מטמיעים מערכות בארגון? אלה האוצרות שאתם כנראה מפספסים
מטמיעים מערכות בארגון? אלה האוצרות שאתם כנראה מפספסים
איך אפשר להפיק תובנות חשובות שיובילו למיצוי תהליכי השיווק והמכירה כבר בשלבי ההטמעה של מערכות חדשות, ומדוע ארגונים רבים מפספסים את ההזדמנות? המומחים של איטרניטי ו Asperii מספקים תובנות מקצועיות
העולם הטכנולוגי משתנה ללא הרף, ומחייב את הארגון להטמיע מערכות חדשות התומכות בתהליכים עסקיים, בתקופה של ריבוי שינויים בארגון וההאצה הטכנולוגית בארץ ובעולם.
בייחוד בימים אלו של חוסר ודאות, קיים צורך בשינויים והתאמות על בסיס יום יומי, החל מהטמעת מערכות CRM ועד מערכות שיווק, מכירה וניהול מלאי. מערכות המידע בארגון חייבות לאפשר גמישות ויעילות. תהליך ההטמעה הוא תהליך מורכב הדורש היערכות ומוכנות מצד הארגון, נכונות לאפיון ושינוי תהליכים והתמודדות עם סביבה תפעולית חדשה, המובילה לשינוי נהלים ודפוסי התנהגות של העובדים והמנהלים.
פעילות ההטמעה מורכבת, ומחייבת את הארגון להתמקד ב3 נקודות: לצלוח את התהליך ולעמוד ביעדים ולוחות הזמנים שהוגדרו, שביעות רצון של המשתמשים מהמערכות, ושביעות רצון הלקוחות.
אך גם אם תהליך ההטמעה עובר בצורה טובה, ארגונים רבים מפספסים בעיצומו של התהליך אוצר שנמצא מתחת לאף: שימוש נכון בדאטה שהמערכות החדשות מפיקות, לצורך צמיחה, הרחבת הפעילות העסקית וכמובן הגדלת המכירות והרווחים.
"ה- Data הוא הנפט החדש, ויש דרכים רבות להפיק ממנו תובנות בהתאם לצרכי הארגון כדי לייצר מנועי צמיחה משמעותיים", אומר אסף בר, מנכ"ל Eternity ו- Asperii מקבוצת Aman. חברת Asperii מתמחה באפיון, יישום הטמעה ופיתוח של מערכות CRM וכלל התהליכים העסקיים בעולמות השרות, המכירה והשיווק בארגון, וחברת Eternity היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום פתרונות ה- Data.
נניח שהארגון מטמיע מערכת לביצוע רכישות אונליין: בעזרת שימוש נכון בדאטה וחישוב ערך לקוח, אפשר לבצע פעולות שיגדילו את אחוזי הסגירה של עסקאות שעוברות דרך המערכת. כך לדוגמא בתרחישים בהם ערך הלקוח גבוה, תוענק הנחה קצובה בזמן, שתגדיל את אחוזי הסגירה. לצורך חישוב ערך לקוח אפשר לבנות פרופיל לקוח המשקלל ניתוח נתונים היסטוריים שיש ברשות החברה, ומצליב אותם עם נתונים חיצוניים כגון מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר ונתוני צריכה הזמינים בדוחות שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תהליכים אלה יתבצעו מאחורי הקלעים, ויובילו למיצוי מהלכי שיווק, מכירה ושימור לקוחות בזמן אמת. כדי שזה יקרה, צריך כבר בשלב אפיון המערכת לבחון את תשתיות הדאטה ולבנות אסטרטגיית דאטה נכונה המותאמת ליעדי הארגון.
ריבוי פתרונות, ריבוי הזדמנויות
ככל שהפעילות הארגונית מאגדת בתוכה יותר עולמות ויותר פתרונות, כך הקמת תשתית Data במהלך הטמעת המערכות תסייע למיצוי נקודות המגע עם הלקוחות. כך לדוגמא קבוצת תקשורת המאגדת בתוכה חברות המספקות שירותי אינטרנט, טלוויזיה וטלפון סלולרי– תוכל ליצור שכבת דאטה אחת שתייצר הצעות רלוונטיות להגדלת ערך לקוח.
מהיכן לוקחים את כל הדאטה?
"בשנים האחרונות הולכים ומתרבים מקורות ה- Data, הפנים והחוץ-ארגוניים. החוכמה היא לבחור את המקורות המתאימים לפעילות הארגונית, ולהגדיר תהליכים שיפיקו מהם תובנות תומכות צמיחה", אומר זיו נכט, VP Hybrid Integration באיטרניטי ו Asperii
המקורות הפנים ארגוניים יכולים להיות מידע על הלקוח או על לקוחות בעלי פרופיל דומה, כגון מאפיינים דמוגרפיים, מוצרים קיימים ודפוסי התנהגות. כך למשל חברת ביטוח המוכרת ביטוחי רכב יכולה לשקלל נתונים היסטוריים של הלקוח שכוללים את גיל הנהג, סוג הרכב, וותק והיסטוריית תאונות. נתונים חיצוניים יכולים להילקח מ"הר הביטוח" או מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המנתחים את התפלגות התאונות של פלחים שונים באוכלוסייה. אפשר לאסוף מידע גם מסנסורים המותקנים על גבי חלק מהרכבים, ומנתחים את דפוסי הנהיגה. כל אלה יובילו לשקלול הנתונים ויצירת הצעה מתאימה.
בניית תשתית דאטה בלי להשקיע כסף ומשאבים נוספים
הטמעת מערכות חדשות דומה לתהליך הקמת בניין חדש: מעבירים מראש את כל התשתיות הנחוצות, בין הקירות ומתחת לאדמה, כדי להבטיח שהבניין יתפקד כראוי. לשם כך כל המומחים נמצאים באתר הבנייה, מהחשמלאי ועד מומחה האינסטלציה, ועובדים בו-זמנית בלי שתהליך הבנייה יתארך ויחרוג מלוחות הזמנים.
בדיוק באותו האופן אפשר לשלב את בניית האסטרטגיה ותשתית הדאטה בתהליך ההטמעה של המערכת. כדי לאפשר לארגונים לעשות זאת ביעילות, חברו המומחים של Asperii ו- Eternity: "מצד אחד Asperii מספקת את הידע והניסיון הגלובלי באפיון יישום הטמעה ופיתוח מערכות, מצד שני Eternity מביאה את המומחיות והעוצמה בתחום פתרונות ה- Data", אומרת לירון ליבוביץ, Country Manager Israel בחברת אספרי.
שילוב הכוחות של הדאטה, מערכות תפעוליות ואינטגרציה, מאגד בתוכו אנשי מקצוע שגם מתמחים בבניית והטמעת מערכות יישומיות – וגם מגיעים מעולמות ה- Data. "התוצאות משמעותיות: מיצוי מקורות המידע שעומדים לרשות הארגון כבר בשלב הטמעת המערכת- מכפילים את הגדלת הרווחים, והכול מבלי להשקיע כסף או משאבים נוספים", מסכם אסף בר.
לפרטים (ואוצרות) נוספים לחצו כאן>>