סגור

דווקא בעת משבר, חשוב הרבה יותר להעביר את המסר בצורה נכונה - הכירו את השיטה הג'ינג'ית להובלה עסקית דרך דיבור מול קהל

מנהלות מעולות ומנהלים מעולים צריכים להוביל את הארגון בתקופות של שגשוג, וגם בעת משבר. על רקע אי הודאות הכלכלית בשווקים ובכלכלה בתקופה האחרונה, הדרך בה המנהלים הבכירים מעבירים את המסר לעובדים, למשקיעים, למועצת המנהלים ולקהל, הפכה להיות קריטית ואסטרטגית הרבה יותר. איך מעבירים את הסיפור של החברה בכנסים? ואיך משדרים ביטחון בשיחת זום מול מאות פרצופים דואגים של עובדים? זה הזמן להכיר את השיטה הג'ינג'ית

באקלים העסקי הנוכחי, גיוס כספים הפך למשימה קשה ומורכבת, וכל פגישה עם העובדים הופכת לגורם קריטי בשמירה על המורל והמחויבות של העובדים לחברה. כל פרזנטציה בכנס מקצועי הופכת להיות הזדמנות בלתי חוזרת לקידום הארגון בתקופה מאתגרת במיוחד. לכן, חלק גדול מהאחריות של המנהלות והמנהלים הבכירים היא העברת המסר לעובדים, למשקיעים וכלפי חוץ.
איך מפתחים המיומנות לדיבור מול קהל, במיוחד בעתות משבר ואתגרים? לשיטה הג'ינג'ית יש פתרון.
3 צפייה בגלריה
עידית נוידרפר, מייסדת השיטה הג'ינג'ית לדיבור מול קהל
עידית נוידרפר, מייסדת השיטה הג'ינג'ית לדיבור מול קהל
עידית נוידרפר, מייסדת השיטה הג'ינג'ית לדיבור מול קהל
(עופר שמעוני )
הצגת החברה בתקופת משבר היא Skill שצריך לרכוש
"בתקופות של משבר ואתגרים משמעותיים, הלידרים של החברה צריכים לדעת להסביר את המצב", אומרת עידית נוידרפר, מייסדת השיטה הג'ינג'ית לדיבור מול קהל, אשר מלווה מנהלים ומנהלות כבר עשור. "היכולת לדבר ולהציג סיפור היא חלק מהיכולת להיות מנהיג. חלק מההובלה של החברה היא האופן שבו מתקשרים משבר".
כאשר מדברים עם עובדים בתקופת משבר, בה קיים חשש מתמיד מפיטורים, "אותם מנהלים ומנהלות נדרשים לתת דין וחשבון, באמצעות שיח שהוא מצד אחד רגיש וקשוב, ומצד שני חשוב לא לשקר. המפתח הוא לתקשר את המצב בלי שכל העובדים יהיו בלחץ מטורף".
היכולת לדבר ולתקשר את מצב החברה לא מסתכם בשיח פנים ארגוני מול העובדים. "צריך להמשיך לייצר ביטחון ומקום בו סומכים עלייך בתור מי שמוביל את הארגון גם כלפי חוץ, בכנסים, ראיונות לתקשורת, פגישות עם משקיעים, עם הבורד", אומרת נוידרפר.
"הרבה פעמים השאלה היא מה לא להגיד, ואיך להגיד משהו שקשה לאנשים לשמוע"
ברוב המקרים המנהלות והמנהלים רוצים לדעת מה צריך להגיד, "אבל הרבה פעמים השאלה היא מה לא להגיד, ואיך להגיד דברים שקשה לאנשים לשמוע בלי למרוח אותם, ולהמשיך להסתכל להם בעיניים בביטחון", לדברי נוידרפר.
עוד מספרת נוידרפר כי "עבדנו מול מנהל המטה בישראל של חברה גלובלית, שעמדה מול תקופה של פיטורים, והוא התמודד עם התחושות הקשות של המנהלים תחתיו מול העובדים החוששים". ההחלטה שנעשתה היא "להביא אותו לפרונט, במקום להטיל את האחריות על המנהלים תחתיו. הוא לקח על עצמו את התפקיד, כדי ליישר קו ולהגיד 'אני המנהיג ואני משדר מה שהמנהלים צריכים לשדר".
על מנת לממש את התכנית, המנהל החל ליצור פגישות רבות משתתפים ולקח בעצמו את זכות הדיבור. "במקום פגישות מצומצמות בחדרי חדרים, פתחנו את הפגישות לעובדים, יצרנו טון דיבור, שפת גוף, יצירת קשר עין", אומרת נוידרפר. "המטרה היתה שהעובדים יראו את הכאב, להגיד להם 'אני עדיין כאן, עומד ולא בורח. אני כאן וחלק מכם'. אמפתיה לצד חוזק ואיתנות". לדבריה, לאחר המהלכים האלו, שאר המנהלים הגיעו עם הרבה יותר ביטחון לפגישות מול העובדים שלהם. "הוא התווה דרך שהיא לא רק ורבלית - חשוב לדעת איך מעבירים את הנראטיב ואיך לתקשר אותו".
"מגיע השלב שבו המנהלות והמנהלים לא יכולים להתחמק והם חייבים לדבר מול קהלים גדולים"
הרוב המכריע של המנהלים הבכירים והמנהלות הבכירות במשק לא הוצנחו לתפקיד מהאוויר. אותם מנהלים עלו בסולם הדרגות, התקדמו והתפתחו, עד שהגיעו לתפקידי מפתח המשפיעים על הרווחה והפרנסה של כלל העובדים בארגון.
יחד עם האחריות, מגיע גם הצורך לדבר מול קהלים שונים - משקיעים, מועצת מנהלים, עובדים וקולגות. "מגיעים אלינו מנהלות ומנהלים שאומרים לנו 'כל החיים התחמקתי, נתתי לאחרים לדבר מול העובדים, סירבתי לכנסים - ועכשיו הבנתי שאני כבר לא יכול להתחמק'. זו נקודה בה המנהל או המנהלת בשלים לקבל על עצמם את המחויבות ומבינים את הצורך - ואנחנו שם בשבילם", אומרת נוידרפר.
3 צפייה בגלריה
השיטה הג'ינג'ית להובלה עסקית דרך דיבור מול קהל
השיטה הג'ינג'ית להובלה עסקית דרך דיבור מול קהל
אורי ועידית-השיטה הג'ינג'ית להובלה עסקית דרך דיבור מול קהל
(חן ברששת Q Elite Beauty )
גם בשגרה וכשהמצב טוב - מנהל צריך לייצר סיפור ותחושת אמינות
דיבור מול קהל הוא מרכיב קריטי ואסטרטגי לא רק ברגעים של משבר. מנהלת טובה צריכה לדעת לייצר סיפור, מנהל טוב צריך לעניין את השומעים וליצור תחושה של אמינות ואותנטיות.
"אני עובדת עם מנהלת בכירה שהיה לה חשוב להעצים את העובדים, לשתף את המצב הטוב של החברה בהשוואה לחברות אחרות. הטקסט היה מדהים ומלא הקשרים והומור, אבל היא לא העבירה אותו כמו שצריך. בסרטון שצילמנו ראינו שאין מספיק כריזמה, היא לא מייצרת משהו שמעצים אותה בתור מנהיגה", אומרת נוידרפר. "העבודה איתה היתה להפוך את התוכן למשהו שמקשיבים לו, ליצור פרסונה מעוררת השראה".
מרכיב חשוב בכך כולל הכנסה של סיפורים אישיים. "אם מציגים נראטיב אישי וארגוני ביחד, העובדים מאמינים ומקשיבים יותר. חשוב להראות שהמנהלים עברו את כל השלבים בדרך למעלה והם אנשים בדיוק כמו כל העובדים. זה יוצר שינוי בגישה של העובד כלפי המקום שבו הוא עובד", אומרת נוידרפר. "חשוב לעשות הכל בצורה מקצועית, אלגנטית ומתאימה לאדם הדובר. להיות אותנטי, קשור למטרות, למסרים ולקהל המקשיב".
דרכה של הג'ינג'ית - מקריירה במשחק לאימון בכירים לדיבור מול קהל
נוידרפר הגיעה מעולם המשחק, אחרי שלמדה בניסן נתיב ובהוליווד, ושיחקה בתיאטרון ובטלוויזיה. "אבל לא הייתי מאושרת", אומרת נוידרפר. "כולם אמרו לי ג'ינג'ית שבי בשקט ותירגעי, וזה לא עבד".
מתוך סקרנות לעולם המשלב בין משחק לתקשורת בינאישית, נוידרפר קיבלה מלגה ללימודים באמסטרדם בנושא שפת גוף ותקשורת לא מילולית, לצד לימודי שיווק ומכירות ותסריטאות. "למדתי גם מיינדפולנס ו-NLP, כלים שעוזרים לעבודה עם פחד קהל, למשל".
בשלב מסוים החליטה נוידרפר כי יש לה ביד מספיק כלים "ופיתחתי את השיטה הג'ינג'ית. הרעיון הוא להביא את החוצפה הג'ינג'ית, לדעת לספר סיפור, לשדר כריזמה, להשתמש בשפת גוף". מאז הספיקה לעבוד עם חברות סטארטאפ כמו פאלו אלטו נטוורקס, בלנדר, אינספירה ו-EyeControl, חברות פודטק, חממות הייטק, ועד חברות ענק כמו אלביט ובנק לאומי. "אנחנו עובדים גם עם חברות מכשור רפואי שצריכות הכנה להגשה ל-FDA, אשר נעשית באנגלית. יש מנהלים שאנגלית זה לא הצד החזק שלהם, כל זה בנוסף לתחושה של מבחן", אומרת נוידרפר. בנוסף לעבודה מול מנהלות ומנהלים בכירים, החברה מציעה גם סדנאות ותכניות להכשרה בנושא מיומנויות תקשורת בין צוותים.
3 צפייה בגלריה
עידית נוידרפר-השיטה הג'ינג'ית היא אפקטיבית וממוקדת.
עידית נוידרפר-השיטה הג'ינג'ית היא אפקטיבית וממוקדת.
עידית נוידרפר-השיטה הג'ינג'ית היא אפקטיבית וממוקדת.
(חן ברששת Q Elite Beauty )
שיטה אפקטיבית בהתאמה אישית, אשר דורשת התחייבות של הלקוח
השיטה הג'ינג'ית היא אפקטיבית וממוקדת. "הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא התאמה אישית מוחלטת. כל תהליך מותאם ברמה של תפר בודד בשמלת כלה", אומרת נוידרפר.
הליווי האישי למנהלות הבכירות והמנהלים הבכירים מתחיל בפגישת ייעוץ ראשונית, אחרי קבלת קטעי וידיאו לדוגמה. "כבר בפגישה הראשונה הלקוחות מקבלים פידבקים ותובנות, עוד לפני שהתחלנו בתהליך", אומרת נוידרפר.
"מדובר על אנשים שכבר עמדו מול אנשים, אשר מרגישים ומבינים שהם לא עושים את זה מספיק טוב. אין לנו עניין לעבוד עם אנשים שלא רוצים לתת מעצמם ולהתמסר ברמה גבוהה לתהליך", אומרת נוידרפר. "אנחנו אומרים להם - תראו לנו מה עשיתם עד עכשיו, ואם נחליט שאנחנו יודעים איך לעזור, נבנה לכם תכנית קצרת טווח שתוציא את ה'סטיב ג'ובס' שלא ידעתם שקיים בכם.
במהלך העבודה מצלמים כל פגישה והרצאה של אותו מנהל בכיר, "כך שאפשר לנתח, לתקן ולהמשיך לתרגל", אומרת נוידרפר. "בסוף ההשוואה בין הוידיאו הראשון לוידיאו הסופי היא כמו 'לפני ואחרי' של דיאטה- האדם רואה את השינוי בעצמו ומתרגש".
לדבריה, "האושר הכי גדול הוא לראות אדם שסחב איתו פחדים, חרדות, פחד קהל - ולאחר מכן מצליח ובגדול, על בסיס העבודה המנטלית והתרגולים. לעתים קרובות נפתח אצלם הסכר והם מתאהבים בדיבור מול קהל, מתמכרים ורוצים רק להציג עוד ועוד. זה שינוי לכל החיים, בכל החזיתות. במקום לברוח, הם מגיעים למקום הפוך. יש לזה השפעה אדירה על הקריירה, על הארגון, על תחושת הערך העצמי".