"הוצאנו את הנקניק מגבולות הכריך'"
"הוצאנו את הנקניק מגבולות הכריך'"
"עולם המזון רווי בחידושים ובחדשנות, וכל השחקנים בקטגוריות השונות נלחמים על הקשב של הצרכן", אומרת ליאת גילר, סמנכ"לית השיווק של זוגלובק שמדגישה: "אנחנו מתמקדים בצרכים של הצרכנים, ולפי זה מכוונים את מהלכי החדשנות שלנו"
עינב בן יהודה
לסדרת נקניקי הפרימיום של זוגלובק הוענק לאחרונה תואר "המלצת הצרכנים" של BRAVO לשנת 2023 בקטגוריית הנקניקים.
מדובר בסדרת נקניקים איכותיים במגוון רחב של טעמים, ששואבת השראה ממעדניות בארץ ובעולם, וכוללת נקניקים במגוון טעמים - רוסטביף, קורנביף, סרוולד קלאסי וסרוולד איטלקי. לאחרונה הושקו תחת הסדרה גם פסטרמה ברזילאית וצלעות אסאדו.
לדברי ליאת גילר, סמנכ"לית השיווק של החברה, זוגלובק פועלת כל הזמן להקשיב ולהבין את הצרכים של הלקוחות שלה, מה חסר להם, ולייצר פתרונות בהתאם", היא אומרת. "הבנו שבמרבית המקרים, הצרכן צורך נקניקים בכריך, אבל במקביל, מתחבר לטרנדים קולינריים חזקים כמו בישול ואירוח ביתי ברמה גבוהה, ומחפש להעשיר את החוויה בחומרי גלם ומוצרי מזון איכותיים ופרימיומיים. ההבנה הזו היוותה הזדמנות עבורנו להוציא את הנקניק מגבולות הכריך ולייצר ללקוחות חוויה קולינרית איכותית, המתאימה גם לאירוח, ויחסית - באפס מאמץ מבחינתם".
מהם האתגרים הגדולים שעומדים בפניך בתחום החדשנות ופיתוח של מוצרים חדשים? איך את פועלת ליישום האתגרים האלה?
"עולם המזון רווי בחידושים וחדשנות, וכל השחקנים בקטגוריות השונות נלחמים על הקשב של הצרכן. כל מותג מזון רוצה לקלוע לטעם של הצרכן, ולספק לו מוצרים שהוא באמת צריך, וכאלו שמספקים מענה מדויק לצרכים שלו. כשמביאים חדשנות לשוק הזה היא חייבת לעניין את הצרכן ולגרום לו להתנסות. המטרה היא שמכל החדשנויות שמוצעות בשוק, הצרכן יתחבר לחדשנות שלנו ובסופו של דבר יאמץ אותה באופן קבוע. בזוגלובק אנחנו עובדים בלהבין את הצרכנים שלנו: אנחנו מנהלים מולם תקשורת ישירה, לומדים את אורח החיים שלהם, ושואלים אותם במגוון ערוצים ואמצעים מה חסר להם. במקביל, אנחנו כל הזמן עוקבים אחרי מגמות וטרנדים בארץ ובעולם. השילוב של הבנת הצרכן לצד היכרות עמוקה עם מגמות וטרנדים, מאפשר לנו לפתח את הפתרונות המתאימים לצרכנים שלנו".
צרכן מתוחכם עם ציפיות גדולות
מהם התהליכים שאתם עושים בחברה כדי להביא את ערך החדשנות לידי ביטוי?
"בשלב הראשון אנחנו מתמקדים בצרכים של הצרכנים, ולפי זה מכוונים את מהלכי החדשנות שלנו. יש לנו מחלקת פיתוח וחדשנות רחבה ובעלת ניסיון רב, ששוקדת כל הזמן על פיתוח המוצרים הטובים, הטעימים והאיכותיים ביותר. החדשנות הזו לא באה לידי ביטוי רק בפיתוח מוצרים חדשים אלא גם בשיפור של מוצרים קיימים, ושיפור של אריזות".
זכיתם ב-BRAVO משום שיותר מ-75% מהצרכנים שצרכו את נקניקי הפרימיום שלכם היו שבעי רצון ממנו והציון המשוקלל שקיבלתם: שביעות רצון + המלצה – היה הגבוה ביותר בקטגוריה. מהפידבקים שאתם מקבלים מהצרכנים, מה יש במוצר שלכם שהם כל כך אוהבים, ושגורם להם להרצות להמליץ עליו למשפחה ולחברים?
"הצרכן הישראלי מאוד מתוחכם, ובהתאמה - הציפיות שלו עולות. זה צרכן שחשוף לתרבות צריכה קולינרית, שנחשף למסעדות בארץ ובעולם, ושגם מארח בבית וחשוב לו לספק לאורחיו חוויה קולינרית. המגמות האלו יצרו עבורנו הזדמנות להביא לצרכן הישראלי נקניקים ברמה איכותית, במגוון טעמים, בהשראת מעדניות ומסעדות מובילות בעולם. אנחנו שומעים מהצרכנים שהם אוהבים את הסדרה כי היא מאפשרת להם להרחיב את סיטואציית הצריכה של הנקניק, ולהתפנק עם סדרה מאוד איכותית, ובטעמים מגוונים".
יש טענה שאת הצרכן הישראלי "מעניין רק המחיר" ופחות החדשנות. הטענה הזו נכונה מניסיונך?
"אני לא חושבת שצרכן הולך לסופר ומחפש חדשנות, אלא מחפש פתרונות לשדרוג מוצרים וחוויות קיימות. לצד זה הוא מחפש מוצרים, שיאפשרו חוויות קולינריות במסגרת הביתית. אנחנו נותנים מענים שונים במגוון רחב של מחירים – משדרוג הכריך לבית ספר ועד לאירוח בבית בסטייל. לצד זאת, הצרכן הישראלי כן מעריך חדשנות, בעיקר בקטגוריה כדוגמת הנקניקים, שאין בה הרבה חדשנות".
בקרוב: אריזות חדשות וטעמים חדשים
איזה עוד חידושים מעניינים השקתם לאחרונה או אתם מתכוונים להשיק בזמן הקרוב?
"השקנו בחודשים האחרונים בסדרת הפרימיום את הברזילאית שמשלבת בקר והודו. בנוסף, השקנו מחדש את כל סדרת הנקניק הארוז דק דק ואת סדרות הנקניקים הארוזים. בסדרת דק דק קיבלנו פידבק מהצרכנים ושינינו את האריזות כדי שיהיו ידידותיות יותר ויספקו חוויית צריכה טובה יותר. את סדרות הנקניקים הארוזים מיתגנו מחדש, שיפרנו טעמים קיימים, והוספנו טעמים חדשים. אנחנו כל הזמן מקשיבים לצרכנים שלנו ולצרכים שלהם ומבטיחים להמשיך לחדש ולרגש".