"הגיע הזמן להכיר את VISA באמת..."
"הגיע הזמן להכיר את VISA באמת..."
מנכ"ל Visa בישראל ברק מלניק, מסביר על הקמפיין החדש "פגוש את Visa": "הקמפיין משקף את המטרה והמאמצים שלנו לעזור לכולם להיות שותפים לכלכלה הגלובלית בעולם גלובלי באמת."
מה היו המסקנות מהמחקר שערכתם לפני הכניסה לתהליך המיתוג?
משך תשעה חודשים ראיינו צרכנים, סוחרים, בעלי עניין במדינות רבות ולמדנו דבר אחד חשוב: שלצרכנים יש ציפיות ממותגים, לא רק לגבי המוצר עצמו או לגבי חווית הלקוח. הם מצפים שנחשוב היטב מי אנחנו ומה הערכים שלנו. לצורך המחשה, 75% מהצרכנים בעולם אומרים שהחלטות הרכישה שלהם מושפעות מהמעורבות של המותג בנושאים חברתיים. יותר מ-80% מהנשאלים מתחת לגיל 30 מאמינים שהתנהגותם של חברות ומותגים מהווה חלק חשוב בפתרון האתגרים העומדים בפני האנושות.
המסקנה היתה שהצרכנים מעריכים כיום את ערכי החברה, כוונתה ומטרתה, לא פחות מאשר את המוצר עצמו. לכן, בנקודת הזמן הזו הענקנו עדיפות לקמפיין המשקף את ערכי Visa.
אז בוא נדבר על הערכים שעליהם בנוי הקמפיין -
Visa היא מותג בר-מזל כשמדובר בערכים ובמשמעות. באמצעות עשיית טוב אנחנו יכולים להשיג הרבה אנחנו באמת מאמינים שמותג שעושה טוב יכול לשפר כל דבר, בכל מקום. אמונה זו עומדת בבסיס כל מה שאנו עושים ומגדירה את המוצרים והפתרונות שאנו מציעים. בישראל לבדה עשינו מאמץ רב באמצעות תוכנית לימודים מקוונת שמטרתה היתה לקרב עסקים קטנים ומיקרו-עסקים לעולמות התשלומים הדיגיטליים.
מה מסמל כל אחד מהאלמנטים הגרפיים בלוגו?
כאשר מסתכלים על הלוגו שלנו, מבחינים בשני קווים שנראים כמו סימן שוויון. זהו סמל מותג שמעביר בצורה יפיפייה את המהות של- Visa תזכורת למחויבות שלנו לשוויון ולמתן הזדמנות. בנוסף, זהות המותג החדשה שלנו עוצבה בשיתוף עם חברת עיצוב מותגים עולמית המובילה Mucho מסמלת גם 'שינוי'.
מדוע מותג כל כך אייקוני כמו Visa צריך בכלל מעבר כזה?
רבים מאיתנו בכלל לא מודעים לעובדה שמאחורי המותג עומדת רשת דינאמית של אינספור אנשים, עסקים, שותפים ובמוצרים בהיקף עולמי. כאן זו ההזדמנות לדבר על כל ההיבטים והערכים של המותג ולמה אנחנו מתייחסים כשאנחנו אומרים Meet Visa.
התהליך שעובר המותג שלנו אינו מושתת רק על צעד אחד בלבד, אנחנו נמצאים בפתחו של מעבר, ואבולוציית המותג תבוא לידי ביטוי ביותר מ-100 שווקים בהם אנו פועלים ברחבי העולם. אנחנו מדברים על טווח גדול של פעולות מלוגו ועד חלקים אחרים בשיח.
כבכיר ב-Visa איפה פגש אותך התהליך, ומה הוא מסמל עבורך?
זו חוויה מדהימה להיות חלק מהרגע שבו מותג איקוני מגדיר את עצמו מחדש לאחר שישה עשורים ומבהיר לקהל היכן הוא עומד ולמה הוא שואף. בנוסף לכך, מרגש להציג חזון כל כך מאיר עיניים לאנשים באמצעות קמפיין שכותרתו – You can be wherever you want to be .הרבה מעבר "פגוש את ויזה".
אודות סרט הקמפיין Meet Visa שמפגיש את העולם בכמה דקות
- סרט הקמפיין מציג בהצלחה את כוחה של הרשת העולמית של ויזה.
- כל בעלי המלאכה ובעלי העסקים בסרט הם אמיתיים. מפעילי מסעדות טאפאס מספרד, בעלי חנויות שטיחים ממרוקו, אורגי שטיחים מכפרים ברברים ועוד
- במאי הסרט הוא מאליק חסן סייד, אחד הכישרונות החשובים של זמננו.
- הקמפיין עוצב על ידי סוכנות הקריאייטיב העולמית של Visa - Wieden+KennedyK