אקמול ואופטלגין מובילים את הצמיחה בשוק משככי הכאבים בישראל
אקמול ואופטלגין מובילים את הצמיחה בשוק משככי הכאבים בישראל
מזה יותר מ-120 שנה, שטבע נותנת הכל לבריאות טובה יותר, והינה שותפה לבריאות המשפחה בישראל. כמדי שנה, גם השנה, שניים מהמוצרים המובילים של טבע: אקמול ואופטלגין, הוכתרו כ- Superbrands, וזאת לצד המותג טבע
פעילות טבע החלה בישראל בשנת 1901, ועם השנים התרחבה ונפרסה על פני יותר מ-60 מדינות ברחבי העולם. כיום טבע היא אחת מחברות התרופות המשפיעות והגדולות בעולם, המשפרת, מדי יום, את בריאותם ואת חייהם של כ-200 מיליון מטופלים ומטופלות.
טבע עושה זאת בזכות הון אנושי מגוון ואיכותי, ותרבות ארגונית ייחודית, המשלבת ערכים של דאגה ואכפתיות עם הובלה וחדשנות המעודדות צמיחה, מערך מאוחד ומתקדם של מעבדות מחקר ופיתוח, שרשרת תפעולית חזקה ותשתית גלובלית נרחבת, וכל זאת תוך גילוי אחריות חברתית, קהילתית וסביבתית גבוהה.
כחברת הגנריקה המובילה בעולם, צבר המוצרים של טבע הוא מהנרחבים והמקיפים בתעשייה, וכולל אלפי תרופות איכותיות, מתקדמות ובנות-השגה, שהחברה מפתחת, מייצרת ומשווקת בתחומי מערכת העצבים המרכזית, האונקולוגיה והנשימה. בד בבד, טבע מפתחת, מייצרת ומשווקת גם מגוון תרופות ביוסימילרס ותרופות מקור חדשניות – שהבולטות שבהן מתמקדות במערכת העצבים המרכזית (מיגרנה, הפרעות תנועה וסכיזופרניה) ואימונולוגיה.
טבע מתגאה בהיותה "חברת התרופות הלאומית של ישראל" ובהשפעתה המשמעותית על בריאותם של מיליוני אנשים בארץ ובעולם, באמצעות הנוכחות, המגוון והחדשנות שלה בגנריקה, תרופות מקור, תרופות ללא מרשם וחומרים פעילים לתעשיית התרופות.
המטה הגלובלי של טבע ממוקם בישראל, וכך גם 2 מפעלי ייצור, 3 מרכזי מחקר ופיתוח ומרכז לוגיסטי מתקדם, בהם עובדים קרוב ל-4,000 עובדים ועובדות.
לצד מחויבות למטופלים, טבע שמה דגש גם על בני המשפחה המטפלים (Caregivers), ותומכת עוד משנת 2018 בבני משפחה המטפלים במסירות, בהשקעה ובהקרבה רבה ביקיריהם שנפלו למשכב בשל מצב רפואי כרוני או סיעודי.
כחלק מפעילותה למען חיזוק החברה הישראלית, טבע הקימה רשת תמיכה ומידע לקהל המטפלים באמצעות קהילת פייסבוק בשם "דואגים למטפלים", שהינה מהגדולות בישראל בתחום הבריאות, במסגרתה בני משפחה מטפלים יכולים לקבל תמיכה, לשתף ולהתייעץ עם בני משפחה מטפלים אחרים, המתמודדים עם מצבים דומים. לצד הקהילה הוקם גם אזור תוכן באתר Teva.co.il – תחת השם "דואגים למטפלים" – ובו מאות כתבות ומידע חיוני רב ותומך להתמודדות עם חיי היומיום של המטפלים. בנוסף, טבע מקדמת יוזמות שונות לסיוע לבני המשפחה המטפלים ולהעלאת מודעות לנושא.
האתגר השיווקי של אקמול
כמותג הדגל של טבע, משפחת אקמול מספקת פתרון בטוח ויעיל בתחום משככי הכאבים והחום, המתאים לכל המשפחה, כבר יותר מ-60 שנה.
בתחילה, שווק המוצר רק בצורת טבליות, ובהמשך נוספו למשפחת אקמול מוצרים שונים וחדשניים הנותנים מענה למגוון כאבים, החל מכאב ראש קל, דרך שפעת עונתית, מיגרנה וחום בקרב ילדים (התכשירים מכילים פארצטמול במינונים שונים).
למרות הוותק של אקמול, המותג מצליח לשמור על מעמדו בקרב הציבור הישראלי ולהוביל את הצמיחה בשוק משככי הכאבים והורדת החום.
הפתרונות היצירתיים של אקמול
בשנים האחרונות, פעלה טבע לאיחוד מותגי אקמול תחת מטריית מותג-העל אקמול באמצעות שפה תקשורתית אחידה, המייצרת ערך למותג. המסר שעומד במרכז הקמפיין למשפחת אקמול הוא "בטוח שאקמול". הפעילות הפרסומית למותג נעשית באמצעות חסויות, אותן מעניק המותג לתוכניות טלוויזיה שונות. במסגרת החסויות מציג המותג את מגוון הפתרונות שלו למשפחה ולכל קבוצת גיל.
השפה התקשורתית החדשה הובילה את כל משפחת מותגי אקמול לצמיחה ולהתרחבות.
האתגר השיווקי של אופטלגין
אופטלגין היא תרופה בטוחה ויעילה עם ניסיון קליני עשיר אשר נרשמה לראשונה בישראל בשנת 1939. אופטלגין נמכרת בישראל ללא מרשם, ויעילה לכאבים בינוניים עד חזקים ולהורדת חום גבוה שאינו מגיב לאמצעי טיפול אחר. אופטלגין יעילה לטיפול במגוון של כאבים.
המיצוב של אופטלגין כ"חזק בכאבים חזקים" הולך עם המותג לאורך שנים וכך גם התפישה שלו בקרב הצרכנים.
הפתרונות היצירתיים של אופטלגין
בשנים האחרונות, המותג אופטלגין מחזק את פעילותו בערוצי הדיגיטל. הפעילות במגוון ערוצי הפרסום מפנה את הצרכנים לאתר האינטרנט של אופטלגין, שם יכולים המטופלים לחפש ולקבל מידע על התרופה ועל דרכי השימוש בה.
האנשים שמאחורי המותג
יוסי אופק, מנכ"ל טבע ישראל, החל את דרכו בטבע לפני יותר מ-25 שנים ומילא בהצלחה תפקידים שיווקיים ומסחריים בכירים. טרם מינויו לתפקיד מנכ"ל טבע ישראל כיהן יוסי כמנכ"ל יחידת הפארמה והחדשנות הרפואית בטבע ישראל וכן כמנכ"ל חברת טבע מדיקל, אחת מחברות המכשור הרפואי הגדולות בישראל. יוסי חבר במועצת המנהלים של סנארה וונצ׳רס, קרן ההשקעות הישראלית המשותפת לטבע ולפיליפס וכן ברמדיקס, החברה המובילה בישראל בהכנת ואספקת שירות וטיפול סטרילי בבית המטופל.
אפרת מנור מנהלת את יחידת התרופות ללא מרשם ומוצרי הצריכה בטבע ישראל החל מ-2018. בתפקידה הקודם כיהנה כמנהלת יחידת תרכובת המזון לתינוק נוטרילון. טרם הצטרפותה לחברת טבע עבדה אפרת במגוון תפקידים בכירים בעולמות מוצרי הצריכה בהם: מנהלת השיווק והפיתוח העסקי של תאגיד Mondelez, מנהלת שיווק מותג שטראוס, מנהלת שיווק תחום קפה נמס בשטראוס ועוד.
לעופרי מנור-פרי ניסיון של יותר מ-18 שנה בתפקידי שיווק וניהול. היא החלה את דרכה בטבע בשיווק, והתקדמה בתפקידי ניהול בתוך יחידת ה-OTC ומוצרי הצריכה. עופרי הייתה בצוות הניהולי שהשיק בישראל לפני עשור את נוטרילון ושינה את מפת התחרות בתחום תרכובות המזון לתינוקות.
בשנת 2018 היא קודמה לתפקיד מנהלת יחידת מוצרי הצריכה של טבע ישראל והובילה אותה להישגים חדשים. במסגרת תפקידה ביחידת ה-OTC, מובילה עופרי את הפעילות העסקית, את האסטרטגיה, ואת החדשנות.
דברים שאולי לא ידעת על אקמול ואופטלגין
1. חברת טבע הוקמה בשנת 1901.
2. טבע היא חברת הגנריקה המובילה בעולם, עם כ-40 אלף עובדים, ומשרתת מדי יום קרוב ל-200 מיליון מטופלים בכל רחבי העולם.
3. בכל שלוש שניות נמכרת בישראל חפיסת אופטלגין או אקמול.
4. יחידת התרופות ללא מרשם של טבע מייצרת עשרות תרופות לטיפול במגוון רחב של כאבים.
אקמול מכיל פראצטמול, אופטלגין מכיל דיפירון. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש.