סגור
CORPORATE.890/100

בליידריינג'ר השלימה הוכחת היתכנות בשיתוף פעולה עם חברת הרכבות הלאומית של גרמניה

חברת הרכבות הלאומית של גרמניה, דויטשה באן, בחנה את המוצר של סולאר דרון, שמוזגה באחרונה לבליידריינג'ר לפיילוט של ניקוי גגות הזכוכית של תחנות הרכבת במדינה: "הגישה החדשנית של סולאר דרון אשר ממנפת את המומחיות בניקוי פאנלים סולאריים הוכיחה הן היתכנות והן יעילות"

חברת בליידרייג'ר השלימה רכישה וכן הנפקה לציבור, משלימה מהלך נוסף בדרך למימוש החזון שלה: החברה, המספקת שירותים ופתרונות לשוק הסולארי, השלימה בהצלחה פרויקט הוכחת היתכנות (PoC) עם חברת תשתיות הרכבות של גרמניה שבבעלותה המלאה של חברת הרכבות הלאומית (DB InfraGO AG).
במסגרת הפרויקט, פתרונות המטען לרחפנים המיועדים לניקוי פאנלים סולאריים באזורים מורכבים- פתרון של סולאר דרון שמוזגה לאחרונה עם החברה, הוכיחו ישימות ויעילות רבה בניקוי גגות זכוכית של תחנות רכבת ברחבי גרמניה. בליידריינג'ר זכתה בתחרות יוקרתית של mindbox - חטיבת החדשנות של קונגלומרט הרכבות הגרמני DB - והוכיחה את הערך המוסף שלה על פני חברות מתחרות בפרויקט שנמשך 100 ימים. חברת הרכבות הלאומית של גרמניה עשויה להפוך, אם וכאשר שיתוף הפעולה יהפוך למסחרי, ללקוח מאוד משמעותי עבור בליידריינג'ר.
"ניקוי גגות התחנות ונכסים אחרים של DB מעמיד את שותפנו מול אתגרים גדולים", מסבירה חברת הרכבות הלאומית של גרמניה את האתגר עימו היא מתמודדת שהוביל אותה לבחירה בפתרון של בליידריינג'ר. "הגישה הקשה למשטחים, הסיכון הבטיחותי הנלווה למטפסים תעשייתיים, הבטחת פעילות הרכבת ללא הפרעה, תנאי מזג האוויר המשתנים והסוגים השונים של הלכלוך שמצטבר מאבק דק עיקש, משחיקת בלמים, מצואת ציפורים וממשקעי אבנית הופכים את הניקוי בגובה רב למאתגר במיוחד", מסבירה DB.
לדבריה, כחלק מתוכנית החדשנות הטכנולוגית 'עתיד תפעול ותחזוקה 2024', בדקה החברה את פתרון הניקוי של סולאר דרון בבדיקות שונות בשטוטגרט ובקרלסרוהה. "המיקוד של התוכנית בת 100 הימים היה בביצוע טיסות ניסוי במתקני DB כדי לזהות ולנתח את מידת הלכלוך ולהתחיל את תהליך הניקוי עם המל"ט. התוכנה של סולאר דרון הותאמה והוכשרה לדרישות תחנות הרכבת של DB.
1 צפייה בגלריה
בליידריינג'ר מתקדמת בכל הכוח
בליידריינג'ר מתקדמת בכל הכוח
בליידריינג'ר השלימה הוכחת היתכנות בשיתוף פעולה עם חברת הרכבות הלאומית של גרמניה
(באדיבות: סולאר דרון)
"הגישה החדשנית של החברה לניקוי גגות זכוכית בתחנת הרכבת על ידי מינוף המומחיות בניקוי פאנלים סולאריים הוכיחה הן היתכנות והן יעילות", ציינה הנהלת DB בפני הנהלת בליידריינג'ר. "אנו מאוד מרוצים מהתוצאות ומשיתוף הפעולה במהלך תהליך הוכחת ההיתכנות. המומחיות של הצוות של החברה הייתה בעלת ערך, ואנו נרגשים לגבי הפוטנציאל של טכנולוגיה זו לשיפור התחזוקה והתפעול של רשת הרכבות שלנו".
בעקבות הצלחת הוכחת ההיתכנות, DB ציינה כי שני הצדדים ידונו בהמשך שיתוף הפעולה ליישום הפתרונות של סולאר דרון בפרויקטים של תחזוקת תחנות הרכבת בגרמניה.
DB היא למעשה אחת מקבוצות התחבורה והלוגיסטיקה הגדולות בעולם. החברה, שמעסיקה מעל 340 אלף עובדים ברחבי העולם - מעל 231 אלף מתוכם בגרמניה - מקפידה על חדשנות טכנולוגית בבואה לעצב את התחבורה של המחר. DB אחראית על כ-33,400 קילומטרים של מסילות ברזל בגרמניה, כולל כל נכסי תשתיות הרכבות הדרושים להפעלת הרשת, ביניהם כ-5,400 תחנות רכבת.
בליידריינג'ר השלימה לאחרונה מהלך אסטרטגי משמעותי לאחר שמיזגה לתוכה את חברת סולאר דרון, שפיתחה מטען ייעודי (מטע"ד) לרחפנים שמיועד לניקוי פאנלים סולאריים באזורים מורכבים. החברה, שהוקמה בשנת 2021, נחשבת לחלוצה ומובילה עולמית בפיתוח מערכות המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות ביניהן בינה מלאכותית ולמידת מכונה שמגדילות משמעותית את יעילות המתקנים הסולאריים, מייעלות את תפעול הנכסים, חוסכות בכוח אדם וכך מפחיתות עלויות ומעלות שיעורי רווחיות. לאחר השלמת המיזוג, השלימה בליידריינג'ר הנפקה לציבור במסגרתה גייסה 6.4 מיליון שקל.
עודד פרוכטמן, מנכ"ל בליידריינג’ר, מסר: "השלמת בדיקת ההיתכנות עם חברת הרכבות הלאומית של גרמניה מייצרת לנו פוטנציאל עסקי משמעותי בשוק נוסף. קיבלנו משוב מצוין על הצלחת הפרויקט שפותח בפנינו אפשרויות חדשות בתחום זה במדינות נוספות מעבר לגרמניה".