעת, לקבל החלטות טובות ולבצע את השינויים הנדרשים לאור התמורות בתא המשפחתי או בשוק. אנחנו פועלים להנגיש את כל התחומים הפיננסיים והביטוחיים, כדי שאנשים יפסיקו לטמון את הראש בחול״.
״חזון ניהול פיננסי אישי גם חשוב ביותר למעסיקים, הם משקיעים ברווחת עובדיהם הרבה משאבים, ואנחנו מתחברים למאמץ החשוב הזה ויודעים לייצר לכל חברה את שירותי הערך המוסף לעובדים, את ההדרכות והעשרות שמתאימות לעובדים כדי להעצים אותם״.
״כדי להבין על מה מדובר בביטוי ״העצמת עובדים״ ניתן לראות חלק קטן מרשימת השירות והכלים שאנו מציעים ללקוח הקצה: פגישות עם בן/בת זוג כדי לקבל החלטות ברמת משק הבית, דו״ח פיננסי אישי רבעוני קל לקריאה שאנו שולחים בצורה יזומה, ליווי בתחום הפיננסים וההשקעות כדי למקסם הכנסה פנויה למסלולי השקעה וחסכון, בחינת תיק משכנתא קיים או חדש, בדיקה וביצוע החזרי מס, סיוע בתאום וקידום בדיקות רפואיות, המלצה על רופאים מומחים, ועוד ועוד… אני יכול להמשיך, אבל הנקודה ברורה - ראיה רחבה של רווחת העובד״.
״הדוגמא הזועקת לשמים היא תדירות הפגישות התקופתיות עם העובדים. החלטנו שאנו עושים פגישות ללא הגבלה ואפילו מעודדים מצידו עוד פגישות, שיחות, תקשורת באופן שוטף. זה לא הסיפור הישן של פגישה של סוכן ביטוח שרואה את העובד פעם בשנה-שנתיים, אנו שואפים לייצר לעובד את המעטפת שעוזרת לטפל בצורה מיטבית בכל הנושאים, להשאיר אותו מעודכן ובאוריינות פנסיונית על כל התוכניות, היתרות והפרטים… חשוב לזכור כי בסוף זה החסכון הכי גדול שלו, ואנו מעניקים ללקוחות שלנו את הכלים לדאוג לעתיד המשפחה, ולא ניתן לעשות את זה ללא קשר הדוק, מעקב אינטנסיבי על הנכסים ויצירת מגוון ערוצי תקשורת ושקיפות שמאפשרים לכל לקוח לצרוך את המידע והייעוץ שלנו באופן שמתאים לו ולתא המשפחתי שלו.
מפת הדרכים - איפה אתם בעוד 5 שנים
״לאור ניסיון של עשרות שנים בשוק ואלפי מעסיקים שאנחנו עובדים איתם, אנחנו מבינים שהמעסיק מבקש לעצמו מערך פנסיוני מצוין שעובד עבורו, מייצר לו "שקט תעשייתי" ובוודאי גם לדאוג שהעובדים שלו מקבלים את הטוב ביותר מבחינת תנאים ורווחה – התובנה הזו נמצאת כל הזמן מול העיניים שלנו ואנחנו מבינים שההשקעה בשיפור ופיתוח לעולם לא נגמרת. זה מה שהביא אותנו עד הלום וימשיך להוביל אותנו״.
״החברה כבר מתכננת את הצעדים הבאים להמשך פיתוח והשקת מוצרים ושירותים חדשים בשוק הישראלי. ההשקעה בחדשנות ובטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו, אנחנו משרתים את הארגונים הכי טובים בארץ ובעולם, זה מחייב אותנו להיות כל הזמן בחזית העשייה הפנסיונית והטכנולוגית במקביל. מטרת העל היא להמשיך להוביל את השוק ביכולות הטכנולוגיות והמקצועיות שלנו לרווחת הלקוחות העסקיים והפרטיים הרבים שבוחרים בשירות שלנו בכל יום מחדש".