סגור

איך מיישמים חדשנות בארגון גדול? הכירו את הספרינט של קבוצת עזריאלי שמציע לסטארטאפים וחברות טכנולוגיה להטמיע מוצרים בתהליך מואץ ויעיל

חדשנות בארגון היא מונח נפוץ בעולם העסקים, אך יצירת תרבות של חדשנות בארגון היא משימה הדורשת מטרה ברורה, שיטה ועקביות. קבוצת עזריאלי, הפעילה במגוון תחומים, מזמינה את הסטארטאפים הישראליים לספרינט שיבטיח קידום מהיר ויעיל של POC והטמעה פוטנציאלית בפעילות הקבוצה. איך נרשמים לספרינט שיחבר אתכם לאחת מהקבוצות העסקיות הגדולות בישראל?

בעידן הנוכחי, נראה שכל קבוצה, חברה או עסק מצהירים על 'חדשנות בארגון'. עם זאת, על מנת להפוך את ההצהרה למציאות, יש ליזום, להוביל וליישם פעולות שיטתיות ומשמעותיות כדי ליצור תרבות כוללת של חדשנות.
קבוצת עזריאלי, חברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, אשר פועלת במגוון תחומים, מפעילה בשנים האחרונות אסטרטגיה ברורה ומובנית של חדשנות בארגון, במסגרת Azrieli Innovation Hub.. כעת מכריזה הקבוצה על ספרינט למציאת פתרונות עבור תחומי הפעילות שלה, ומזמינה סטארטאפים וגם חברות טכנולוגיות גדולות שרוצים להטמיע את המוצר שלהם בתהליך מואץ ויעיל.
2 צפייה בגלריה
מגדל עזריאלי שרונה תל אביב
מגדל עזריאלי שרונה תל אביב
מגדל עזריאלי שרונה תל אביב
(רותם רוגובסקי)
איך יוצרים חדשנות בקבוצה עסקית מגוונת וגדולה? וכיצד בנוי הספרינט של קבוצת עזריאלי כדי להציע ערך לכל הצדדים המשתתפים?
הרבה מעבר להצהרה - חדשנות היא מקצוע
אלעד אלון, סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות בקבוצת עזריאלי, אומר כי "תחום החדשנות בעזריאלי מתחיל מהרמות הגבוהות יותר של יו"ר הדירקטוריון, דרך המנכ"ל ועד למנהלי התחומים וכלל העובדים. כחבר הנהלה, קיבלתי את המשימה והאמון לממש את נושא החדשנות לא רק בתור הצהרה כלפי חוץ".
"חדשנות היא מקצוע ויש מטרות ברורות לחדשנות בארגון", מוסיפה ענבל אלעזר, מנהלת חדשנות ושותפויות אסטרטגיות בקבוצת עזריאלי. התפקיד של צוות החדשנות בקבוצה, לדבריה, "הוא ללמוד מה הם הצרכים המהותיים של החברה והלקוחות שלנו, ולייצר את המענה והפתרון היעיל והיצירתי ביותר. נדבך קריטי בתפקידנו הוא להבין כל הזמן מה הן המגמות והשינויים הטכנולוגיים העתידיים לקרות כדי להוביל את הקבוצה לשם".
תהליך מציאת הפתרונות הטכנולוגיים בקבוצה הוא תהליך מובנה, אשר דואג להתאמה בין הצורך, הפתרון, המוטיבציה להטמעה וההתאמה לשותפים לדרך. באמצעות צוות החדשנות אנו מעבדים את הצרכים העולים בקבוצה, מאתרים פתרון פוטנציאלי, מיישמים POC, ובמידה שהתוצאות מוצלחות, מטמיעים את המוצר לטווח הרחוק.
בעזריאלי מציינים כי "מאוד מפתה לעשות POC על הרבה דברים, אבל ארגון אחראי צריך לדעת מה הוא מחפש ומה הוא צריך. זו הסיבה לכך שלכל פיילוט יש יעדים מדידים. החברות שעובדות איתנו יודעות על מה הן נמדדות והכל שקוף".
Win Win לכל הצדדים
בקבוצת עזריאלי מודעים לכך שבארגונים גדולים תהליכים יכולים לקחת זמן, ולכן החליטו לערוך ספרינט, הנערך בשיתוף TAU Ventures, קרן ההשקעות הון סיכון של אוניברסיטת תל אביב, בניסיון לאתר את הסטארטאפים שיכולים לשרת את כל הסגמנטים של הקבוצה, מסחריים ותפעוליים גם יחד.
תהליך גיבוש הספרינט החל באפיון צרכים בכל אחד מתחומי הפעילות של החברה, באמצעות צוות החדשנות. "האנשים בשטח מכירים הכי טוב את הצרכים שלהם ושל הלקוחות", אומרים בעזריאלי. עבור הספרינט, המחלקות גיבשו ותעדפו את הצרכים הכי דחופים להם, "מתוך מטרה שתוצרי הספרינט ישרתו אותם כבר בעוד מספר חודשים".
לאחר איפיון הצרכים, יצאה הקבוצה עם קול קורא לאתגרים בארבעה מתחומי הפעילות המרכזיים של הקבוצה: קניונים, בנייני משרדים, דיור מוגן וקיימות.
בשלב הבא נערך תהליך סינון ממוקד, גם הוא מהיר ויעיל, בו נבחנים המוצר, הטכנולוגיה והצוות של החברות שנענו לאתגר. לאחר מכן, נציגי החברות המתאימות ייפגשו עם היחידה העסקית שהם עומדים לספק לה מענה, כדי לוודא התאמה..
אל יום הספרינט, שייערך ב-13 ביולי 2022, יגיעו 4 חברות שנמצאו כמתאימות ביותר- אחת לכל אתגר שעלה בספרינט הנוכחי. היום עצמו מרכז במקום אחד את כל שרשרת ההחלטות, הדיונים והבירוקרטיות, שבדרך כלל נמשכים מספר חודשים, לכדי יום אחד. במהלך יום הספרינט יושב צוות הפתרון עם הצוות של עזריאלי, המורכב מכל מקבלי ההחלטות הרלוונטיים לאיפיון ה-POC והטמעת המוצר בעתיד. יחד הם מגבשים את המטרות של הפיילוט, מהם מדדי ההצלחה, דנים בחסמים פוטנציאלים, מי אחראי על מה, תכנית עבודה עם ציוני דרך וכו׳. בסוף היום יוגש הסכם לסטרטאפ, והשאיפה היא שעד סוף היום תתבצע לחיצת הידיים והיציאה לדרך.
2 צפייה בגלריה
מרכז עזריאלי תל אביב בתוספת מגדל הספירלה המתוכנן ב-2026
מרכז עזריאלי תל אביב בתוספת מגדל הספירלה המתוכנן ב-2026
מרכז עזריאלי תל אביב בתוספת מגדל הספירלה המתוכנן ב-2026
(KPF Architects)
לו"ז מהיר להטמעה ו-POC בתשלום במקרה של חוסר התאמה
נדבך חשוב בספרינט, אשר מהווה חלק מהמאמצים להאצת התהליכים, הוא לוח הזמנים של ה-POC. הפיילוט מתקיים מאוגוסט ועד נובמבר, בדצמבר בוחנים את התוצאות לעומת המדדים, ואם המוצר נמצא מתאים, הוא נכנס לתכניות עבודה ולתקציבי הקבוצה לשנת 2023.
בעזריאלי אומרים כי "לוח הזמנים הוא חלק מהמטרה שלנו להטמיע טכנולוגיות לטווח הרחוק. חלק מהסטארטאפים חוששים מקבוצות גדולות שרוצות לעשות POC לשם POC. אל מול החשש הזה, הלו"ז שבנינו מוודא הטמעה כבר בתקציב השנתי הקרוב. בשורה התחתונה, מדובר על Win Win קלאסי לכל הצדדים".
בנוסף לכך, גם אם ה-POC לא צולח את מדדי ההצלחה, תהליך הפיילוט נעשה בתשלום מלא לסטארטאפ, מתוך הבנה מלאה של העלויות הכרוכות ליישום POC מצד הסטרטאפ.
ניסיון של עשרות POC, Design partners וגם השקעות בסטארטאפים
קבוצת עזריאלי גאה להיות Design partner של מגוון סטארטאפים ישראלים ולתמוך בצמיחה שלהם בשוק הבינלאומי. במהלך השנתיים האחרונות הקבוצה השלימה מעל 20 תהליכי POC, רבים מהם כבר הוטמעו בפעילות הקבוצה. אלון אומר כי "אנחנו מאוד פתוחים ורוצים להיות design partners לפתרונות שיש להם תועלת לקבוצה- הם לא חייבים להיות טכנולוגיים, אבל הם צריכים להיות חדשניים. אנחנו רוצים להביא אלינו, ולעולם, דברים מדהימים שעושים שינוי". לדברי אלעזר, "הרבה פעמים אנחנו משמשים דיזיין פרטנר כדי לעזור לסטארטאפים לעצב ולחזק את ה Product Market Fit, אנו מסייעים בוולידציה למוצר ולבעיה שהם מתכוונים לפתור״.
אלון מוסיף כי "באופן כללי, POC עם קבוצת עזריאלי מהווה חותמת איכות חשובה בפנייה לשוק הבינלאומי עבור סטארטאפים וחברות. הקבוצה הקצתה תקציב גדול להשקעה במיזמים מתאימים. אנחנו לא משמשים בתור משקיע מוביל, אבל נשמח להצטרף להשקעה במוצרים טובים שיעזרו לנו לקבוצה. אנחנו לא מחפשים אקזיט".
אם כן, עבור סטארטאפים וחברות מוצר ישראליות ממגוון תחומים, הספרינט של קבוצת עזריאלי מציע הזדמנות יוצאת דופן לקבלת לקוח שיודע מה הוא רוצה, מוכן לשלם על הפתרון ולצאת לדרך תוך 24 שעות. "אנחנו מחפשים חברות שמחויבות לכך באותה מידה, מוכנות לרוץ מהר ולעשות משהו גדול יחד", אומרים בעזריאלי.