מגדלור של ידע
מגדלור של ידע
אם תשאלו את עינת רוזנברג, המזל שלה היה שלא התקבלה ליחידה מסוימת כי היתה בת 21 "ובסכנה לנישואין וילדים". היחידה שכן זכתה בה, פתחה בפניה דלת לעולם הפיננסים, שמאז היא לא רוצה לסגור
כרטיס ביקור
שם: עינת רוזנברג
מקצוע: מומחית לתכנון פרישה והתנהלות פיננסית – ליווי ותכנון פיננסי בצומתי חיים ושינוי סטטוס כמו, היריון ולידה, מצב רפואי ופרישה
שם העסק: עינת רוזנברג – שכר והטבות, התנהלות כלכלית בדרך שלך
מקום מגורים: נס ציונה
# התכוננו למעברים. "חשוב לעשות הכנה פיננסית לפני כל שלב בחיים. הדוגמה הכי טובה היא מעבר של נשים לאמהות, שמצריך הערכות חדשה"
מה למדת?
"יש לי BA בכלכלה ו-MBA, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. בנוסף, אני בוגרת לימודי תעודה בקורסים שונים בתחום העיסוק שלי: גישור וניהול משא ומתן, דירקטורים, תכנון פרישה, החזרי מס למתכנני פרישה (BDO) ומנטורים למנהלים".
מה היה הצעד הראשון בקריירה הנוכחית – איך הגעת לפיננסים?
"הייתי עתודאית בכלכלה והתמניתי לתפקיד ראש צוות תוכנה, שאחראי על תשלום שכר אנשי הקבע והגמלאים. אחר כך ביצעתי תפקידים שונים בעולם של שכר והטבות (comp and ben), מהסכמי שכר דרך ניהול יחידה לייעוץ לכלכלת המשפחה ועד הקמת מוקדי בירורי שכר ומיצוי זכויות וניהול הביטוחים הקולקטיביים הגדולים בישראל".
מה העצה הכי טובה שקיבלת במהלך הקריירה?
"לראות את האדם, לא את הפתרון. אין 'חליפה' אחת או פתרון אחד, ולכן היכרות הנסיבות של מי שמייעצים לו הוא כל כך משמעותי”.
מה העצה הכי גרועה שקיבלת?
לא עצה, אלא אמירה – לפני הרבה שנים כבר - של מי שמיין אותי לתפקיד, הוא הסביר לי שלא התקבלתי לתפקיד מסוים כי אני בת 21 ולכן אני נמצאת ב'סכנה' לנישואין וילדים. אני חושבת שזה הוא שקיבל עצה גרועה כי לא העסיק נשים. לי, מנגד, נפתח עולם ומלואו של תפקידים ביחידה 'אפורה' יותר אבל כזו שנתנה לי את הבסיס לכל פעילויותיי היום. אגב, לימים, הבן של אותו קצין עבד אצלי – והוא בחור מבריק יש לומר - בפרויקט שניהלתי".
ספרי על לקוחה אחת, שהפכה ל"אבן דרך" משמעותית בקריירה שלך
"אחת הלקוחות הראשונות הגיעה אליי מבוהלת, אחרי סבב של פגישות עם אנשי מקצוע ויועצים מתחומים שונים שהתעקשו שהיא תידרש לשלם מעל 100,000 שקל מס על כספים פנסיוניים, שהיא מבקשת למשוך והופרשו לפני שנים רבות. אני טענתי שזו טענה שגויה שנובעת מחוסר היכרות עם סעיפים שונים בפקודת המס. הגענו יחד לפקיד השומה והעניין הוסדר, והיא לא שילמה כלום. הלקוחה הזו הייתה 'אבן דרך' משמעותית עבורי בהבנה שמוסדות, כגון ביטוח לאומי או רשות המסים, נראים 'מבחוץ' כמגדלור של ידע שאינו יכול לטעות אבל מתברר שהיכן שיש אנשים, יכולות להיות טעויות וגם אני 'החדשה' יכולה לסייע מולם".
מה הדבר שמבדל את העסק שלך מעסקים דומים?
"הידע שלי משתרע על פני תחומים רבים ומשיקים ביניהם הסכמי שכר, קריאת תלוש שכר, ביטוח לאומי, מיסוי, פנסיה ועוד. בשילוב עם הסקרנות ללמוד והענווה שאני לא יודעת הכל – כל אלה מאפשרים לי להקשיב באמת לצרכים של מי שעומד מולי ולחפש כיוונים שונים לפתרונות מיטביים".