"שינה טובה היא הכרחית – ואנחנו מנגישים אותה לכולם"
"שינה טובה היא הכרחית – ואנחנו מנגישים אותה לכולם"
"עולם השינה נמצא במרדף תמידי אחר הטכנולוגיה הבאה שתעזור להירדם ולישון שינה רציפה", אומר תומר בן-חמו, מנכ"ל אירופלקס. לדבריו, אחד האתגרים הגדולים של אירופלקס הוא לייצר מוצרי פרימיום במחירים נגישים
עינב בן יהודה
למזרן מולי וייט מקס של אירופלקס הוענק לאחרונה תואר "המלצת הצרכנים" של BRAVO לשנת 2023 בקטגוריית מזרנים. מדובר במזרן המבוסס על טכנולוגיה ייחודית של החברה - SNOW MOTION - שמדמה את מבנה פתיתי השלג. המזרון מעניק מגע נעים ועוטף, ספיגה של משקל הגוף ומניעת התנגדות, ויציבות – לתמיכה מותאמת למבנה הגוף.
"טובי המומחים שלנו שקדו תקופה ארוכה על פיתוח הטכנולוגיה הזו. אחרי עבודת מחקר מקיפה, מצאנו שהחומר המושלם לקחת ממנו השראה הוא פתית השלג, כי המבנה שלו מסייע לייצר את חוויית השינה האולטימטיבית", אומר תומר בן-חמו, מנכ"ל אירופלקס, "הוא מעניק מגע ראשוני רך ועוטף, מבנה יציב ותומך ובנוסף הוא יודע לווסת טמפרטורה באופן מושלם".
זכיתם ב-BRAVO משום שיותר מ-75% מהצרכנים שצרכו את המוצר שלכם היו שבעי רצון ממנו והציון המשוקלל שקיבלתם: שביעות רצון + המלצה – היה הגבוה ביותר בקטגוריה. מהפידבקים שאתם מקבלים מהצרכנים, מה יש במוצר שלכם שהם כל כך אוהבים ושגורם להם להרצות להמליץ עליו למשפחה ולחברים?
"עולם השינה נמצא במרדף תמידי אחרי הטכנולוגיה הבאה שתעזור להירדם ולישון שינה רצופה, הטכנולוגיה שפיתחנו עושה את זה בצורה כמעט מושלמת, ולכן הלקוחות שלנו מאוהבים במזרן. מקבלים במזרן אחד כל מה שאפשר לחלום על מזרן : פינוק, תמיכה וטמפרטורה נעימה. אנחנו ממש רואים את זה על הפנים שלהם בשנייה הראשונה שהם נשכבים עליו.
בחירה שמשפיעה על איכות החיים
מהם האתגרים הגדולים שעומדים בפניך בתחום החדשנות והפיתוח של מוצרים חדשים? איך אתה פועל ליישום האתגרים האלה?
"כשהקמנו את החברה ב-2004 היתה לנו מטרה ברורה שמלווה אותנו עד היום והיא להנגיש שינה איכותית לכולם. כיום כבר יודעים ששינה טובה היא לא מותרות - זה הכרח על מנת לנהל חיים בריאים ומאושרים. האתגר שלנו הוא להציע את הטכנולוגיות הכי טובות ומתקדמות בשוק ועדיין לשמור על מחירים נגישים, כדי שכל אדם יוכל לקנות את המזרן הטוב ביותר עבורו. זה משהו שאנחנו עוסקים בו כל הזמן.
"אתגר נוסף שאנחנו עסוקים בו הוא בתחום השירות והנגשת המידע. אנשים רוכשים מזרן אחת ל-7-10 שנים, והבחירה שהם עושים בזמן הרכישה משפיעה באופן ישיר על איכות חייהם, ועל איך שיראה כל היום שלהם. ברוב המקרים הצרכנים מגיעים עם מעט ידע בתחום. התפקיד שלנו הוא להנגיש להם את המידע בכל הסניפים, ולכן כל נציג שלנו עובר הכשרה של 45 ימים. כך כל נציג יכול לתת ללקוחות את השירות הטוב ביותר ולהתאים להם את המוצר הנכון עבורם".
מהם הצעדים שההנהלה נוקטת כדי להפוך את הארגון למוטה חדשנות?
"זה מתחיל במוצר, יש לנו אנשים בארגון שזה תפקידם – לשפר, לפתח וללמוד כדי להישאר תמיד בקדמת הטכנולוגיה. ועד כמובן לשירות בו אנחנו מאפשרים ללקוחות לפנות אלינו בצורה ישירה , קלה ונוחה משיחת טלפון ועד צ׳אטים מיידים עם נציגים אנושים.
יש טענה שאת הצרכן הישראלי מעניין רק המחיר ופחות החדשנות. היא נכונה מניסיונך?
"לא. הצרכן הישראלי הוא צרכן נבון – הוא מסתכל על המחיר, אבל גם מאוד חשוב לו מוצר טוב ואיכותי. הצרכן הישראלי מחפש את המוצר הכי טוב, במחיר הכי טוב. כשהוא מזהה מוצר טוב במחיר הוגן – הוא מצביע ברגליים".
להאריך את זמן השינה העמוקה
איזה עוד חידושים מעניינים השקתם לאחרונה או אתם מתכוונים להשיק בזמן הקרוב?
"אחד החידושים המעניינים שהשקענו באחרונה הוא מזרן טכנו ג'ל. זה מזרן שמתבסס על ג'ל ייחודי – זה חומר שיודע מצד אחד לספוג את הלחץ של הגוף בצורה אבסולוטית, אבל בזמן שישנים הוא מאפשר גם לכבדי משקל לזוז בקלות. בנוסף, הוא מפזר חום בצורה מהירה ובכך מאפשר הירדמות מהירה וקלה. יש מחקרים שמראים ששינה על המזרן שלנו מגדילה ב-45% את הזמן בשינה עמוקה, שזו השינה שבה מתרחשים תהליכים רבים החשובים לגוף".
מניסיונך, עד כמה "המלצת הצרכנים" היא פקטור חשוב שמעודד צרכנים לנסות מוצרים ושירותים חדשים?
"באופן כללי, אנשים רוצים לקבל המלצות מאנשים אחרים שניסו את המוצר, ולא להסתמך רק על האינפורמציה שמגיעה מהחברה. ברגע שיש קבוצה גדולה של אנשים שחוותה מוצר וממליצה עליו זה מעניק לצרכן ביטחון והופך את ההחלטה לפשוטה יותר".
איזה שינוי עברו הלקוחות שלכם בשנים האחרונות מבחינת הציפיות שלהם מרמת וקצב החדשנות שאתם מביאים לשוק?
"הצרכנים תמיד מסתכלים עלינו כמובילי שוק ומצפים מאיתנו להביא חידושים ולהמציא את עצמנו מחדש. במקביל זו דרישה שלנו מעצמנו – לא לדרוך במקום".
לסיום, נשמח להכיר אותך גם מהפן האישי.
"אני בן 40, גרוש ואב ל-3 בנות מתוקות. התחלתי את הקריירה בחברה לפני 19 שנה, ואני העובד הוותיק ביותר באירופלקס. לאורך השנים מילאתי כמעט כל תפקיד אפשרי - נציג מכירות, מנהל סניף, מנהל אזור וסמנכ"ל. אני מאמין שהעובדה שמילאתי מגוון תפקידים בחברה, מאפשרת לי לדבר עם העובדים בגובה העיניים, להבין אותם טוב יותר ולסייע להם לצלוח קשים שנתקלים בהם.
וכשיש לך זמן פנוי, מה אתה אוהב לעשות?
"לבלות עם הבנות שלי, ים וטיולים".