סגור
תומר דריי סמנכ"ל פיתוח עסקי ואביעד גבעון מייסד ומנכ"ל Fuga
תומר דריי סמנכ"ל פיתוח עסקי ואביעד גבעון מייסד ומנכ"ל Fuga (צילום: לימור בן רומנו)

לאחר שהגדילה משמעותית את מחזור המכירות שלה ופיתחה מוצרים חדשים, חברת Fuga יוצאת לגיוס משקיעים.

הטכנולוגיה של חברת Fuga כבר נמצאת בשימוש של חברות כמו סופרפארם, מקאן אריקסון, מרצדס ועוד חברות מוכרות בישראל, ועכשיו היא פורצת גם לעולם. היא הופכת את החיים של גרפיקאים ומשרדי הפרסום להרבה יותר קלים והרבה יותר מעניינים

חברת Fuga בנתה מערכת קלה לשימוש עבור כל הניהול הויזואלי של מותגים. דמיינו שיש לכם מעל 2,000 חומרים גרפיים עבור מוצר או מותג כלשהו, ואתם רוצים לעשות בו שינוי קטן. עד כה זה היה לוקח שעות, ימים ואפילו שבועות. עם Fuga זה קורה בלחיצת כפתור. יותר מזה, החברה מפעילה מערכת בינה מלאכותית המאפשרת לעשות אופטימיזציה לעיצובים, התאמה לכל הגדלים ואפילו מתאימה עיצובים עבור קטלוגים ותוויות עבור חנויות גדולות.
תהליך יצירת העיצובים הופך לחכם ומבוסס מידע שמגיע מהשטח, ולא רק על פי תחושות המעצב. בצורה כזאת ניתן למנוע המון טעויות אדם בגרפיקה, להגדיל מכירות וכמובן לשמור על אחידות המותג.
2 צפייה בגלריה
צוות Fuga
צוות Fuga
צוות Fuga
(צילום: לימור בן רומנו)
כ-80% מהזמן של גרפיקאים היום הולך להתאמת גדלים של עיצובים עבור כל הפלטפורמות וכל סוגי הפרסומות. לפעמים פרסומת אחת צריך להתאים ל-40 גדלים שונים ובכל גודל הקומפוזיציה אחרת לגמרי. הבעיה היא שיש המון מוצרים, צריך להתאים את כולם לכל הגדלים ואם צריך שינוי כלשהו בתוכן אז עושים הכל מחדש.
מעצב גרפי כיום צריך לקחת בחשבון שהתוכן אותו הוא מעצב, יצטרך להיות מוצג בכמה גדלים שונים ובקומפוזיציות שונות. התוכן יוצג בטלוויזיה, בפיד בפייסבוק, ברילס בפייסבוק, בסטורי בפייסבוק ובאינסטגרם, בטיקטוק, במודעות צדדיות בפייסבוק ועוד לא התחלנו לדבר בכלל על גוגל. זה בנוסף ללינקדאין, טוויטר, קטלוגים, כרזות ענק, אתרי תוכן ועוד.
הטכנולוגיה של Fuga עושה את זה בלחיצת כפתור אחת. "אני לא יודעת איך עבדתי בלי זה. אני לא רוצה לחשוב אפילו על לחזור לעבוד בלי Fuga" אומרת מעצבת ראשית בסופרפארם.
בשנה האחרונה הגדילה החברה את מחזור המכירות שלה בצורה משמעותית והוסיפה מוצרים נוספים לסל המוצרים שלה, למשל אופציה לייצר שילוט חכם בלחיצת כפתור. אם תיכנסו היום לסניפי הום סנטר ומרכזה למשל, כל השלטים של המוצרים כבר מיוצרים הטכנולוגיה של Fuga.
ריבוי המוצרים בעולמות האוטומציה הגרפית מאפשר לחברה להיכנס לשווקים נוספים ולהגדיל את מספר המנויים לשירותים השונים. החברה משווקת את המוצרים שלה במודל SaaS ועם הגדלת כמות הלקוחות הקבועים, החברה התחילה להתרחב בחו"ל ולאחרונה סגרה שיתוף פעולה עם חברה סקנדינבית גדולה אשר מייצרת אופטימיזציה של מחירים עבור כ-350 לקוחות שלה ברחבי העולם. שיתוף הפעולה אמור לייצר מוצר משותף שבו הלקוח גם מקבל המלצה על מחיר אופטימלי, וגם מקבל ישר את העיצובים לפרסומות ולמודעות אפשריות בלחיצת כפתור.
עד היום, כל משרד פרסום, סטודיו להפקת תוכן, מעצבים או בעלי מקצוע דומים נדרשים כיום להתמודד עם מספר רב של פלטפורמות פרסום שונות. עם Fuga המעצבים מתעסקים בעיקר ביצירה וחלקים היותר מעניינים בעבודה.
בנוסף, בשנה האחרונה החלה Fuga להשתמש בטכנולוגיית AI אשר יודעת לבצע התאמות גודל מבוססות תוכן. בזכות החידושים הטכנולוגיים הרבים שקרו השנה, החברה זכתה גם למענק מהרשות לחדשנות.
כעת לאחר שהחברה גייסה פרטנרים בארה"ב, צרפת, ספרד, מקסיקו ופורטוגל, היא יוצאת לסבב גיוס המונים על מנת לפרוץ ולהתרחב במדינות הללו.
"משרדי פרסום או חברות הפקה אשר ישתמשו בטכנולוגיה הזאת, יקבלו יתרון משמעותי על פני המתחרים. הם פשוט יוכלו לשרת ביעילות הרבה יותר לקוחות. כבר היום אנחנו רואים את זה אצל הלקוחות שלנו" אומר אביעד גבעון, מנכ"ל החברה.
אביעד גבעון פיתח בעברו מערכת אוטומציה גרפית ומכר אותה בהצלחה. אביעד אדם יצירתי בעל רקורד מרשים. הוא אף זכה בכמה פרסים יוקרתיים על סרט שביים והפיק בעת שירותו בצנחנים. בנוסף, הוא כתב את ספר ההיסטוריה של יחידת הצנחנים, בה הוא שירת.
אביעד מעולם לא אהב להתעסק בחלק המשעמם של העבודה היצירתית, ולכן חיפש להפוך אותה לאוטומטית. כאשר הוא זיהה את הבעיה ההולכת וגדלה בעולמות הפרסום, הבין שמישהו חייב לפתור אותה.
"היום רק מודעה אחת יכולה להגיע ל-60 גרסאות שונות! דמיינו 10 מודעות בכל קמפיין, פעם בחודש – וזה רק ללקוח אחד כמובן." אומר אביעד גבעון.
חברות שפרסמו קטלוגים של מוצרים, היו צריכות לעבוד במשך חודש שלם כדי לשנות בהם את הפריטים, המבצעים, ההנחות והסידור של הקטלוג. בזכות Fuga המעצבים יכולים לעצב 5 קטלוגים שונים בכמה לחיצות על העכבר ולתת ללקוח לבחור את הקונספט הכי טוב בשבילו.
2 צפייה בגלריה
אביעד גבעון - מנכ"ל ומייסד Fuga
אביעד גבעון - מנכ"ל ומייסד Fuga
אביעד גבעון - מנכ"ל ומייסד Fuga
(צילום: לימור בן רומנו)
הטכנולוגיה של Fuga אינה משפיעה רק על כמות הזמן הנדרשת לכל עבודה, אלא גם על השקט הנפשי של המעצב. היא מאפשרת לאותו מעצב או מעצבת להיות יצירתיים יותר, מפוקסים יותר ולהתרכז במה שהם אוהבים: עיצוב ויצירה.
אחת המעצבות שעובדת אצל לקוח גדול של Fuga, אמרה שאם היום היו לוקחים לה את Fuga, היא הייתה מתפטרת. כל מעצב שדיברנו איתו לאחר שהחל לעבוד עם Fuga, אמר שהעבודה שלו השתנתה לחלוטין והוא לא מוכן לוותר על התוכנה. זו הסיבה של Fuga יש אחוזי עזיבה כמעט אפסיים של לקוחות.
למה ההשקעה ב-FUGA יכולה להיות מעניינת?
המודל העסקי של החברה מבוסס על תשלום למנוי חודשי לפי שימוש. כרגע החברה גדלה בקצב טוב, כאשר בשנתיים האחרונות היא גדלה בעקביות.
לאחר החדירה לשוק הישראלי, החברה החלה להחתים לקוחות ראשונים באירופה ומכוונת בהמשך הדרך גם לארה"ב. לחברה יש צוות מנוסה עם טרק-רקורד מרשים ואין מתחרים שנראים באופק, מפני שהטכנולוגיה של Fuga בנויה על מודל של "No code" המאפשר לכל מעצב שלא יודע לתכנת, לבחור לעצמו את האוטומציות שהוא רוצה. גם אם חברה גדולה אחרת תנסה להעתיק את זה עכשיו, יידרש לה זמן רב והיא תצטרך לשנות את כל ה-DNA של החברה על מנת לעשות זאת.
ישנן חברות סטארט אפ נוספות אחרות בעולם העיצוב המהוות השראה ל-Fuga. לדוגמא, חברת CANVA – היא אחת הדוגמאות הטובות ביותר לתקדים, שיכול להראות כמה שווה ההשקעה בחברה המביאה פתרונות לעולם העיצוב. בשנת 2020, חברת Canva הייתה מוערכת בשווי של כ-6 מיליארד דולר, כיום שווי החברה עומד על לא פחות מ-55 מיליארד דולר – מה שהפך את המשקיעים הראשוניים בחברה למאוד מרוצים.
הסיבה העיקרית להתעצמות של Canva, היא שהחברה הצליחה לפתור בעיה קשה מאוד בעולם העיצוב, והוכיחה שלחברות חדשניות בתחום הזה יש פוטנציאל עצום.