סגור
CORPORATE.890/100

האם בקרוב יוצבו מכונות אוטומטיות להחזרת מכלי משקה במרחב הציבורי?

במסגרת תערוכת MUNIEXPO הציגו בחברת סייקל (CYCLE) את המכונות האוטומטיות של חברת Tomra, הנחשבות למתקדמות ביותר בשוק, לקראת הקצאה של עשרים מיליון ש״ח על ידי המשרד להגנת הסביבה לטובת הצבת מכונות במרחב הציבורי

1 צפייה בגלריה
קובי דר, מנכ"ל סייקל
קובי דר, מנכ"ל סייקל
קובי דר, מנכ"ל סייקל
(צילום: שרון בר)
תהליך החזרת מיכלי המשקה וקבלת כספי הפיקדון הוא לא תמיד חוויה נוחה לממחזרים. כזכור, חוק הפיקדון, הקובע כי מכלי משקה יימכרו בתוספת מחיר (פיקדון) ובהחזרתם יקבל הצרכן בחזרה את סכום הפיקדון, נכנס לתוקף כבר בשנת 2001, ומאז (2021) הורחב גם למכלי משקה גדולים.
כחלק מתערוכת MUNIEXPO - תערוכת החדשנות הגדולה בישראל, המתקיימת מדי שנה ומציגה את השירותים והמוצרים המוניציפליים החדשניים ביותר בשגרה ובחירום, הציבו בחברת 'סייקל' מספר מכונות וקראו לציבור להשיב בקבוקי מים מינרליים, אותם קיבלו בכניסה, למיחזור, ולתרום את כספי הפיקדון.
הרעיון מאחורי ההשתתפות של סייקל בכנס הוא להציג לראשי הרשויות את הפתרון הפשוט והיעיל של הצבת מכונות במרחב הציבורי, מה שכבר נוסה בפיילוט ברמת גן והוכתר כהצלחה, לקראת מתן תקציב ממשרד ההגנה לסביבה לטובת הצבת מכונות כאלה במרחב הציבורי.
כיום, המכונות של 'סייקל' פרוסות בעיקר ברשתות השיווק המובילות, בהן שופרסל, יינות ביתן, רמי לוי, קארפור, פרש מרקט, ויקטורי, טיב-טעם, קופיקס ועוד.
קובי דר, מנכ"ל סייקל: "אנו תמיד שואפים להביא את הפתרונות הקלים והמתקדמים ביותר במטרה להניע את הציבור לפעולה ולהגיע להיקפי מיחזור גדולים. אנו מקווים שיותר ויותר רשויות יאמצו פתרונות מתקדמים שיטיבו עם הסביבה והציבור".