כוס קפה עם משמעות
כוס קפה עם משמעות
חברת נספרסו, שהתחייבה כי עד סוף שנת 2022 כל ספל קפה שלה - הן במגזר הביתי והן במגזר המוסדי - יהיה בעל ניטרליות פחמנית, לקחה את האחריות הסביבתית צעד גדול קדימה והתחייבה לאפס פליטות בכל פעילותה עד לשנת 2050
קפה איכותי בקפסולה. זה הרעיון שבזכותו נולדה Nespresso, ובזכותו היא כבר קיימת יותר מ-30 שנה, עם פעילות כיום ב-81 מדינות. בסיס החברה הוא ב-Vevey, שוויץ, והיא מעסיקה יותר מ-13,000 עובדים ברחבי העולם, 320 מתוכם בישראל. לחברה יותר מ-802 בוטיקים יוקרתיים בערי העולם, ובשנתיים האחרונות פעילותה התרחבה גם לנצרת ולדיוטי פרי בשדה התעופה נתב"ג, זאת בנוסף לפעילותה בארץ באמצעות אתר לקניות מוצרי החברה אונליין, אפליקציית מובייל ושירות לקוחות טלפוני.
הסיפור של נספרסו התחיל בשנת 1986 ברעיון פשוט אך מהפכני: לאפשר לכולם ליצור כוס קפה בדיוק כמו בריסטה מיומן. הגישה המהפכנית שלה לקפסולות קפה באלומיניום הגדירה מחדש את הדרך שבה מיליוני אנשים נהנים מכוס הקפה שלהם, ומשם הרעיון פורץ הדרך הפך למותג עולמי מוביל. בשנת 1996 הוצגו גם פתרונות Nespresso Professional, שתוכננו במיוחד כדי לענות על הצרכים המתפתחים של לקוחות עסקיים ומוסדיים במשרדים, בתי מלון, מסעדות ובתי קפה, ואפילו חברות תעופה.
ב-2008 הקימה נספרסו העולמית את חברת נספרסו ישראל. בחברה מקפידים על ייצור ערך ללקוחות באמצעות שילוב בין מכונות חדשניות ופורצות דרך ומגוון קפסולות המכילות תערובות קפה איכותיות, לצד הקפדה על שירות וחוויית לקוח ברמה הגבוהה ביותר.
בנספרסו העולמית מקפידים לשמור על קשר רציף עם לקוחות החברה ולהיות קשובים להם, ולפתח הן תערובות קפה חדשות והן מכונות קפה מתקדמות, בהתאם לטרנדים גלובליים ולדרישות הצרכנים. בארץ מציעה החברה מגוון מכונות לשוק הביתי ולשוק העסקי והמוסדי וכ-70 תערובות קפה שונות.
כוס קפה עם אפס טביעת רגל פחמנית
לפי החזון של נספרסו, כל ספל קפה שלה יוביל להשפעה חיובית על החברה והסביבה, תחת אסטרטגיית הקיימות של החברה - The Positive Cup. הקיימות והשמירה על הסביבה עומדים בלב הפעילות העסקית של החברה.
נספרסו היא חברת הקפה הראשונה בעולם שהתחייבה שעד לסוף שנת 2022 תגיע למדרך פחמני ניטרלי. המשמעות היא שכל ספל קפה של נספרסו, הן במגזר הביתי והן במגזר המוסדי, תהיה בעלת אפס טביעת רגל פחמנית. יעד שאפתני זה נקבע לאחר יותר מעשר שנות פעילות בנושא, במהלכן הופחתה פליטת הפחמן בשרשרת התפעול שלה, ובמקביל פותח מנגנון פיצוי סביבתי באמצעות נטיעת עצים וייעור חקלאי באזורי הקפה, תוך שמירה על המגוון הביולוגי. פעילות הייצור של נספרסו מוגדרת כבעלת ניטרליות פחמנית מלאה כבר מאז 2017. לאחרונה החברה לקחה את ההתחייבות הסביבתית שלה צעד אחד קדימה והצהירה כי היא מתחייבת לאפס פליטות בכל פעילותה עד לשנת 2050.
כמעט מחצית מטביעת הרגל הפחמנית של כל כוס קפה נוצרת בשלב גידול הקפה. לכן, הפחתה של ההשפעה הסביבתית של החקלאות המהווה מקור מוביל לפליטת גזי חממה היא חיונית להשגת המחויבות של נספרסו לאפס פליטות עד שנת 2050.
עוברים לחקלאות מחדשת
בשנים האחרונות מבצעת נספרסו מעבר לחקלאות מחדשת, המאפשרת לאדמות החקלאיות לחדש את עצמן ולשמר את המערכות האקולוגיות שלהן. כדי להפיק את המיטב מהקרקע תוך הקפדה על שיטות וטכניקות גידול מתקדמות, נספרסו מעסיקה יותר מ-400 אגרונומים שעובדים עם כ-140,000 מגדלי קפה ב-18 מדינות. ב-2003 הקימה החברה את תוכנית ה-AAA Sustainable Quality™ במטרה להטמיע שיטות קיימות בחוות הקפה עימן היא עובדת. התוכנית, שהושקה בשיתוף ברית יערות הגשם (Rainforest Alliance NGO), מסייעת לשפר את התפוקה והאיכות של היבול, להבטיח אספקה בת קיימא של קפה איכותי ולהגן על פרנסתם של החקלאים וקהילותיהם, הנמצאים בסיכון בשל השפעות משבר האקלים על גידולי הקפה.
נספרסו העולמית חברה לארגון Pur Projet, ובסיועו הביאה לשתילת עצים במדינות יצרניות קפה כמו קולומביה, גואטמלה, אתיופיה וקוסטה ריקה. שתילת עצים מסייעת להפחית את כמות הפחמן מהאטמוספירה, לחדש את המערכת החקלאית, למנוע סחף קרקע ומפולות ולשפר את איכות קציר הקפה וכמותו.
משקיעים בקיימות בישראל
בשנת 2013 הקימה נספרסו בישראל מערך מיחזור אלומיניום עצמאי בשיתוף עם חברת אינפיניה (לשעבר אמניר). לאחר תהליך מיחזור הקפסולות, האלומיניום מועבר לתעשייה לייצור מוצרים שונים והקפה עובר לחברת גרין קומפוסט לצורך הפיכתו לדשן, שמועבר ליקב הרי גליל, שכיום מדשן 800 דונם מהכרמים שלו בדשן המבוסס על קפה נספרסו. כמו כן, החברה מעודדת את לקוחותיה בישראל למחזר, ומציעה מגוון דרכים לעשות זאת, הן באמצעות איסוף על ידי שליחי החברה והן בבוטיקים של החברה ברחבי הארץ.
האנשים מאחורי נספרסו
סוניה נסטסה מונתה לתפקיד מנכ"לית נספרסו ישראל בשנת 2021, לאחר ששימשה 7 שנים כמנכ"לית נספרסו רומניה.
לפני הצטרפותה לנספרסו שימשה כמנכ"לית רשת המלונות שרתון בבוקרשט.
נסטסה בעלת BA בכלכלה והנדסה מאוניברסיטת Politehnica בבוקרשט ו-MBA מהאקדמיה ללימודי כלכלה בבוקרשט.
בוגרת תוכנית הניהול של נסטלה ב-London Business School.
יפית מובילה בנספרסו את האסטרטגיה השיווקית לקידום הפעילות העסקית ומקורות צמיחה חדשים, וביניהם מערכת Vertuo והחטיבה העסקית.
יפית מגיעה עם ניסיון בהובלת ארגונים לעידן הטכנולוגי, ובהתאם היא מובילה גישה של Omni Channel ממוקדת חוויית לקוח ופרסונלית.
בתפקידה הקודם כיהנה כ-CDO באזור EMEA בקימברלי קלארק, במסגרתו היתה אחראית על הטרנספורמציה הדיגיטלית במספר מדינות.
קודם לכן כיהנה כסמנכ"לית שיווק Personal Care בקימברלי קלארק ישראל והובילה את הסקטור למנוע צמיחה עסקי מספר שנים ברציפות.
יפית בעלת MBA במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ו-BA בכלכלה וניהול.
דברים שאולי לא ידעת על נספרסו
1. רשת נספרסו העולמית מחזיקה ב-802 בוטיקים.
2. נספרסו עובדת עם יותר מ-140,000 חקלאים ב-18 מדינות באמצעות תוכנית AAA,
שהושקה ב-2003 בשיתוף ברית יערות הגשם (Rainforest Alliance NG) לשמירה על
הסביבה והגנה על קהילות החקלאים.
3. נספרסו מעניקה נגישות למיחזור קפסולות ללקוחותיה ברחבי העולם, ובארץ הקימה לפני
כעשור מערך מיחזור קפסולות עצמאי.
4.80% מהאלומיניום בקפסולות נספרסו הוא אלומיניום ממוחזר.
5. בשנת 2022, Nespresso קיבלה את הסמכת ™B Corp ובכך הצטרפה לתנועה
בינלאומית של 4,900 עסקים מובילי קיימות, העומדים בסטנדרטים הגבוהים של B Corp
לאחריות חברתית, אחריות סביבתית ושקיפות.