סגור
סופרברנדס

דומינו׳ס מתחברת לקהל עם פיצות מושחתות והרבה הומור

דומינו׳ס פיצה ממשיכה להפתיע בחדשנות מוצרית ובמהלכים שיווקיים שוברי מוסכמות. השנה השיקה הרשת פיצה מושחתת במיוחד במהלך שיווק חדשני עם המשפיענית דניאל עמית, שלחה פיצות בצורת לבבות למתחרים ביום האהבה והשיקה אתר ואפליקציה חדשים ומשודרגים

הרשת הבינלאומית דומינו׳ס פיצה הוקמה בארה״ב ב-1960 בידי האחים תום וג׳יימס מונהאן, בהשקעה של 500 דולר בלבד ותחת השם ״דומיניק׳ס״. לאחר כשנה מכר ג׳יימס את חלקו בעסק לאחיו תמורת מכונית החיפושית שלו, שניצבת עד היום במוזיאון דומינו׳ס פיצה בארה״ב. 40 שנים מאוחר יותר, נמכרו 97% ממניות דומינו׳ס לחברת ההשקעות Bain Capital, תמורת כמיליארד דולר. כיום פועלת הרשת ב-90 מדינות, ומפעילה יותר מ-21 אלף סניפים ברחבי העולם.
את פעילותה בישראל החלה הרשת לפני יותר מ-30 שנה, וכיום יש לה 72 סניפים ברחבי הארץ. מיומה הראשון הקפידה הרשת לשמור על איכות מוצריה. הפיצות מוכנות מכדורי בצק טריים שנפתחים רק ברגע ההזמנה, מרוטב עגבניות משובח ומגבינת מוצרלה איכותית.
דומינו׳ס פיצה ישראל מתחייבת למשלוח עד הבית תוך 30 דקות. בשנה האחרונה עברו האתר והאפליקציה מהפך אמיתי עם עיצוב חדשני ושימושיות משופרת. במקביל, שוקדים בדומינו׳ס כל הזמן על פיתוח מוצרים וחוויות לקוח חדשות.
3 צפייה בגלריה
דומינו׳ס מתחברת לקהל עם פיצות מושחתות והרבה הומור
דומינו׳ס מתחברת לקהל עם פיצות מושחתות והרבה הומור
דומינו׳ס מתחברת לקהל עם פיצות מושחתות והרבה הומור
(צילום:יח"צ)
הסביבה התחרותית
דומינו׳ס פיצה פועלת בשוק ה-Delivery התחרותי והרווי שגדל ומתפתח מדי שנה, כאשר בשנים האחרונות מתחזקת נוכחותן של חברות שליחויות המזון השונות. בשוק הפיצה, דומינו׳ס ישראל מתחרה ברשת גדולה נוספת, במספר רשתות קטנות ובפיצריות שכונתיות פרטיות.
האתגרים השיווקיים
בשנים האחרונות הצליחה דומינו׳ס למצב את עצמה כרשת מובילה, המציעה מגוון פתרונות קולינריים דוגמת פיצות טבעוניות, פיצות ללא גלוטן, פיצות מבצק כוסמין, פיצות שף ומגוון תוספות ייחודי. האתגרים המרכזיים שעמדו בפני דומינו׳ס השנה הם המשך בידולה בשוק הפיצות המקומי וחיזוק מעמדה בשוק המזון הרווי.
הפתרונות היצירתיים
על מנת לשמר את מעמדה המבוסס בשוק המזון המקומי הרווי יותר מתמיד, המשיכה גם השנה דומינו׳ס להפתיע את קהל הלקוחות הנאמן שלה עם מוצרים חדשים וחדשנות שיווקית פורצת דרך.
אוספים את הפיצה ומקבלים טיפ. במהלך קיץ 2023 יצאה הרשת במהלך שיווקי פשוט וחכם שקרא ללקוחות הרשת לבוא לאסוף את הפיצה שלהם מהסניף הקרוב ולקבל ״טיפ״ של עשרה שקלים על האיסוף. המהלך נתמך בסרטון מקוון של עם הפרזנטור של הרשת, הזמר והשחקן מאור כהן.
מהלך פיצה וחצי. לקראת תקופת החגים יצאה הרשת במהלך שנועד לתת פתרון ללקוחות שרוצים יותר מפיצה אחת, אבל שתי פיצות הן יותר מידי עבורם. במסגרת המהלך, לקוחות שרכשו פיצה משפחתית קיבלו במתנה חצי פיצה, שהגיע במארז מיוחד שנוצר לצורך המהלך.
פתיחת סניפים כשרים במרכז. בהתאם לאסטרטגיית החברה להנגיש את הפיצה לכולם, פתחה דומינו׳ס שני סניפים כשרים חדשים באזור המרכז (נמל תל אביב וגבעתיים), שהצטרפו לשבעת הסניפים הכשרים שכבר פעלו ברשת. הסניפים הכשרים מאפשרים לדומינו׳ס להנגיש את התפריט שלה לקהלים חדשים שומרי כשרות, כולל למגזר העסקי.
מהלך יום ולנטיין (חג האהבה). לקראת יום האהבה, השיקה הרשת מהדורה מוגבלת של פיצה בצורת לב עם בצק ורדרד (בתוספת סלק). כדי להפיץ את האהבה לכולם, יצאה דומינו׳ס במהלך גרילה קטן, במסגרתו נשלחו הפיצות המיוחדות לסניפים של המתחרים. המהלך לווה בסרטון מקוון במסגרתו נראות התגובות של העובדים ברשתות הפיצה והמזון המהיר המתחרות כאשר הם מקבלים את פיצת יום האהבה של דומינו׳ס.
מהלך יום האישה. לקראת יום האישה הבינלאומי יצאה דומינו׳ס במהלך מפרגן לרחובות עם שמות של נשים. במסגרת המהלך, לקוחות שהזמינו את הפיצה שלהם לרחוב על שם של אישה קיבלו קופון הנחה להזמנה הבאה שלהם. בנוסף, פנתה הרשת לראשי ערים, ציינה בפניהם את אחוז הרחובות על שם נשים שנמצאים בעיר שלהם, והזמינה אותם לקרוא יותר רחובות על שם נשים.
השקת אתר ואפליקציה חדשים. בעבר היתה דומינו׳ס מובילת שוק בכל הקשור להזמנות באמצעות ערוצים דיגיטליים. אך במהלך השנים האתר והאפליקציה של הרשת התיישנו ולא תאמו את החידושים הטכנולוגיים האחרונים. במאי השנה השיקה הרשת אפליקציה ואתר חדשים ומעודכנים. כדי לתקשר את ההשקה, יצאה דומינו׳ס בקמפיין היתולי, במסגרתו הקריא הפרזנטור מאור כהן ביקורות צרכנים שליליות על האפליקציה המיושנת שלה, וקרא ללקוחות להוריד את הגרסאות החדשות.
השקת פיצה וולקנו. בתחילת הקיץ השיקה דומינו׳ס פיצה מושחתת במיוחד שבמרכזה ליבת גבינות חמה לטבילה. הפיצה הושקה בקמפיין 360, שכלל טלוויזיה, דיגיטל ושימוש במשפיענים. במסגרת המהלך, יצרה הרשת קמפיין מקוון פורץ דרך בשילוב המשפיענית דניאל עמית, הידועה בחיבתה למאכלים מושחתים.
בבוקר ההשקה, עמית הסירה את כל התמונות מהגלריה שלה באינסטגרם ולמעשה נעלמה לחלוטין מהרשת החברתית. כמה שעות מאוחר יותר, עלה בחשבון האינסטגרם סרטון היתולי, שצולם אצלה בבית, בו נראה מאור כהן המחופש לדניאל עמית ומספר שהיא מחקה את כל התמונות שלה, כי כלום לא משתווה במושחתות שלו לפיצה וולקנו החדשה של דומינו׳ס. הקמפיין יצר באזז גדול ברשתות החברתיות וההשקה זכתה להצלחה גדולה.
חסות בטורניר היורו. במהלך משחקי היורו שנערכו בקיץ לקחה דומינו׳ס חסות על משחק הניחושים באפליקציית 365Scores. המשחק, תחת השם ״Dominos Challenge״, הזמין את הצרכנים לפתוח קבוצות ניחושים על תוצאות המשחקים עם החברים, בני משפחה וקולגות.
3 צפייה בגלריה
יוסי אלבז, מנכ״ל הרשת
יוסי אלבז, מנכ״ל הרשת
יוסי אלבז, מנכ״ל הרשת
(צילום:יח"צ)
האנשים שמאחורי המותג
יוסי הוא בעלים משותף ברשת, ביחד עם דני גולד, ומכהן כמנכ״ל הרשת ב-15 השנים האחרונות. בתקופה זו הפך את דומינו׳ס פיצה לאחת מרשתות המזון המהיר המובילות בארץ, תוך שימת דגש על שימוש בדיגיטל כאמצעי למשיכת לקוחות חדשים.
המהלך הדיגיטלי שהובילה דומינו׳ס שינה לחלוטין את פני ענף משלוחי הפיצה, ואת חוקי המשחק שהיו מוכרים עד אז בתחום הזמנות המזון, והפך אותה לרשת הפיצות המובילה בישראל בזכות חדשנות דיגיטלית, מוצר איכותי, טרי וטעים, והתחייבות למשלוח בתוך 30 דקות.
ליוסי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני L.L.M במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.
3 צפייה בגלריה
יפעת גולדמן, סמנכ״לית שיווק
יפעת גולדמן, סמנכ״לית שיווק
יפעת גולדמן, סמנכ״לית שיווק
(צילום:יח"צ)
יפעת מכהנת כסמנכ״לית השיווק בשלוש השנים האחרונות והיא אחראית לאסטרטגיה השיווקית של המותג ולפעילות ה-e-commerce.
לתפקידה הנוכחי הגיעה לאחר שורה של תפקידי שיווק בחברות המובילות בתחומן, בהם מנהלת אגף תקשורת שיווקית ושיווק תוכן ב-yes, בזק בינלאומי ופלאפון ומנהלת תחום הפרסום בסלקום.
יפעת עומדת בין היתר מאחורי ההשקות הבאות:
השקת הפלטפורמות הדיגיטליות החדשות, מהלך יום האישה שקרא לראשי ערים לקרוא לרחובות על שם נשים, השקת פיצת וולקנו, ומהלך וולנטיינס שקרא לקירוב לבבות אפילו עם המתחרים.
יפעת היא בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת תל אביב.
דברים שאולי לא ידעת על דומינו'ס פיצה
שלוש הנקודות על קוביות הדומינו המרכיבות את לוגו המותג מייצגות את מספר הסניפים שהיו לרשת ב-1960, בעת שעוצב הלוגו.
כ-3 מיליון פיצות ביום נמכרות בסניפי דומינו׳ס פיצה ברחבי העולם.
הפיצה הטבעונית הראשונה שהוצעה בדומינו׳ס העולמית - היתה בישראל.
פיצת וולקנו שהושקה השנה בישראל, הושקה לראשונה ביפן וגם שם היתה הצלחה מסחררת.
סניפי דומינו׳ס פיצה הכשרים למהדרין הם סניפי הרשת הכשרים היחידים בעולם.
דומינו׳ס פיצה היו הראשונים בישראל להשיק אפליקציית הזמנות בשנת 2011.