סגור

חברת ההייטק מהגדולות במדינה שאתם לא מכירים

פז היא כבר הרבה יותר מחברת אנרגיה. היחידה הטכנולוגית של קבוצת פז גייסה לתוכה בשנה האחרונה טאלנטים מענף ההייטק בישראל ופיתחה יכולת מבדלת ושוברת שיוון בשוק בעזרת דאטה ודיגיטל. שניים מן העובדים המוכשרים והמובילים בחברה מספרים לנו על הפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים ואיך זה מרגיש לעבוד בסביבה הייטקיסטית חדשנית ומאתגרת.

הכירו את תומר, שמנהל חברת תוכנה בוטיקית בתוך פז
תומר צימרמן, בן 52, נשוי+ 3 מצור משה, בעל תואר ראשון במדעי המחשב מטעם האוניברסיטה הפתוחה, עבד במהלך השנים האחרונות בקבוצת פז בשורה של תפקידים מעניינים שבכל אחד מהם זכה ללמוד ולהתפתח. את מומחיותו הטכנולוגית בעולם הקמעונאות והדיגיטל רכש במהלך תפקידו בתחום תהליכי מכירות ושרשרת אספקה לרשת חנויות הנוחות yellow.
תוך זמן קצר התקדם תומר לתפקיד ניהולי של חברת תוכנה בוטיקית-איכותית בתוך פז, האחראית על פיתוח אפליקציות yellow ויודה, פעילות האונליין של yellow, יודה ופרשמרקט, מועדון הלקוחות, אינטגרציה ושיתופי פעולה של המועדון עם גופים כמו סופרפארם, כ.א.ל, הראל ועוד. במיני-חברת ההייטק הזו של פז עובד צוות איכותי שכולל חמישה מנהלי מוצר, 12 מפתחים ו-3 בודקים, שחלקם הגיעו מחברות טכנולוגיות מוכרות ומיחידות תוכנה בצבא.
תהליכי עבודה מתקדמים לשיפור היעילות הארגונית
תומר מספר על תהליכי העבודה: "ניהול מוצר בפז עובד ב-Agile. אנו אוספים צרכים ורעיונות שעולים יחד עם שותפינו באגף השיווק, נציגי החנויות בשטח, ומחלקות התפעול והמכירות." על הפן הטכנולוגי הוא מרחיב "הדיגיטל בפז מהווה יתרון תחרותי ובלב האסטרטגיה, ולכן החלטנו ללכת לרף העליון ולרוץ על גבי קונטיינרים בענן Amazon, ומפתחים הכל בשיטת microservices. כל הקונצרט הזה של גרסאות תכופות ומהירות מנוהל ב–Monday באוטומציה מלאה."
פז היו הראשונים לאפשר תשלום ללא ארנק עם yellow
גאוותו הגדולה של תומר היא אפליקציית yellow. הרבה לפני שאפל וגוגל פיי נכנסו לישראל, פז כבר היו מהראשונים לאפשר ללקוחותיהם תשלום ללא ארנק בקופות yellow, בחנויות סופריודה, במכולת האוטונומית mini yellow, בסופרפארם, ברחיצות רכב, בתדלוק, בביטוח רכב או בלקיחת הלוואה. אפליקציית yellow נחשבת לארנק התשלומים הדיגיטלי הגדול בארץ במונחי point of sale עם מיליון וחצי הורדות ומחזור מעל מיליארד ₪.
"הלקוחות מראים לנו בכל דרך אפשרית שהם אוהבים את המוצר, כשאפליקציית yellow מדורגת באופן קבוע בין שלוש האפליקציות הראשונות בחנויות גוגל ואפל."
2 צפייה בגלריה
השת"פ בין yellow ל-Wolt הזמנות אונליין
השת"פ בין yellow ל-Wolt הזמנות אונליין
שת"פ בין yellow ל-Wolt הזמנות אונליין
(יח"צ)
שורה של פיתוחים טכנולוגיים בעלי אימפקט עסקי גבוה
עוד פיתוח פורץ דרך של פז שנבנה על רקע תקופת הקורונה הוא אינטגרציה עם חברת המשלוחים Wolt. על כך מוסיף תומר "הפכנו לחברה הקמעונאית הראשונה בעולם שמאפשרת להזמין מהסופר השכונתי שני חלב וקוטג' תוך 15 דקות הביתה עם שליח Wolt. הפיתוח התרחב לפעילות ענפה שכוללת גם את רשת יודה בפריסה ארצית ואת חנויות פרשמרקט."
פז נכנסים לתחום טעינת רכבים חשמליים
כמובילה בתחום האנרגיה פז גם מתרחבת לעולם טעינת הרכבים החשמליים, עם ממשק מתקדם באפליקציית yellow לטעינת רכב חשמלי המאפשר ללקוחות המועדון לאתר עמדת טעינה פנויה, לטעון את רכבם, לקבל חיווי על קצב הטעינה, לשלם ולצבור כסף למועדון. בסיום הטעינה הלקוח רואה את הסכום בו חויב ומקבל חשבונית דיגיטלית לנייד שלו. "יצרנו מסע לקוח חוויתי וידידותי ששונה מאוד מהפתרונות הקיימים היום בעולם טעינת רכבים ומותאם לסט הערכים של פז: זריזות, נוחות ופשטות."
ברק, מנהל תחום האנליטיקה ביחידה הטכנולוגית של פז
ברק בן עיון, בן 34, נשוי + 2 מתגורר בזכרון יעקב וכיום מנהל את תחום האנליטיקה ביחידה הטכנולוגית בקבוצת פז. לתפקידו הנוכחי הגיע לאחר סבב תפקידים בחברות תוכנה ובסטרטאפ פינטק קנדי שמרכז הפיתוח שלו בישראל.
בן עיון עובד בצוות דאטה שנמצא בחוד החנית הטכנולוגית של פז ואחראי על פיתוחם של כלים מתקדמים שמשפיעים על ביצועיה העסקיים של החברה. "אנו עובדים בצוותים קטנים שמורכבים משותפים ביחידות העסקיות, לצד מפתחים, מנהלי פיתוח, מנהלי מוצר ואנליסטים, ומתנהלים כמרכז פיתוח שיושב בתוך חברה ממוקדת טכנולוגיה ומוצר. יש אתגר ועניין עצום כשמציבים לך יעד לפתח כלי שאינו תיאורטי אלא צריך להביא תוצאות מיידיות ומדידות. אנחנו עובדים במתודולגיית Agile בספרינטים מהירים של שבועיים, כדי לתת תוצרים ללקוחות הפנימיים בחברה באופן מהיר וממוקד."
2 צפייה בגלריה
מימין (עומד) תומר צימרמן מנהל תחום טכנולוגיות דיגיטל ופיתוח אפליקציות בקבוצת פז , משמאל (יושב) ברק בן עיון, מנהל תחום אנליטיקה קבוצת פז
מימין (עומד) תומר צימרמן מנהל תחום טכנולוגיות דיגיטל ופיתוח אפליקציות בקבוצת פז , משמאל (יושב) ברק בן עיון, מנהל תחום אנליטיקה קבוצת פז
מימין תומר צימרמן מנהל תחום טכנולוגיות דיגיטל ופיתוח אפליקציות בקבוצת פז , משמאל ברק בן עיון, מנהל תחום אנליטיקה קבוצת פז
(עזרא לוי)
מזקקים תובנות מתוך דאטה עשיר ובזמן אמת
בן עיון מספר על העבודה עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם במחלקת הדאטה בפז: "פז של היום היא חברה שמסתמכת על דאטה איכותי ומקבלת החלטות לאור נתונים, לגמרי data driven, מרמת המנכ"ל ועד לחנויות yellow בשטח. מערך הנתונים של פז רץ על גבי ענן Azure של מיקרוסופט, מה שמאפשר לבנות מודלים באנליטיקה מתקדמת ולשלב בינה מלאכותית ולימוד מכונה. היכולת לזקק תובנות בזמן אמת מתוך דאטה עשיר מעניקה לפז יתרון תחרותי בשוק לעשות שימוש נכון במידע הרב שנצבר בארגון ולהפוך אותו לכלי פשוט ויעיל לתפעול. זה מה שיכול לעשות את ההבדל בין ארגון מסורתי לארגון פורץ דרך."
פז היא מודל לחיקוי ולימוד לחברות המובילות במשק
למשרדי פז ביקום מגיעות חברות רבות לשמוע וללמוד על עולם הדאטה "הגיעו אלינו בשנה האחרונה הבנקים הגדולים, חברות אשראי וביטוח, גופים ביטחוניים, וגם אחת מחברות המזון הגדולות בשוק, שפנתה לפז כדי להתייעץ כיצד לעשות את קפיצת המדרגה מעולם נתונים ישן שבו הם נמצאים לעולם הדאטה המתקדם."
סביבה הייטקיסטית חדשנית ששמה דגש על העובד
לגבי התרבות הארגונית וסביבת העבודה ההייטקיסטית מספר בן עיון בהתלהבות "מנהלים בכירים עובדים בצמידות למפתחים, נותנים הרבה חופש ומקום ליצירתיות. יש מקום לכולם להביע את דעתם ולהעלות רעיונות. החברה מתייחסת לטכנולוגיה כיכולת ליבה ומבדלת ומשקיעה בהתאם בכלים הכי מתקדמים. מעבר לכך האווירה אצלנו דומה לחברות הייטק רבות, יש לנו happy hour , ימי גיבוש, חדר כושר ואפילו חדר מוזיקה במתחם שהוא גם אולפן לכל דבר."