סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

התחזקות הפופולריות של הר הביטוח ב2021- מה 2022 צופנת לנו בכל הנוגע לביטוחים?

הר הביטוח הוא ממשק אינטרנטי שבאמצעותו תוכלו לקבל מידע בסיסי אודות פוליסות הביטוח שברשותכם.

הר הביטוח פותח על ידי משרד האוצר, על מנת להנגיש לציבור את המידע הביטוחי תחת קורת גג אחת.
המשמעות בפועל היא שתוכלו לקבל במקום אחד, באתר אינטרנט אחד, מידע אשר מתקבל מכל חברות הביטוח בישראל. על מנת להבין את תרומתו של הר הביטוח, יש להבין כי האלטרנטיבה היא לפנות עצמאית לכל אחת מחברות הביטוח ולקבל את המידע מהן בנפרד.
2 צפייה בגלריה
הר ביטוח תחת קורת גג אחת
הר ביטוח תחת קורת גג אחת
הר ביטוח תחת קורת גג אחת
(יח"צ)
להתפרצות מגפת הקורונה השפעה ישירה על המשק הישראלי, ובפרט על ענפי הכלכלה השונים.
לאחרונה, ערכנו שיחות עם מספר מבוטחים אשר סיפרו לנו שעקב התפרצותה של המגפה, הם החליטו להיכנס להר הביטוח של משרד האוצר ולבדוק את הביטוחים שברשותם.
אותם המבוטחים איתם שוחחנו, סיפרו לנו על קריאת ההשכמה שהמגפה היוותה עבורם- ועל הפעולה שהיא גרמה להם לנקוט- בדיקת הביטוחים שלהם באמצעות ממשק הר הביטוח של משרד האוצר.
שוחחנו עם יונתן, מרמת גן, אשר סיפר לנו את הדברים הבאים:
"לאחר תחילת הגל השני, כאשר כבר היה ברור שמגפת הקורונה כאן כדי להישאר, אני ואשתי הבנו שעלינו לבצע בדק בית בכל הנוגע לביטוחי הבריאות שלנו. תהינו מה תהיה הדרך הנכונה לבצע את הבדיקה, ומכר שלנו המליץ לנו להיכנס לאתר הר הביטוח של משרד האוצר. כך עשינו, נכנסנו לממשק של משרד האוצר, והתחברנו על מנת לצפות בנתוני הביטוח שלנו. הנתונים שלנו הראו שהיה לנו כפל ביטוחי, כלומר, ששילמנו על אותו הביטוח פעמיים. לשמחתנו, הצלחנו לפתור את העניין ולבטל את הכפל המיותר."
הילה, מפתח תקווה, סיפרה לנו את הדברים הבאים:
"בזמן שהקורונה הגיעה למשפחתי, ותודה לאל שעברנו אותה, שהינו בבידוד ביתי כל המשפחה. בתקופת הבידוד היה לנו הרבה זמן פנוי שאותו יכלנו להקדיש על מנת לטפל בנושאים שונים, אליהם קשה יותר להתפנות במהלך שגרת היומיום. חלק מהנושאים בהם טיפלנו, היה לבדוק את הביטוחים שלנו. הבנו שאנחנו רוצים לוודא שיש לנו ביטוח חיים וביטוחי בריאות התואמים את מצבינו המשפחתי והכלכלי. על מנת לבצע את הבדיקה הזו, החלטנו להשתמש ביוזמת הר הביטוח של משרד האוצר, בכדי לקבל תמונת מצב אודות הביטוחים הקיימים שלנו. לאחר הכניסה להר הביטוח, ראינו שיש בבעלותנו ביטוחים מסוימים ממקומות עבודה ומקופת חולים, אך גם הבנו שהם כלל אינם מכסים את כלל הצרכים שלנו. לאחר מכן, פנינו לבניית תיק ביטוח מסודר- כזה שכולל את כל הכיסויים המתאימים למשפחתנו. אנו שמחים שאתר הר הביטוח היה שם עבורנו, על מנת לתת לנו תמונת מצב עדכנית אודות הביטוחים הקיימים, ולחסוך לנו זמן וטרחה רבה."
כל נציגי המשפחות איתם שוחחנו, סיפרו לנו רבות אודות החיסכון בזמן וטרחה שזכו להם עקב שימוש בהר הביטוח. המידע הקיים בהר הביטוח מתקבל מחברות הביטוח השונות בישראל ומשרד האוצר שואף לכך שהמידע שיופיע באתר הר הביטוח יהיה עדכני ככל שניתן.
במידה ויש ברשותכם עודף זמן פנוי, תוכלו לפנות ישירות לכל חברה על מנת לבקש את המידע הביטוחי הנוגע אליכם בתוך החברה הספציפית, אך מדובר בתהליך שעלול להיות מייגע וכזה שכנראה ייקח זמן רב יותר.
אנו ממליצים בחום על שימוש בהר הביטוח על מנת לקבל תמונת מצב אודות תיק הביטוח שלכם, וקבלו עוד המלצה מאיתנו: לאחר שאתם בודקים את הר הביטוח שלכם, בדקו גם את הר הביטוח של בן\בת הזוג שלכם.
המשמעות של בדיקה פשוטה עשויה להיטיב אתכם רבות: ביטול כפל ביטוחי, השלמת כיסויים חסרים, עדכון פוליסות ובהרבה מקרים חיסכון כספי משמעותי.
נסביר איך עשוי להיווצר חיסכון כספי- מחירי פוליסות הביטוח אינם קבועים. מדובר בתעריפים הנקבעים על ידי חברות הביטוח השונות, וכאלה אשר משתנים מעת לעת.
עם השנים, אנו רואים הרבה כיסויים שהתעריף שלהם הופחת כך שעל אותו הכיסוי, לפני חמש או עשר שנים, הייתם משלמים מחיר גבוה הרבה יותר.
כידוע, ביטוחי בריאות וחיים הם ביטוחים אשר מתחדשים אוטומטית, ולכן אם רכשתם את הביטוח לפני מספר שנים, הסיכוי שאתם משלמים מחיר גבוה מהמחיר העדכני הוא כלל לא מבוטל.
אם כן, כאשר תבצעו את בדיקת הביטוחים שברשותכם, מומלץ לשים דגש על בדיקת תעריפי הכיסויים השונים.
בנוסף לביטוחי החיים והבריאות, תוכלו להשתמש בהר הביטוח על מנת לקבל מידע אודות ביטוח הרכב שלכם. במידה ויש בבעלותכם רכב פרטי, ואתם משלמים עבורו ביטוח, גם המידע הזה כלול עבורכם בתוך האזור האישי של הר הביטוח.
כאשר מחדשים ביטוח רכב, לעתים תידרשו להמציא אישור העדר תביעות, הבשורה הגדולה היא שגם את אישור זה תוכלו להנפיק באמצעות הממשק של הר הביטוח. הנפקת טופס העדר תביעות לא היה כלול בגרסה הראשונה של הר הביטוח, ומשרד האוצר הוסיף זאת בשלב מאוחר יותר.
2 צפייה בגלריה
צילום מסך אתר  הפיננסון
צילום מסך אתר  הפיננסון
צילום מסך אתר הפיננסון
(יח"צ )
הפרסום באתר בכפוף לתקנון >>


זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות