סגור
CORPORATE.890/100

"בעתיד לא נאמין שפעם קיבלנו משכורת פעם בחודש". שיחה עם מייסד Payro על שיטת המשכורות שסוחפת את ישראל

אריאל יעקב רק בן 29, וכבר הגשים את חלומו: להקים חברת פינטק שתתרום לרווחה פיננסית. בחברה שהקים שואפים לחולל שינוי בעולם התעסוקה הישראלי ולאפשר לעובדים לקבל משכורת באופן גמיש, מתי שיבחרו

הרעיון להקמת Payro ניצת בראשון של אריאל יעקב אי שם בתקופת הקורונה, בין הסירים, המחבתות וכלי הבישול במסעדה הירושלמית של משפחתו. באותה עת הוסרו הגבלות ההתקהלות והחלה פתיחתם המחודשת של בתי העסק, מה שגרם למשפחת יעקב, כמו אלפי עסקים נוספים, לעמוד בפני אתגר משאבי אנוש משמעותי - החזרת העובדים מהחל"ת, בזמן שהפיצוים הכספיים הנאים שניתנו למי שיצאו לחל"ת, גרמו לאנשים לקחת את הזמן בחזרה לעבודה, ולעסקים להישאר ללא ידיים עובדות.
וכך, במרדף אחר פתרון לבעיה, ולאחר שקילת כל רעיון ומהלך יצירתי להחזרת העובדים, אריאל הרגיש שמצא את פתרון הקסם: מתן 'משכורות גמישות' לעובדים. פתרון כזה, הוא האמין, ישים את העובד במרכז, וידאג לתגמל ולתמרץ אותו על עבודתו הקשה, בזמן אמת.
2 צפייה בגלריה
אריאל יעקב מנכ"ל ומייסד פיירו אדוה דרור
אריאל יעקב מנכ"ל ומייסד פיירו אדוה דרור
אריאל יעקב מנכ"ל ומייסד פיירו אדוה דרור
(אדוה דרור)
אז מה זה למעשה 'משכורת גמישה' וכיצד היא מסייעת לעובדים?
"בשנים האחרונות אנו רואים עוד מדינות מצטרפות למגמת "Earned Wage Access" המאפשרת מעבר לתשלום במודל שכר גמיש יותר. עובדים ברחבי העולם יכולים לקחת סכומים מהמשכורת שלהם מתי שהם רואים לנכון, מבלי לחכות ליום חלוקת המשכורת הרשמי. כך יכולים העובדים להימנע מלקיחת הלוואות מיותרות, כניסה למינוסים או פתרונות אשראי אחרים, הרבה פחות ידידותיים".
אז מי קהל היעד שלכם?
"במציאות בה השכר החציוני במשק עומד על 6,400 ש"ח וההוצאות השוטפות כמו שכ"ד, משכנתא וגני ילדים מתייקרות באופן מתמיד, אנו נמצאים במצב בו 70% מהאוכלוסייה מתקשה לסגור את החודש. הם למעשה קהל היעד העיקרי שלנו. עם הקמת החברה שמנו לנגד עינינו מטרה ברורה - לשים את העובד במרכז. המערכת שלנו מייצרת מנגנון בו כולם יוצאים נשכרים, ובפרט העובד מרוצה וכך תפוקתו והמוטיבציה שלו גדלות".
אתם מזהים צורך אמיתי לפלטפורמה שאתם מציעים?
"בתחילת הדרך, כחלק מבחינת ההיתכנות לשירות שלנו, ביצענו עשרות שיחות עם בעלי עסקים ואחד הפרמטרים שבחנו הוא היקף ותדירות הבקשות למקדמות שכר. רוב המעסיקים הבינו מיד את הצורך בשירות, היו אגב כאלו שלא קיבלו המון בקשות למקדמות, והיום הם לקוחות פעילים שלנו. ככל שהטמענו את הפתרון שלנו בעוד ועוד חברות ראינו עד כמה הביקוש מצד העובדים גובר, וניסינו להבין ממה נובע הפער בין החברות. תוך כדי תהליך ההטמעה שוחחנו עם עובדים רבים ששיתפו שעד שהתחילו להשתמש בשירות הם התביישו לבקש מקדמה וזה העמיס עליהם לחץ. אבל עכשיו, זה קורה בפשטות ללא תחושת אי נעימות, ומבלי לבקש אישור מוחרג. לפעמים מדובר בצורך נקודתי, כמו מצבר שהתקלקל או מסך שטלפון שנשבר, ולפעמים בצורך קיומי כמו קניות הביתה לקראת סוף החודש".
עוד הוא מוסיף: "לאחרונה ערכנו סקר בקרב העובדים שמשתמשים במערכת והממצאים היו מרתקים. מעל 90% מהעובדים שהשתמשו דיווחו על ירידה בלחץ הכלכלי, לצד עליה ושיפור במצב המנטלי. הסקר נערך לתקופה של שלושה חודשים, והסתיים זמן קצר לפני המלחמה".
אז מה הפידבק שאתם מקבלים מהעובדים שמקבלים שכר גמיש?
"לאחרונה קיימתי שיחה שלא אשכח עם עובד של אחת החברות שמשתמשת בשירות. באמצע שיחת הטלפון הוא אמר לי "אתה אולי חושב שעזרת לי, אבל אתה לא מבין עד כמה. הודות לכם קניתי סימילאק לילד שלי. החשבון שלי נסגר באמצע החודש והייתי תקוע. שיניתם לי את החיים". אני לא יכול לתאר כמה התרגשתי לשמוע את זה".
ומה בצד של המעסיקים?
״במקרה שלהם אנו רואים שינוי גדול בשלושה פרטמטרים עיקריים - קיצור זמן באיוש משרה ריקה, ירידה משמעותית בתחלופת העובדים, והכי חשוב - עליה בשביעות רצון העובדים ממקום העבודה, וגידול בתחושת השייכות לארגון. אצל לקוח גדול שלנו הגענו לשיפור של 30% בתחלופת העובדים בתוך שלושה חודשים מההשקה. מדובר בתוצאות מרשימות שמתכתבות עם המגמות העולמיות בשוק, ובתור החברה היחידה שפעילה בתחום בישראל, אנו שואפים להמשיך ולצמוח".
2 צפייה בגלריה
צוות פיירו
צוות פיירו
צוות פיירו
( הגר בדר)
איך אתם מתמודדים עכשיו כאשר הרבה עובדים במילואים, עסקים רבים מוציאים עובדים לחל"ת ועוד?
"במישור האישי, המלחמה העמידה אותי כמו בעלי עסקים רבים בסיטואציה מורכבת. עם פרוץ הקרבות והגיוס למילואים נאלצתי לתמרן בין העבודה השוטפת לשירות הצבאי. במישור העסקי, הצעד הראשון שנקטנו הוא הורדת העמלות בתקופת המלחמה ומתן שירות חינם למשרתי מילואים. נדמה שהשפעותיה של המלחמה מזכירות מעט את תקופת הקורונה ואנחנו עדים להענות גבוהה מצד העסקים לפתרון שלנו שמבינים את החשיבות של תמיכה כלכלית בזמני אי-וודאות".
שאלה קצת מרחיקת לכת, אך תוך כמה זמן אתה צופה שהמוצר שלכם "ישתלט על המדינה"?
"להערכתי זה יקרה במהלך השנה - שנתיים הקרובות. המוצר שלנו יהיה ה "תן ביס של חברות הלואו טק". השירות יהפוך לסטנדרט ויהיה חלק בלתי נפרד מתנאי העסקה במשק הישראלי. כבר עכשיו חתמנו על כמה שיתופי פעולה נרחבים עם החברות הגדולות במשק, ואנו חווים עלייה משמעותית בביקוש לשירות. אני מאמין שכבר בעתיד הקרוב אנשים לא יאמינו שפעם היינו מקבלים משכורות אחת לחודש".