סגור
CORPORATE.890/100

ה-AI מאפשר לנהל עסקים מסוג חדש: כך תעשו זאת

צונאמי של עסקים חדשים סמי-אוטומטיים ומבוססי AI קמים במהרה מאז הנגשת הבינה המלאכותית. גם עסקים קיימים כבר נעזרים בה להפוך לאוטומטי כל מה שאפשר. אלי כהן, מנכ"ל y-tech: "העסקים יילכו ויהיו אוטומטיים כמעט לגמרי. לא יהיו יותר עסקים בלי "טייס אוטומטי" כך תבנו את העסק שלכם, גירסת 2024

מהפכת הבינה המלאכותית משנה מול עינינו את העולם העסקי מקצה לקצה. היכולות החדשות מציעות לנו קשת רחבה של הזדמנויות חדשות, גם לעסקים חדשים שקמים מדי יום, וגם לעסקים ותיקים הפועלים כבר שנים. כמנכ"ל חברה שמספקת פתרונות טכנולוגיים מנוהלים ומאובטחים לרבבות בתי עסק בגדלים שונים כבר מעל עשור, אני רואה בשנה האחרונה כיצד ה-AI שינה עבור רבים את חוקי המשחק, ואת השינוי שעובר על כל תהליך קבלות ההחלטות בבניית העסק.
הכי בסיסי, דאטה
ברמה הכי בסיסית, השילוב של כלי בינה מלאכותית כמו Co-Pilot for office 365 למשל, מאפשר לעסקים לנתח בצורה מקצועית ופשוטה לכל עין, את הדאטה הרב שנאסף בקלות. הטמעת כלים אלו, עוד בשלב בניית העסק, תאפשר לכל עסק להתרחב ביתר קלות ובעיקר על סמך נתונים הנאספים מהיום הראשון, וכך להכיר את עצמו, את לקוחותיו, ללמוד מה נכון עבורו ועבורם, ואפילו לקבל עצה טובה ומבוססת נתונים, שלרוב תהיה יותר מדויקת מעצה אנושית. חשוב לזכור כי הטמעת AI אינה עניין טכני בלבד, היא דורשת שינוי תפיסתי ברמה הבסיסית ביותר של עבודת הארגון. ולכן עסקים חדשים המאמצים את הטכנולוגיה בשלב מוקדם, נמצאים בעמדת יתרון על עסקים אחרים ומסוגלים ליצור תרבות ארגונית המקבלת ומנצלת את היתרונות ההולכים וגוברים שלה.
אם בעבר האתגר המרכזי בהקמת עסק היה ניהול וניתוח כמויות עצומות של דאטה, הרי הבינה המלאכותית משנה את פעילות הארגון מקצה לקצה. מערכות AI מתקדמות מסוגלות לזהות מגמות בשוק הלוקאלי והגלובלי, לחזות צרכים עתידיים, ואף לנתח דפוסי התנהגות, ללא מגע אדם. זה מאפשר לעסקים חדשים לקבל החלטות מבוססות נתונים ולהתאים את המוצרים והשירותים שלהם בצורה מדויקת לדרישות השוק המשתנה ולקהל היעד המרכזי.
סיוע בכל שלבי בניית העסק
גיוסי הון: כלים מבוססי AI יכולים בראש ובראשונה לזהות טרנדים בשוק, לסייע ליזמים למצוא פלטפורמות מימון וכן לנתח נתונים פיננסיים מורכבים. כלים אלו יכולים לזהות משקיעים פוטנציאליים שעשויים להתעניין בתחום העסק, תוך התחשבות בפרופיל ההשקעה שלהם, בתחומי העניין שלהם, ובהשקעות קודמות שהניבו הצלחה. כלים מבוססי AI יכולים לנתח הצעות השקעה שונות, להשוות תנאים, ולסייע ליזמים לקבל החלטות מושכלות בנוגע לגיוס ההון.
1 צפייה בגלריה
אלי כהן, מנכ"ל y-tech
אלי כהן, מנכ"ל y-tech
אלי כהן, מנכ"ל y-tech
(צילום: אייל טואג)
גיוס צוות עובדים מדויק: מערכות AI יכולות לפרסם עבורכם משרות בפלטפורמות רלוונטיות באופן אוטומטי, תוך התאמה לקהל היעד ולדרישות הבסיס של המשרה, ובשלב השני אף לסנן עבורכם קורות חיים לא רלוונטיות באופן אוטומטי, לזהות מועמדים בעלי סיכויי התאמה גבוהים, ולסייע לצוות הגיוס בסינון מועמדים בשלב מתקדם. בעתיד הקרוב, כלים מבוססיAI יוכלו לנהל ראיונות ראשוניים עם מועמדים, לנתח את תשובותיהם, וכך לסייע לצוות הגיוס לקבל החלטות מושכלות בנוגע להעסקת עובדים.
רעיונות ופיתוח מוצרים חדשניים: כלי AI יכולים לנתח נתונים, לזהות טרנדים חדשים, ולעזור ליזמים להבין את הצרכים והרצונות של הקהל שלהם. כלים אלו יכולים לסייע בתכנון ובעיצוב אב טיפוס של המוצר, תוך התחשבות בדרישות הטכניות, בחוויית המשתמש, ובתקציב. הכלים יכולים לבצע אוטומטיזציה לכל תהליך בקרת האיכות, לזהות תקלות ופגמים, ולסייע ליזמים לשפר את המוצר עוד בשלב האלפא והבטא.
ניתוח דאטה ובניית בסיס לקוחות: כיום כבר קיימים כלים המנתחים נתוני לקוחות, מזהים קהלי יעד רלוונטיים, ומפתחים אוטומטית, ואף מפיצים, קמפיינים מותאמים אישית לכל צרכן. כלים אלו עוזרים לעסקים לספק שירות לקוחות יעיל, תוך שימוש בצ'אטבוטים, זיהוי רגשות לקוחות, וניתוח משוב. כלים מבוססי AI יכולים לנהל את מערכות היחסים עם הלקוחות, לזהות הזדמנויות למכירות חוזרות, ולשמור על לקוחות מרוצים. לדוגמה, חנות מקוונת למוצרי אלקטרוניקה יכולה להשתמש בכלי AI כדי לנתח את התנהגות הלקוחות באתר, להציע מוצרים רלוונטיים לכל לקוח, ולספק תמיכה טכנית יעילה.
ניהול העסק: הנהלת חשבונות, תיאום פגישות, ניהול צוות, פרזנטציות ואפילו יצירת תוכן לעמודי סושיאל - את כל אלה ה-AI מפשטת לביצוע בקליק אחד. כיום קיים יישום לכל אחת מסוגיות ניהול העסק, ואפילו תוכנות הדואגות לניהול לוז הגיוני מבחינת מיקום הפגישות. מה שבטוח ואין בו כל ספק: ככל שיעבור הזמן, משרות רבות הכרוכות בניהול המטה, בוודאות יתייתרו כמעט לחלוטין.
הכרח לכל בעל עסק
כבר עכשיו די ברור שכל עסק, קטן כגדול, חייב לאמץ את הכלים שיכולים לשנות את חייו. מרגע שה-AI נכנס לחיינו, נוצרים מצבים שגם משרד פרסום קטן שיושב בנגב, יכול להחזיק ביכולות מתקדמות כשל משרד הפרסום הגדול ביותר בניו-יורק. בה בעת, אנו רואים את ההתייעלות כבר מתגברת, כשעסקים רבים הופכים לקטנים, רזים ואוטומטיים כמעט לגמרי, הודות ל'טייסים האוטומטים" של הבינה המלאכותית. ומי שלא ייקח חלק אקטיבי במירוץ הזה, פשוט לא יוכל לשרוד.
אלי כהן הוא מנכ"ל חברת y-tech, ספקית מובילה של פתרונות טכנולוגיים מנוהלים ומאובטחים, למאות חברות וארגונים