מגדל ממשיכה לחזק את מותג ההשקעות והפיננסים
מגדל ממשיכה לחזק את מותג ההשקעות והפיננסים
בשנה החולפת מגדל התמקדה בגיוון תיק ההשקעות ובהרחבת מסלולי ההשקעות, בהשקת מוצרים חדשים ומגוון רחב של כיסויים ביטוחיים חדשניים, שמלווים את לקוחותיה בכל שלבי חייהם. כל זאת, תוך שימת דגש על חוויית לקוח, דיגיטציה וחדשנות
מגדל מנהלת מוצרי ביטוח, פנסיה ונכסים ופיננסיים כבר כ-90 שנים. הקבוצה נוסדה ב-1934 בירושלים, בידי אנשי עסקים מהיישוב הישן, חלקם מחברת הביטוח האיטלקית ג‘נרלי. בשנות ה-40 הצטרף למחזיקי המניות בחברה בנק, שהפך עם השנים לבנק לאומי. שמונה עשורים מאוחר יותר, מגדל ממשיכה לפתח אפיקי השקעה בארץ ובחו"ל, ומגוונת את השקעותיה בתחומים רבים באמצעות שותפויות והשקעות ישירות בחברות.
במהלך 2023 המשיכה החברה במגמת הצמיחה בפרמטרים המרכזיים, בהתבסס על יישום אסטרטגיה עסקית מדויקת. החברה חיזקה את מעמדה כגוף השקעות מוביל מבין חברות הביטוח בישראל, עם תיק השקעות אחראי ומגוון, הכולל בתוכו השקעות ESG, נדל"ן, פינטק ועוד. כחברת ביטוח, פנסיה ופיננסים מובילה בישראל, מגדל רואה בעצמה בעלת תפקיד מרכזי בשמירה על חברה אנושית בריאה ויציבה. כקבוצה מובילה במשק הישראלי, תפקידה לספק ניהול אחראי וביטחון כלכלי ל-2.5 מיליון לקוחות, שהפקידו בידיה את ההגנה הביטוחית שלהם, את חסכונותיהם הפנסיוניים ואת השקעותיהם לטווח ארוך.
הסביבה התחרותית
ענף הביטוח מתפתח ומשתכלל, גבולות הפעילות מתרחבים ומפת התחרות משתנה ומאפשרת לשחקנים בעלי מאפיינים מגוונים להיכנס לזירות הפעילות השונות. מגדל מתאימה ומעדכנת את התוכנית האסטרטגית שלה בהתאם להתפתחויות אלה, תוך שימת דגש על מנועי צמיחה ועל תנאי השוק המשתנים. מגדל ממשיכה לפעול להבטחת עתידם הכלכלי של כ-2.5 מיליון לקוחותיה, תוך מכירת מוצריה באמצעות כ-3,700 סוכנים, כ-90 אלף מעסיקים, ערוצים ישירים ושיתופי פעולה רבים.
האתגר השיווקי
שנת 2022 הייתה מהשנים הגרועות ביותר בבורסות העולם, כשמדדים מובילים ומרכזיים צנחו בעד עשרות אחוזים. מגדל היא חברת החסכון ארוך הטווח הגדולה בישראל וככזו, היא רואה בניהול מדיניות השקעה אחראית של החוסכים בה ערך עליון.
כדי להימנע מהתנודתיות בשוקי המניות ומהתמודדות עם משבר האקלים שמשפיע גם הוא על תיקי ההשקעות, מגדל חיפשה במהלך השנה פתרונות שיגדילו את התשואות לחוסכים, תחומים שהוכיחו בשנים האחרונות יציבות גדולה גם בתקופות סוערות.
מגדל פועלת לבסס את הובלתה בענפי הביטוח באמצעות פיתוח מוצרים חדשים ומערכות הפצה, שמותאמים למציאות הרגולטורית והתחרותית המשתנה. אלה משפרים את יכולות השירות, המכירה ושימור הלקוחות של החברה.
הובלה בחיסכון ארוך טווח
מגדל פועלת לספק ללקוחותיה מגוון רחב של מוצרים וכלים לחיסכון ארוך טווח, ומשקיעה מאמצים כדי לשפרם לפי צורכי הלקוחות ושאריהם, ובהתאם למציאות המשתנה. להלן כמה מהמהלכים העיקריים בתחום:
מסלול קצבה ייעודי בביטוח חיים "מגן לפרישה". מוצר השנה ל-2022 בענף הביטוח במסגרת ועידת "עדיף". במסגרת מסלול הקצבה החדש, מבוטח שפורש לגמלאות ובוחר לקבל קצבה חודשית, יוכל לבחור במסלול שבמסגרתו הוא יקבל קצבה חודשית לכל ימי חייו ובנוסף, במצב סיעודי יקבל תוספת של 50% מהקצבה החודשית למשך 60 חודשים. "מגן לפרישה" של מגדל הוא המוצר הקרוב ביותר לביטוח סיעודי שנמכר כיום במסגרת חברות הביטוח. המוצר קיים רק במגדל, ואינו מוצע בשום מסגרת ביטוחית אחרת בענף.
דיגיטציה בהליכי הפרישה מקרן הפנסיה. ב-2022 השיקה מגדל תהליך דיגיטלי לפרישה מקרן הפנסיה, המתבצע באופן ידידותי ופשוט למשתמש. במסגרת התהליך, הפורש יקבל סכומי קצבה לפי מסלולי פרישה אפשריים, יבחר, יגיש בקשה מלאה לפרישה באופן דיגיטלי, ויתחיל לקבל קצבת זיקנה בהתאם לבקשתו.
דיגיטציה במוצרי ריסק. הפקת מוצרים באופן דיגיטלי מקצה לקצה. תביעות להוצאות רפואיות עד 1,200 שקל. הגשת תביעות וקבלת התשלום בתהליך אונליין מלא מקצה לקצה.
מוצרי ביטוח חיים
במטרה לספק פתרון המותאם לכל לקוח וצרכיו הייחודיים, החברה מפתחת מוצרי ביטוח ב"חליפה אישית": למשל, רכישת כיסוי ביטוחי למקרה פטירה, שישולם למוטבים בתשלומים אישיים. הסדר זה משווק במגוון מסלולים בהתאם לצורכי המבוטח ומשפחתו. דוגמה נוספת היא ביטוח למקרה פטירה בפרמיה משתנה, או בפרמיה שמתקבעת עם ההגעה לגיל מסוים. הסדר זה מעניק למבוטח ודאות ושלווה כשהוא מתבגר.
מוצרי בריאות
מגדל הציבה לעצמה יעד – לשנות את מפת הבריאות בישראל בעולמות של חדשנות ומוצרים. היא פיתחה מוצרים חדשניים, שמובילים שינוי מגמה בשוק.
מגדל מכסה עבור מבוטחיה, באופן אוטומטי, בדיקה פורצת דרך להתאמת טיפול תרופתי אישי למחלת הסרטן, ללא תוספת פרמיה וללא חיתום רפואי נוסף, כחלק משיתוף פעולה ייחודי עם חברת Curesponse. כמו כן, במסגרת ביטוח המחלות הקשות, שהוא המוצר הרחב והמקיף בענף, עם פוליסה שמגנה עם יותר כיסוי למגוון רחב של מחלות ואירועים רפואיים, ועם יותר פיצוי ויותר שקיפות, התווסף השנה גם שירות מגדל CARE, שמעניק למבוטחים לראשונה בתחום הביטוח, ליווי למימוש זכויות ופיצויים המגיעים למבוטחים מטעם גופים ומוסדות ציבוריים. באופן זה, מגדל מרחיבה את יכולתה ללוות את המבוטחים שלה בעת מקרה רפואי, ומסייעת להם ברגעים מורכבים ומאתגרים אלו.
מוצרי ביטוח כללי
מגדל שמה לעצמה למטרה לפשט, לייעל ולהנגיש את פוליסות הביטוח הכללי ללקוחותיה. היא עושה זאת באמצעות שימוש ביכולות דיגיטליות עדכניות ועל ידי התאמה של המוצרים לצורכי הלקוחות. להלן כמה מהמהלכים העיקריים בתחום ביטוחי הרכב והרכוש:
פוליסת משכנתה משולבת. פיתוח ממשק אינטרנטי לרכישת ביטוח משכנתה המשולב עם חיסכון ארוך טווח וכן ביטוח חיים ומבנה.
ביטוח צד ג' (רכב). הנחה חכמה בהתאם לקבוצת נסועה: ככל שהנסועה נמוכה יותר אחוז ההנחה גבוה יותר.
רכישה וחידוש בקליק בביטוח רכב ודירה. ממשק דיגיטלי לרכישה ולחידוש פוליסת הביטוח על ידי סוכן או מבוטח באופן עצמאי ובזמינות מירבית.
אמצעי להקלה לזיהוי נזילות. רכיב פשוט להרכבה, המאפשר זיהוי נזילות על ידי המבוטח והתרעה בזמן אמת. הרכיב ממתן את הסיכון ומונע נזקים משמעותיים, בזבוז מים עקב נזילה וגרימת נזקים לצדדים שלישיים.
כתבי שירות לרכב חשמלי. פיתוח כתבי שירות המיועדים לרכבים חשמליים, שעיקרם טעינה חשמלית וגרירה תוך הבנה של הצורך הקיים בשוק להגדיל את חלקם של רכבים חשמליים על הכביש לצורך הקטנת הנזקים לסביבה. רכבים חשמליים דורשים התאמות ביטוחיות, כמו מכשירי גרירה ייעודיים ומתן מענה למבוטח שנתקע ללא טעינה באמצע הדרך.
מתן פתרונות ביטוחיים למערכות סולאריות. למבוטח בביטוח דירה ניתנת האופציה להרחיב את פרק המבנה כך שיכלול כיסוי למתקן פוטו-וולטאי ביתי לייצור חשמל.
מדיניות השקעות אחראית
היכולת להוביל שינוי ממשי במציאות העכשווית טמון בכוח ההשפעה של מגדל כגוף פיננסי מוביל במשק הישראלי. הבנה זו הובילה את החברה לאמץ גישת ESG בהגדרת יעדיה ובבחינת ביצועיה בכל תחומי פעילותה. גישה בינלאומית זו, המבוססת על שלושה צירים עיקריים של סביבה (Environment) חברה (Social) וממשל תאגידי ,(Governance) מאפשרת למדוד את השפעת החברה על מחזיקי העניין – בראש ובראשונה על הגופים המושקעים, אבל גם על עובדים, לקוחות, ספקים, משקיעים ועוד – ולהשתפר לאורך זמן, בסינרגיה עם המדיניות הניהולית של הארגון.
הדירקטוריונים של הגופים המוסדיים בקבוצת מגדל בחרו לאמץ מדיניות השקעה אחראית בתחומי ESG לניהול כלל תיק ההשקעות. בהתאם לכך, שיקולי ESG הוטמעו כחלק אינטגרלי בקבלת ההחלטות, והם מתבטאים גם בהנפקת מוצרים לציבור המשקיעים וגם במישור הפנים-ארגוני.
לצד העדפה של השקעה בגופים המקדמים אנרגיה מתחדשת, מגדל הפחיתה ב-2022 באופן אחראי והדרגתי את השקעותיה בחברות המשתמשות בדלקים פוסיליים – מתוך אחריות כלפי החוסכים. זאת, במטרה לצמצם את הסיכונים הפיננסיים הכרוכים בהשקעות אלה לנוכח השינויים במשק האנרגיה העולמי, ולעודד גופים מושקעים לעבור לשימוש במקורות אנרגיה נקיים.
נדל״ן
מגדל היא הגוף הרביעי בגודלו בענף הנדל"ן בישראל, עם תיק נדל"ן להשקעה בשווי של 12.8 מיליארד שקל (לא כולל השקעה נוספת להשלמת פרויקטים בייזום והקמה, בשווי נוסף של 4 מיליארד שקל). כחלק מחזונה, מגדל מקדמת את תחום הבנייה הירוקה, על ידי ייזום מבנים חדשים בתקן הבנייה הירוקה.
האסטרטגיה העסקית
הסביבה העסקית והתחרות הגוברת מחייבות את החברה לבחון מעת לעת את התמודדותה והיערכותה לגבי היעדים והאסטרטגיה העסקית שלה. לנוכח התפתחויות מהותיות בסביבה העסקית של החברה שחלו בשנים האחרונות, החברה החליטה על מספר כיוונים משמעותיים לשם ביסוס מעמדה התחרותי. בין ההתפתחויות ניתן לציין בעיקר את הבאות:
שחקנים חדשים ותחרות. כניסה או כוונות כניסה של שחקנים חדשים לתחום הביטוח, הן מצד חברות הזנק והן מצד ענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות; שינויים בטעמי הצרכנים – הפיכתם לדיגיטליים יותר ולבעלי ציפיות שירות גבוהות.
טכנולוגיות וחדשנות. טכנולוגיות חדשות במגוון תחומים, כגון דאטה ולמידת מכונה, עיבוד תמונה, תקשורת וידיאו, "אינטרנט של הדברים" ועוד.
רגולציה ותנאי שוק. שינויים רגולטוריים תכופים; סביבת ריבית; סיכונים חדשים ומוגברים בתחומי הסייבר, הבריאות, הסביבה ועוד.
היעדים האסטרטגיים המרכזיים של החברה שמכתיבים את תוכניות העבודה של החטיבות השונות:
צמיחה. החברה תפעל כדי לחזק את ערוצי ההפצה שלה, להגביר את הפעילות הדיגיטלית, לשפר את ניהול הלקוחות ושימורם ולטפל באופן יסודי בנושא השירות ללקוחות ולסוכנים.
רווחיות. המשך של ההתייעלות בהוצאות, שיפור בתהליכים – בין השאר באמצעות אוטומציה – והמשך הפעולות לטיוב התיק.
הובלה. החברה תחתור לביסוס מעמד מוביל בהשקעות, תשאף לחזק את יתרונה בערוצים הדיגיטליים השונים ותפעל להעצמת המותג. כמו כן, הקבוצה תרחיב את יכולותיה בתחום הדאטה.
ברבעון הרביעי של 2022 החלה קבוצת מגדל בתהליך לגיבוש ולבנייה של תוכנית אסטרטגית לחברה ולחברות הבנות, ולצורך כך התקשרה עם חברת ייעוץ בינלאומית מובילה. המטרות העיקריות של התוכנית האסטרטגית הן: השאת ערך לבעלי המניות; מיקוד במתן ערך ופיתוח הקשר עם הלקוחות (מבוטחים ועמיתים) תוך שיפור מוצרי החברה, התשואות והשירות; המשך השקעה והעצמה של ההון האנושי במטרה להגביר את ערכי המקצועיות, המצוינות והנאמנות של עובדי החברה; והרחבת שיתופי הפעולה עם גורמים נוספים, תוך מתן שירות נגיש, יעיל, איכותי ותחרותי.
שקיפות והוגנות
מגדל מחויבת לקיים את הקשר עם לקוחותיה לאורך זמן על בסיס של אמון מלא. החברה מטמיעה תשתיות מתקדמות ונהלים קפדניים הקשורים לנושא, ומתחייבת להעניק שירות אישי ואיכותי המושתת על הגינות, שקיפות, נגישות, מקצועיות ואכפתיות, שמספק מענה לצורכי הלקוח ומשפחתו. ערכים אלו מוטמעים בתפיסה הניהולית והשירותית של החברה, ובאים לידי ביטוי בכל מהלכיה: קידום חדשנות ודיגיטציה, התחשבות בצרכים הייחודיים של קבוצות שונות באוכלוסייה – כגון מדיניות שירות לאזרחים ותיקים.
אחריות חברתית ופעילות קהילתית
הפעילות הקהילתית של מגדל משולבת בליבה העסקית שלה, ומזה מספר שנים שהיא מובילה בקרב חברות הביטוח בפעילות למען הקהילה, בהיקף תרומות של יותר משבעה מיליון שקל בשנה ועם מעורבות של עובדים ומנהלים בפעילויות קהילתיות. במסגרת זו הקימה מגדל בשיתוף עמותת "מנהיגות אזרחית" את "בית העמותות" בתל אביב - מרחב עבודה משותף לעמותות וארגונים חברתיים, ובסוף שנת 2022 עתידה לפתוח את בית העמותות בבניין כלל בירושלים בשיתוף העירייה. מגדל זכתה זו השנה השנייה לציון הגבוה ביותר במדד מעלהESG , המדרג חברות ציבוריות על פי קריטריונים של אחריות חברתית ותאגידית - ציון פלטינה+.
האנשים שמאחורי המותג
ענת אטלס מכהנת בתפקידה כמשנה למנכ"ל מגדל וכמנהלת חטיבת אסטרטגיה, שיווק וחוויית לקוח, לאחר שמילאה בעברה תפקידים בכירים בחברת הראל. במסגרת תפקידה ענת היא צומת מרכזי בחברה, שמייצר חיבורים ועשייה חוצי ארגון. כמו כן, היא מובילה את האסטרטגיה העסקית של מגדל, אשר מרכזה הוא להשיא ערך גבוה יותר ללקוחות ולמשקיעים של החברה. לדבריה, מטרתה העיקרית של מגדל היא להיות חברת ביטוח, פנסיה ופיננסים שמבטיחה את העתיד הכלכלי של המבוטחים, העמיתים והמשקיעים שלה.
בוגרת תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה בהצטיינות יתרה, תואר שני במנהל עסקים בהצטיינות, ותואר שני באקטואריה, כולם מאוניברסיטת חיפה.
הניסיון והמומחיות של גיל שגיב, סמנכ"ל השיווק, המחקר וחוויית המשתמש בחברה, הן בעולם הביטוח והן בעולם השיווק, מאפשרים לו להשפיע על פעילויות מרכזיות בחברה.
גיל אמון על גיבוש האסטרטגיה השיווקית, פיתוח עולמות ה-e-commerce וחוויית המשתמש. בתפקידיו הקודמים שימש כסמנכ"ל שיווק, דיגיטל ופיתוח עסקי ב-AIG ישראל, כמנהל השיווק של AVIS ישראל וכמנהל מועדון הנוסע המתמיד של אל על. לגיל תפקיד מרכזי בעולם השיווק הישראלי, הוא חבר הנהלת איגוד השיווק וזכה בתואר "איש השיווק של החודש", בפרס "ההשקה המנצחת", בפרס האפ"י, ובצל"ש הנשיא על גיוון בפרסום.
בעל תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ו-MBA מאוניברסיטת ת״א.
לליאת פרי, מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית, ניסיון ביישום ובניהול אסטרטגיות השיווק של מגדל בשנים האחרונות. עם הנעה לחיזוק תדמית המותג, הגדלת מעורבות והשגת היעדים העסקיים, ליאת הצליחה להניע לצמיחה ולמקסם את ההכנסות באמצעות קמפיינים שיווקיים חדשניים.
ליאת מובילה מחלקה של מנהלי שיווק וסטודיו לעיצוב, המפתחים ומבצעים יוזמות שיווקיות המשולבות בערוצים הכוללים טלוויזיה, דיגיטל, דפוס, מדיה חברתית ואירועי קד"מ, מול קהלי יעד רבים ומול ערוצי ההפצה של מגדל הכוללים סוכנים, מעסיקים ומוקדי המכירות.
בעבר כיהנה ליאת הן כמנהלת שיווק והן כמנהלת תקשורת פנים ארגונית בחברת סלקום.
בעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול של האוניברסיטה הפתוחה ותעודת עיצוב פנים של הטכניון.
דברים שאולי לא ידעת על מגדל
1. את שם המותג מגדל המציא המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. הרופא הראשון של החברה היה המשורר שאול טשרניחובסקי.
2. מגדל היא מעסיקת הנשים המובילה בענף הביטוח, עם 50% נשים בהנהלת החברה הבכירה וכ-60% נשים בעמדות ניהול בכלל החברה.
3. מגדל היא הספונסרית הראשית של משחקי גביע המדינה בכדורסל, וגם מעניקה חסות לנבחרת ישראל בכדורסל בתחרויות בינלאומיות.