סגור
Startup Confidential s דף כתבה

כל מה שצריך לדעת על קרנות השקעה של חברות גדולות (CVC)

סודותיהם של הסטרטאפים, פרק 6

כל מה שצריך לדעת על קרנות השקעה של חברות גדולות

הון סיכון אסטרטגי (CVC) – כספי השקעה בסיכון שמגיעות מזרועות ההשקעה של החברות הגדולות, שעיקר עיסוקן הוא מוצריהן ושירותיהן ולא השקעות בסיכון – נעשה נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות בעולם ההון סיכון, כאשר יותר ויותר תאגידים מקימים זרועות CVC כדי להשקיע בסטארטאפים. בניגוד לחברות הון סיכון מסורתיות, CVCs מגובים על ידי תאגידים מבוססים ויש להם גישה למשאבים שיכולים לעזור לסטארט-אפים לצמוח ולהצליח.
השקעות CVC שונות מהשקעות הון סיכון מסורתיות בכמה דרכים. הבדל מרכזי אחד הוא שלעיתים קרובות יש ל-CVC יעדי השקעה שונים מאלה של ה-VC המסורתיים, עם התמקדות בהשקעות אסטרטגיות שיכולות לסייע לפעילות הליבה של התאגיד. בנוסף, ל-CVC עשויות להיות קריטריוני השקעה שונים, כגון השקעה בסטארט-אפים שנמצאים באותה תעשייה או בעלי טכנולוגיות שניתן לשלב במוצרים או בשירותים של התאגיד.
בפרק 6 של "Startup: Confidential", אנו רואים את Purple Giant, חברה אמריקאית גדולה, מקימה CVC להשקעה בסטארט-אפים ישראלים. הפרק מספק תובנות חשובות על עולם ההשקעות ב-CVC, בוחן את הטקטיקות והמונחים המיוחדים הכרוכים בסוגי השקעות אלה, ומדגיש את ההבדלים בין השקעות ב-VC להשקעות מסורתיות.
הפרק מאפשר צלילה עמוקה לעולם ההשקעות ב-CVC, תוך התמקדות בתנאים הייחודיים שמתבקשים, האתגרים וההזדמנויות הכרוכות בהשקעה בעלת הון סיכון תאגידית. אנו רואים כיצד Purple Giant מנווטת בעולם המורכב של השקעות CVC, ואת האסטרטגיות שהם נוקטים בעת השקעה בסטארט-אפים מבטיחים.