הטרנד הבא שישנה את עולם המטפלים ומאמני הכושר
הטרנד הבא שישנה את עולם המטפלים ומאמני הכושר
FITHOOD, המציעה חללים מאובזרים לאימוני כושר, קבוצות וטיפולים במודל של השכרה לפי שעה, מתרחבת אחרי פיילוט מוצלח ונותנת למאמנים ומטפלים עצמאיים פלטפורמה לבניית העסקים שלהם בעולם של כלכלת המונים שיתופית (גיג אקונומי)
מאמנים אישיים, מדריכי קבוצות, מטפלים ותזונאים בתחום ה-wellness שעבדו כשכירים, נאלצו עד היום לקבל רק כשליש מההכנסה שהם יצרו לטובת המקום שסיפק להם חלל לפעילות.
על מנת להפוך את המשוואה ולספק בית אמיתי לעצמאיים בתחום ה-Wellness, הוקמה חברת FITHOOD בסוף 2019 על-ידי יזמים טכנולוגים וקהילה של מאמנים. "הרעיון שמאחורי החברה פשוט וברור", אומר עופר ויתקון, שהצטרף לאחרונה כמנכ"ל החברה. "השכרה לפי שעה של חללים מותאמים ומאובזרים למאמנים ולמטפלים שרוצים לעבוד כעצמאיים ולא עבור חדר כושר- כתחליף לאימון בפארק או הקמת סטודיו עצמאי".
במקום שהמאמנים יקבלו רק 30% מההכנסה, המשוואה מתהפכת ב-FITHOOD, והעצמאיים משלמים עד 30% מההכנסה עבור השכרת החלל, בלי סיכון, באפס השקעה ובגמישות מקסימלית. "FITHOOD נותנת פתרון חדשני ואמיתי לבעיה כואבת בתהליך בניית עסק קטן, על ידי ניצול הכלכלה השיתופית. היא מאפשרת לבעלי העסקים לצמוח בהדרגה, בלי השקעה מוקדמת וללא לקיחת התחייבויות כבדות של שכירות ותשלומים חודשיים", אומר ויתקון. לדבריו, "עצמאיים רבים נכנסים להרפתקה שהם לא בנויים לה, שב-90% מהמקרים מסתיימת בהפסדים וסגירה תוך שנתיים".
בנוסף, הפתרון של FITHOOD נתמך על ידי טכנולוגיה מתקדמת, באפליקציה אחת שסוגרת מעגל שלם של B2B2C שמתחיל במדריך או במאמן שמזמין סטודיו לטובת השיעור, ונגמר במתאמן שנרשם ומשלם לשיעור, "ואולי גם מזמין חבר להצטרף", אומר ויתקון.
המיזם שעומד בהצטלבות של עולמות תוכן צומחים
כמעט כמו כל הענפים במשק, גם עולם הכושר וה-Wellness עמד מול אתגר משמעותי עם פרוץ משבר הקורונה, "אך עבור FITHOOD הקורונה דווקא חידדה את המודל ואת הביקוש, וכך, על אף הקושי, עברנו את המשבר ויצאנו ממנו מחוזקים", מספר ויתקון.
ויתקון עצמו מגיע מהצטלבות של עולמות התוכן של Wellness עם עולם הנדל"ן הגמיש, אחרי ששימש בתור משנה למנכ"ל ברשת Holmes Place והיה מנכ"ל Regus ישראל - חלק מהחברה הגדולה בעולם לחללי עבודה משותפים והשכרת משרדים.
כעת, לאחר השלמה של שנת פעילות מוצלחת בפיילוט של החברה בתל אביב, המיזם עומד לצמוח לרשת ולפרוס את הפעילות בישראל - ובהמשך בעולם. "שני המיקומים הבאים של FITHOOD כבר סגורים, ואנחנו מקבלים פניות מבעלי נכסים שרוצים לשווק את הפרויקטים שלהם עם FITHOOD כחלק מההצעה השיווקית, כדי למשוך קהל - גם בשכונות מגורים גדולות וגם בפרויקטים של עירוב שימושים, שם ההצעה היא כפולה - גם לדיירים ולגם לחברות", אומר ויתקון. במבט לעתיד, "אנחנו רואים איך בקלות אפשר לבנות רשת של 40 סניפים בפריסה ארצית, משום שהפעילות היא אולטרא-לוקאלית- המתאמנים רוצים ללכת ברגל לאימון, והפעילות האישית או בקבוצות קטנות מאפשרת להתמקם בחללים לא גדולים בלב השכונות".
במבט אל העולם, אפשר לראות שה-Gig Economy, כלכלת העצמאיים, נמצאת במגמת צמיחה מתמדת, וכי עולם ה-Wellness מתפתח באחוזים דו-ספרתיים בכל שנה. FITHOOD יושבת על צומת חם של שווקים גדולים, עם מוצר שמראה ביקוש ברור ומוכח", אומר ויתקון. פיטהוד גם נותנת מענה לקושי הבסיסי של העצמאיים בכך שהיא יוצרת קהילה ובית שמחבר בינהם ומאפשר להם סביבת עבודה חברתית ולא בודדה. "אם בהתחלה המדריכים דאגו שמדריכים אחרים יקחו להם לקוחות, הפיילוט הוכיח לכולם את ההפך. הסינרגיה בין המאמנים יוצרת הפריה הדדית מקצועית, ושיתוף של לקוחות שצורכים בתוך הקהילה שרותים נוספים – כמו אותו מתאמן שרוצה לקבל גם עיסוי אחרי האימון שהוא סיים" מוסיף טל עשור המנהל המקצועי של הרשת, "אנחנו מנביטים עסקים קטנים שגדלים וצומחים אצלינו במתחם – יש לנו מעל 100 מאמנים פעילים בחודש"
מודל win-win לכל הצדדים
הבשורה האמיתית של FITHOOD, אשר הופכת אותה למוצר מבוקש עם תחזית להתרחבות אדירה, היא המודל שגורם לכל הצדדים להרוויח. המאמנים מקבלים פתרון מעולה בלי לקחת סיכונים או השקעות, במודל גמיש ונגיש שעוזר להם להרוויח יותר ומחבר אותם לקהילה מקצועית תוססת. בעלי הנכסים, מצידם, מקבלים טראפיק איכותי של קהל עם יכולת קנייה ומשלבים תוכן מעניין ומושך לבניינים ולפרויקטים שלהם. ולבסוף, "הקהילה המקומית מקבלת מתנ"ס מודרני שמציע פעילויות ספורט לכל המשפחה בלב שכונת המגורים", מסכם ויתקון.