אחרי הבנקים והביטוח, עולם השילוח הבינלאומי נכנס לעידן הדיגיטלי – והמרוויחים הגדולים הם העסקים הקטנים
אחרי הבנקים והביטוח, עולם השילוח הבינלאומי נכנס לעידן הדיגיטלי – והמרוויחים הגדולים הם העסקים הקטנים
תחומי הבנקאות והביטוח, שנראו עד לאחרונה מורכבים ומסובכים לתפעול, עברו בשנים האחרונות מהפכה של הנגשה דרך ממשקים דיגיטליים ידידותיים במיוחד. כעת מגיע תורו של עולם השילוח לחו"ל, אשר מציע לראשונה תהליך הצטרפות אונליין מהיר. מה תוכלו למצוא במהפכה הנוכחית? איך הפכה UPS לפורצת דרך בעולם המשלוחים עם תהליך מהיר ופשוט של הצטרפות אונליין, ואיך כל זה קשור לכניסת העסקים הקטנים לעולם הלוגיסטיקה?
ההתפתחויות בעולם ה-e-commerce ובעולמות השילוח פתחו דלת כמעט לכל עסק בעידן הנוכחי. בניגוד לעבר, בו בעיקר חברות גדולות היו זקוקות לפתרונות שילוח, היום כל עסק יכול לשווק את המוצרים שלו באינספור ערוצים דיגיטליים, ולשלוח את המוצרים שלו לכל פינה על פני הגלובוס.
עבור עסק קטן, פתיחת ערוץ שיווק לחו"ל יכולה להוות מקור הכנסה משמעותי נוסף, ליצור מיתוג בינלאומי ואף להוביל להתרחבות אל פעילות פיזית בשווקים בחו"ל בהמשך הדרך.
על רקע העובדה כי העסקים הקטנים מהווים חלק הולך וגדל מפעילות הייצוא והיבוא, חברות השילוח עובדות כל העת על פתרונות המותאמים לעסקים אלה ולאופי הפעילות שלהם.
חברות השילוח מציעות לעסקים שירותי בלדרות בינלאומי (courier) - שירותי הובלה מדלת לדלת, המיועדים בעיקר למוצרים קטנים במשקל נמוך (הרוב המכריע של המוצרים הנשלחים על ידי עסקים קטנים). היתרונות של שירותי courier הם מחיר קבוע וידוע מראש, משלוח מדלת לדלת, מסירה מהירה ומעקב עד מסירת המשלוח, ולכן שירות זה מתאים במיוחד במקרים בהם המוצר שנשלח הוא בעל ערך, ונדרשת רמת שירות גבוהה ללקוחות הקצה .
מהם האתגרים המרכזיים עבור עסקים קטנים בתנאי השילוח שהיו קיימים עד כה? ומהם השירותים החיוניים לעסקים קטנים, אשר המהפכה של UPS נותנת להם מענה?
האתגר הגדול של העסק הקטן - ביורוקרטיה ואמינות
הבעיה הגדולה ביותר עד כה בתחום השילוח הבינלאומי, עבור העסקים הקטנים בישראל, היתה ביורוקרטיה מסורבלת, ובחלק מהפתרונות גם שירות איטי ולא מספיק איכותי ואמין.
עד היום, מי שרצה להצטרף לשירות משלוחים בינלאומיים (courier), היה צריך לעבור תהליך ממושך ובירוקרטי שכלל יצירת קשר עם הספק, מענה על שורת שאלות, המתנה לקבלת הצעת מחיר, המתנה לאישור ופתיחת מסגרת אשראי, שליחת מסמכים עסקיים ועוד.
עידן חדש בעולם השילוח הבינלאומי - השירותים הבינלאומיים מגיעים לעסקים הקטנים
אחרי שנים של התמקדות בחברות גדולות הפעילות בעולמות הייבוא\ייצוא, השלב הנוכחי במהפכת השילוח הבינלאומי הוא הנגשת השירותים והתעריפים של שירותי הבלדרות הבינלאומית גם לעסקים השולחים כמויות משלוחים קטנות או בינוניות. חשוב לציין בשלב זה שעל אף השימוש בביטוי הנפוץ "עסקים קטנים", לעיתים מדובר בחברות שאינן קטנות כלל, אלא שהן צורכות שירותי שילוח חו"ל בהיקף מצומצם יותר ביחס ליצואנים והיבואנים הגדולים (ב-UPS לדוגמה קבעו רף של עד 12 משלוחים בחודש כדי להגדיר את העסקים מסוג זה).
בניגוד ליצואנים/יבואנים הגדולים בהם יש עובד ייעודי ולפעמים מחלקה שלמה שעוסקת בלוגיסטיקה, העסקים הקטנים מעוניינים להשקיע כמה שפחות זמן בטיפול בנושא המשלוחים. לרוב בחברות אלה מי שמטפל בנושא השילוח עוסק או עוסקת בעוד שלל נושאים, והם מחפשים פתרונות "שגר ושכח" שישאירו להם מקסימום זמן לעסוק בנושאי הליבה של העסק.
הצטרפות אונליין ב-6 דקות, תעריפים מותאמים ושירות מעולה - המהפכה של UPS כבר כאן
על רקע התהליכים המסורבלים שהרחיקו עסקים רבים מעולם השילוח הבינלאומי, הזכיינית הישראלית של UPS, אחת מהחברות הגדולות והוותיקות בעולם בתחום, החליטה לפתח פתרון ייעודי לעסקים קטנים, אשר משלב את כל היתרונות של עבודה עם חברה גדולה, יחד עם נוחות ותנאים המתאימים לכל בעל עסק, בכל גודל.
ראשית, ההצטרפות לשירות נעשית במסלול הרשמה מהיר שלוקח מספר דקות וכולל קבלת הצעת מחיר ובחירת מסלול באופן דיגיטלי לחלוטין, בלי שיחות טלפון וביורוקרטיה מיותרת.
בהתאם לבחירה במסלול המתאים לפי היקף המשלוחים של העסק, התעריפים הייעודיים של UPS לעסקים קטנים יכולים לחסוך עד 35% מעלות המשלוחים הנוכחית (ביחס למשלוחים מזדמנים).
שירותי המשלוח של UPS מאפשרים משלוח מהיר תוך יום-יומיים למרבית היעדים הנפוצים בעולם. מערך המשלוח מאובטח באמצעים הקפדניים ביותר, והוא כולל יכולת מעקב אחר התקדמות המשלוח, לקבלת שקט נפשי מקסימלי. העבודה על המשלוחים מתבצעת במערכת דיגיטל מתקדמת החוסכת זמן טיפול ומאפשרת גישה למידע ולפעולות בכל זמן ובכל מקום.
לצד הנגישות הטכנולוגית והממשק הידידותי לניהול עצמי של המשלוחים, UPS מציעה מעטפת שירות ברמה גבוהה, עם מוקד שירות לקוחות, צ'אט אונליין עם נציגים אנושיים וגם צ'אטבוט מתקדם שיכול לענות 24/7 על מאות שאלות ובעיות נפוצות.
כחלק מההתאמה לעסקים קטנים, השירות החדש והדיגיטלי של UPS מאפשר משלוח של חבילות בתשלום לפי שימוש, ללא התחייבות מראש לכמות.
בין אם אתם משרד עורכי דין ששולח מסמכים לחו"ל, עסק קטן שמוכר באינטרנט מוצרים מעוצבים מהבית או חברת היי טק בתחילת דרכה –השירות החדש של UPS יכול לשדרג את רמת שירותי השילוח שאתם צורכים, בתוך 6 דקות.