סגור
CORPORATE.890/100

בעקבות המלחמה, עלייה של 25% בצריכת הקפה במקומות העבודה: כיצד החברות נערכות לעלייה בביקוש ולעליות המחירים?

מאז תחילת המלחמה, ישנה עלייה מסיבית בצריכת הקפה במקומות העבודה המיוחסת למצב הנפשי הקשה בו נמצאים העובדים ולהשפעה החיובית של הקפה על המוטיבציה, כך עולה מבדיקת חברת יזמקו, המספקת שירותי קפה לאלפסי עסקים בישראל. אולם, לצד העלייה בביקוש, ישנה גם עלייה דרמטית במחירי הקפה. כיצד העסקים נערכים למציאות החדשה? 

המלחמה משפיעה גם על עולם הצריכה במקומות העבודה: מאז אוקטובר, אנו רואים עליה 25% בצריכת הקפה וחברות מדווחות כי עובדיהם שותים יותר קפה מאי פעם. העלייה בצריכת מיוחסת לעלייה ברמות החרדה, העייפות וחוסר הריכוז בקרב העובדים מאז פרוץ המלחמה. כך, בעוד העובדים מחפשים נחמה והפוגה בזמן שעליהם להמשיך בשגרת העבודה שלהם על אף המלחמה, הקפה הפך לחלק חיוני מיום העבודה שלהם, ומספק להם דחיפה הכרחית לצד רגעים של הקלה.
"המלחמה גובה מחיר כבד לבריאות הנפשית והפיזית של כולם," אומרת מאיה ברוניצקי זוהר, סמנכ"לית חברת יזמקו, המספקת שירותי קפה לאלפסי עסקים ברחבי ישראל וערכה את הבדיקה האחרונה על תנודות צריכת הקפה במקומות העבודה.
"לעובדים קשה יותר להתרכז ולהיות פרודוקטיביים. הקפה מעניק להם תחושת נורמליות ועוזר להם לתפקד בתוך הלחץ היומיומי והקשיים שהביאה איתה המלחמה. קפה נתפס עבורנו כמשהו מרגיע, נעים שמשדר נורמליות ובית," מוסיפה ברוניצקי זוהר. "כשאנשים רוצים תחושת קרבה הם קובעים לקפה ביחד, בישיבות ובפגישות, הדבר הראשון שיציעו לאורח זה קפה. החברות מבינות את זה ומעוניינות לתת לעובדים שלהם קצת תחושת נורמליות וקרבה, לאור המצב הלאומי והנפשי הקשה."
1 צפייה בגלריה
מאיה ברוניצקי זוהר, סמנכ"לית חברת יזמקו
מאיה ברוניצקי זוהר, סמנכ"לית חברת יזמקו
מאיה ברוניצקי זוהר, סמנכ"לית חברת יזמקו
(מאיה זוהר)
עם זאת, מענה לצורך הגובר בקפה הציב אתגר משמעותי בפני ארגונים בישראל. מחיר הקפה, שכבר היה בעלייה מאז מגפת הקורונה, זינק בעוד 15% נוספים מאז תחילת המלחמה, וצפוי לעלות עוד במהלך השנה. עליית המחירים הזו מכבידה על תקציבי החברות ומאלצת אותן לחשוב מחדש על אסטרטגיות אספקת הקפה שלהן, וזאת בעיקר לאור העובדה כי כוס שהוכנה על ידי פולים זולה יותר מכוס שהוכנה על ידי קפסולה ב-40% - למרות העובדה שפולי קפה מספקים איכות גבוהה אף יותר מקפסולות, והיום המכונות החדישות הופכות את טחינת הפולים למשימה קלה ונגישה.
"העלייה בצריכת הקפה היא ביטוי לרוח הזמן שלנו." מסכמת ברוניצקי זוהר. "זה לא רק עניין של קפאין; זה עניין של מציאת נחמה וחיבור ברגעים קשים. חברות מכירות בכך ועושות כמיטב יכולתן לספק לעובדיהן רגעים טובים ומנחמים. לכן, בשביל להמשיך לעמוד בביקושים העולים לקפה, חברות חייבות להתחיל לחשוב על חלופות זולות יותר."
מעבר לכך, ברוניצקי זוהר מציינת כי הרחבת השימוש בפולי הקפה יכול להוביל, בסופו של דבר, להורדת מחירים כללית מפני שצריכת פולים מזהמת משמעותית פחות מצריכת קפסולות קפה. "בורסת הקפה מראה לנו היטב ששינויי האקלים, הבצורות, ובעיות האספקה שמהם סובל העולם בשנים האחרונות הולכים ומחריפים, ומשפיעים על המחירים. בגלל שהמצוקה נובעת בעיקר מבעיות אקלים, הפולים יכולים לסייע באופן כללי למצוקת הקפה ולהוביל בטווח הרחוק להקלה על המחירים."